Ga naar inhoud

Brandstofleiding ratelt


IBV
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door IBV,

Aanbevolen berichten

Tja, waar moet ik dit nu kwijt?

Ik lees in verschillende topics over mensen die last hebben van een "ratel".

Nu heb ik ook een (luide) ratel bij stationair toerental in mijn Superb (7500 km op de teller)

Vaak doet ie het maar soms ook niet.

Ik heb inmiddels samen met mijn (door Pon gedumpte) dealer na enig zoeken vastgesteld dat de benzineleiding soms vibreert in de koker waar die onder de wagen doorheen loopt.

Binnenkort hoop ik dat het opgelost wordt.

Het is maar dat je het weet.

Je zou zomaar die ratel ten onrechte aan iets heel anders wijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels samen met mijn (door Pon gedumpte) dealer na enig zoeken vastgesteld dat de benzineleiding soms vibreert in de koker waar die onder de wagen doorheen loopt.

Da's iets anders, da's geen ratel, maar een vibratie.

Op te lossen door een simpel ty-wrapje of een stuk schuimmateriaal in de koker naast de rechtervoorveerpoot.

Echt... het wordt tijd dat garages ook hun kennis op peil houden...wat dachten ze van (mee)lezen op het interpret? 8-)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geweest voor de ratel (is volgens mijn SmartTools kit toch echt een ratel van ongeveer 67 dB en geen vibratie) en die is hardnekkiger dan gedacht. Blijkt benzineleiding door kokerbalk te lopen. Maar eens zien hoe dat aangepakt gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, specifiek rechtsonder de auto. Uiterst rechts in het compartiment vlak voor de passagiersstoel voorin.

Koude start net boven 1000 toeren, zakt na enkele seconden naar circa 700 toeren en dan begint de ratel. Zo gauw je gaat rijden is het weg.

Laat je de auto vrij lopen met koppeling in en toerental komt bij die 700 dan begint het weer. Zowel stilstaand als rijdend. Maakt niet uit bij welke snelheid.

Ex dealer regelt het heel netjes. Nieuwe dealer zit tegenover hem (had al VW, Audi en Seat en buiten Venray ook Skoda).

Ex dealer heeft afspraak gemaakt, kan hem daar brengen en zij zorgen voor de afhandeling. Grote kans als ie zo doorgaat, dat mijn volgende auto van een van de "vreemde" merken is die hij nog voert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet wat bij mij de ratel veroorzaakt, de binnenbekleding van de deur... Er achter het stoffen deel (bij de Fabia) ratelt het, als ik er op duw tijdens het rijden is de ratel weg. Als ik weer eens bij de dealer ben ga ik vragen of ze hier naar willen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Vandaag Superb in behandeling geweest. Kwam terug met de mededeling dat de kokerbalk rondom de leiding was opgevuld met het een of ander. Zullen de boel wel dichtgepurt hebben, kan me niet veel anders voorstellen. Zal me benieuwen of rammel wegblijft en of de "overkant" mijn ex-dealer uberhaupt kan evenaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dichtpurren lijkt me niet handig...

Vochtophoping kan allerlei nare gevolgen hebben.

Mijn 1.2 TSI heeft ook rammelende brandstofleidingen. Tie-wrap en stukje foam hebben het opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die van mij is 2x een dag weg geweest. Rammelt overigens niet meer. Ik heb geen idee wat ze uitgespookt hebben. Het enige wat bij afhalen vermeld werd was dat ze de "kokerbalk opgevuld hebben".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hier met de superb hetzelfde probleem al een tijdje aan het zoeken wat het probleem is.

Nu vandaag terug het gerakel (hoe kouder hoe luider) als men de radio af zet en ventilatie, hoort men het soms ook bij het rijden heb ik pas vandaag vastgesteld.

Ben vandaag naar de garage gereden motorkap opengedaan en terwijl de technieker aan het duwen was op de brandstofleidingen hoorde ik het geluid.

Volgens hem lopen de leidingen door een PVC koker en ligt daar het probleem (zoals hierboven beschreven) volgende week moet de wagen toch binnen om een deurrubber te vervangen en gaan ze ook naar de koker kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe