Ga naar inhoud

Hegeman Skoda Arnhem


Lionheart
 Delen

Aanbevolen berichten

We schrijven een besneeuwde dag in december 2010. Leeuw en Leeuwin zitten wat te babbelen en Leeuw kijkt z'n rekeningen van de afgelopen tijd eens na... goh Leeuwin... die benzine is de laatste tijd toch wel erg duur geworden, en de auto is al 11 jaar oud en heeft bijna 180k gelopen. Dat wordt weer een fikse onderhoudsbeurt ik ga eens op zoek naar een nieuwe.

En zo ben ik gaan zoeken naar een goedkopere auto ( in gebruik) om de 20-25k kilometers die ik per jaar rijdt mee te slijten ( waarvan ong. 10k zakelijk). Al snel erachter gekomen dat auto's tegenwoordig wegenbelasting en bpm vrij kunnen zijn en uitgekomen op de drie musketiers van de VAG, de Seat, Polo en de Fabia. De Polo viel voor mij eigenlijk meteen al af alszijnde te duur. Seat heb ik in het verleden slechte ervaring mee gehad. Dus dan blijft Skoda over. ( Nostalgie! Mijn opa had destijds een skoda 110 ( volgens mij), zo eentje met de motor achterin geplaatst). Ik heb altijd al gezegd dat ik slechts een keer in mijn leven in een combi zal rijden, en dat is als ik tussen 6 planken lig dus de Combi ging het niet worden maar de hatchback zag er ook leuk uit.

Dus op een dag naar Skoda Hegeman in Arnhem gegaan enerzijds omdat hij dichtbij is en anderzijds omdat ik er van iedereen goede verhalen over heb gehoord, met de inslag van, we zien wel wat het wordt. Babbeltje gemaakt, koffie gedronken, uiteindelijk de autosleutels van een GL combi ( dus ik heb me al niet aan m'n eigen woorden gehouden :-P) Hier door de sneeuw, zonder winterbanden (!!) een drie kwartier mee rond gereden en toen eens een offerte laten maken en de huidige auto laten taxeren

De offerte in overweging genomen, gewikt en gewogen, financieringen doorgerekend en naar de dealer gegaan om eens te kijken wat er mogelijk was. Nou dat viel enigszins tegen. Het was druk, er stond slechts een verkoper en die rende zich rot. Uiteindleijk na een half uurtje koffie leuten en auto's kijken mochtne we dan mee het kantoortje in. Nog meer koffie, dingen doorgerekend en laten zien, maar mogelijkheden tot kortingen en extra's waren er 0,0. Uiteindelijk is men met kunst en vliegwerk tegemoet gekomen aan mijn limiet maar het was niet van harte en eigenlijk koste het alleen maar teveel tijd allemaal ( er stonden ook alweer 3 mensen in de showroom die wilden proefrijden... da's vast veel belangrijker dan een potentiele zeer geinteresseerde koper helpen met een goed gevoel en een getekende ofefrte naar huis te gaan). Uiteindelijk de offerte getekend en naar huis gegaan, week later gehoord dat de financiering rond was en de auto besteld, productieweek 9, leverweek 10 of 11, maar 10 moest lukken. Het jammere hiervan was wel dat IK overal achteraan heb moeten bellen.

Mijn conclusie: de eerste keer dat ik er kwam, voortreffelijk geholpen, een zeer goed gevoel aan over gehouden, volledig in lijn met alle goede verhalen die ik er over heb gelezen. De tweede keer was een kleine domper, erg gehaast, nergens tijd voor, niets was mogelijk, geen kortingen, geen accessoires kleine speelrimte op de inruil die toch al ruk was, want voor een 11 jaar oude auto krijg je nu eenmaal niks).

Ik ben zeer benieuwd hoe de aflevering gaat en hoe het verdere onderhoud gaat. Ik hoop dat dat weer op een goede manier gaat zodat ik m'n auto er met het volste vertrouwen in onderhoud kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je levering zonder opgaaf van reden is uitgesteld met 2 maanden !?

Dat is echt super vreemd. Je auto wordt besteld (krijgt direct een bestelnummer) en dan na verloop van tijd een verwachte productieweek. Ongeveer 2 weken voor die week kreeg ik al te horen dat hij definitief was ingepland, er is dan in principe niet vanaf te wijken. Na die productie week staat hij ongeveer binnen 4-8 dagen in Leusden (zie nu bijna elke dag een trein voorbij komen), in mijn geval +/- 9 dagen na productieweek bij de dealer. Krap 2 weken later (3 weken totaal dus) kon in mijn GL ophalen.

Overigens klein detail, ik heb de mijne besteld op 17-09-2010, hij zou toen in week 52 al uitgeleverd kunnen worden. Dit is week 7 geworden, ook ruim 2 maanden later dus maar wel verklaarbaar i.v.m. tekort aan GL's bestemd voor NL :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel vaker gelezen op .nl dat de leveringsdatum opeens een paar maanden opschoof. En nog nooit is daar een redelijke verklaring voor gegeven. Zelf ben ik het wel eens met Wasmachineman die oppert dat je auto misschien aan een vriendje van de dealer of importeur is geleverd die zo een leuke korte wachttijd had.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de verkoper stond er zelf ook raar van te kijken ( op m'n dossier stond ook met koeienletters week 9), nagebeld en nagevraagd. Hij was nog niet ingepland. Wordt in plaats van begin maart nu begin mei. Donderdag hebben we contact en dan wil ik ook graag wel iets van een reden hebben waarom het nu plotseling zoveel later gaat worden. Omdat op 4 mei de APK van m'n auto afloopt en de verkoper al aangaf dat we dat niet gingen halen maakt dat de zaak nog wat complexer.

Dus wordt vervolgd.

Wat ik overigens wel (weer) een tegenvaller vind is dat ik hier zelf achter moet komen. Misschien dat ik te veeleisend ben, maar ik verwacht dat ik allang gebeld was hierover.

aangepast door Lionheart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij niet :) Na het tekenen van de offerte heb ik precies twee keer contact gehad: een keer een week of twee na de ondertekening van de offerte waarin de productieweek en geschatte leverweek werden gegeven en net vanmiddag. Allebei de keren waren op eigen initiatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kan ik niet echt bepalen of ze mij hadden gebeld, omdat ik namelijk zelf nog wat dingen wilde weten over accessoires, navigatie, verzekering, etc. had ik regelmatig (in het begin dagelijks, daarna minimaal eens in de 2 a 3 weken) contact. Ik kreeg dan uiteraard ook direct de status te horen. Aflevering was alleen beetje slordig, werd op het laatste moment gebeld (1 uur van te voren) dat de auto nog niet klaar was...

Jouw dealer moet het kunnen achterhalen via PON. Vraag je KOMnummer maar eens aan de dealer, dat moet volgens mij voldoende zijn om te weten dat er echt een bestelling is geplaatst en PON moet gewoon kunnen zien wanneer die in bestelling is gezet en wanneer/waarom de status is gewijzigd. En dat weet jij dus of je belazerd word. Ik gebruikte het KOMnummer bijvoorbeeld ook om te vergelijken met anderen, die nummers leken opvolgend namelijk :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine status update:

Donderdag zou ik door de dealer gebeld worden omtrent de status van mijn bestelling. Het is inmiddels vrijdagavond en het blijft dodelijk stil vanuit de dealer. Wel jammer dat er WEER geen contact is opgenomen en ik maandag maar weer aan de telefoon ga hangen ( mochten ze meelezen op dit forum: wees me voor!). Ik begin steeds minder vertrouwen in dit hele verhaal te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een update maar weer:

Inmiddels zelf met de dealer contact opgenomen en reactie gehad. Men ging er vanuit dat Pon naar mij zou communiceren, excuses aangeboden. Blijkbaar is de 1.2 TDI motor slachtoffer geworden van z'n eigen succes en is hij derhalve maar moeilijk leverbaar omdat ook Seat VW en ook Audi die motor erin hebben hangen. Probleem met de APK gaat ook opgelost worden.

Ik ga me maar weer voorbereiden op begin\half mei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Om het verhaal af te maken:

Vanochtend de aflevering gehad van de Fabia. Alles op en top geregeld. Bosje bloemen erbij. Uitleg over de auto en de functies. Laatste zaken doorgenomen. Uitleg gekregen over de mobiliteitsservice, onderhoud etc. Allemaal prima voor elkaar dus.

Op naar de eerste servicebeurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hoor :D

En dan zoveel mogelijk in de auto willen zitten, overal heen rijden, netjes parkeren, veel schoonmaken, elke dag weer die nieuwe geur.

Ik krijg nu nog steeds van sommige buren de opmerking dat ik alweer met die auto bezig ben. Achja, ik met schoonmaken en foto's maken, zij met olie vullen (of van de grond poetsen) en onderdelen vervangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Tot nu toe enkel ervaring gehad met de Hegeman te Arnhem bij het bestellen van een Octavia Combi en een reparatie van onze Fabia uit 2001.

Met betrekking tot het terugbellen kan ik beamen.

- Betreffende de reparatie bij de Fabia, ze zouden me bellen wanneer de auto klaar was. Om 16:45uur zelf maar even gebeld.... bleek dat hij rond middaguur al klaar was! Nu had ik nog maar een korte tijd om de auto op te halen ivm sluitingstijd... ik vraag me af wanneer ze gebeld zouden hebben... 5 min voor sluitingstijd????

- Verwachte levertijd was week 3, nadat ik zelf met de dealer contact opgenomen had was dit dus verschoven naar week 4. Nu vind ik het in dit geval niet zo erg dat ze niet gebeld hadden aangezien het maar 1 week uitloop is, maar vraag me wel af of ze hadden gebeld wanneer dit meerdere weken waren geweest.

Betreffende de klantvriendelijkheid vind ik ze wel hoog scoren.

Ook mijn complimenten betreffende de service omtrent de werkzaamheden aan de Fabia

aangepast door Robbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Van 2003 tot eind 2007 heb ik hier als verkoper gewerkt. Sinds medio 2008 vaste klant. En al aan mijn tweede Škoda Fabia die ik hier gekocht heb. Natuurlijk wel is een probleempje gehad, maar deze zijn naar alle tevredenheid opgelost.

Inderdaad zelf over alles zelf achteraan bellen. Dat is een grote zwakte hier....

Dit heb ik ze ook als opbouwende kritiek meegegeven. Nu nog hopen dat ze dit bij elke klant doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe