Ga naar inhoud

skodasweden stelt zich voor


skodasweden
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, maar Lund is aanmerkelijk beter bereikbaar, das net de brug over :). Mooie auto, leuk dat er meteen een fotootje bij zit. De verhouding Octavia's - Fabia's ligt in Zweden een beetje anders dan in Nederland. De Fabia zie je daar veel minder, de Octavia veel meer. En van de Fabia's zie je dan ook nog vaak de HB met gekleurd dakje, en maar weinig combi's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de octies groeien in aantallen hier! Fab zie je nu ook steeds meer.

Ze zijn de skoda's fink aan het promoten hier denk ik, als ik nu zie wat ik voor deze auto moest betallen ( 175000 SEK) :mf_w00t1: met 2 set winter banden ( met en zonder spikes,,)

Waar woon jij dan Skoody?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt.....mooie prijs vond ik! :kwijlen: .Ik was eerst geïnteresseerd in een 2011 40.000 voor 15000 minder...

en licht blauw.

Vrouw lief was niet onder de indruk van de kleur,en toen we daar waren om hem even live te zien kwam de oplegger aanrijden met onze huidige auto.

Die beviel ons beter....we konden een goede deal maken als ik geen auto inruilde en de wagen in April afnam ( en niet in Maart...zal wel beter op zijn score card staan)...

Ik heb toen we uit Nederland vertrokken heb ik nog gezegd....geen nieuwe auto... het verlies is te groot in het begin ( ik rij graag in een nieuw model als die beschikbaar komt)

Maar voor die prijs....kon ik hem niet laten staan.......

Ik heb nog niet gekeken wat hij in Nederland zou moeten kost....beetje leed vermaak is wel leuk..

Mensen geloven het niet....maar het leven hier is stuk een goedkoper dan in Nederland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen geloven het niet....maar het leven hier is stuk een goedkoper dan in Nederland..

Ik geloof het ook niet. Als je met Hollandse koopkracht en Zweedse prijzen zit natuurlijk wel. Maar als je gemiddeld Hollands salaris met gemiddeld Zweeds salaris moet ruilen wordt het al anders. Verder bestaat het leven uit meer dan auto's alleen, en ik denk niet dat elke Hollander tevreden zou zijn met Zweeds belastingtarief op andere zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof het ook niet. Als je met Hollandse koopkracht en Zweedse prijzen zit natuurlijk wel. Maar als je gemiddeld Hollands salaris met gemiddeld Zweeds salaris moet ruilen wordt het al anders. Verder bestaat het leven uit meer dan auto's alleen, en ik denk niet dat elke Hollander tevreden zou zijn met Zweeds belastingtarief op andere zaken.

nee...gelukkig zit ik dan ook op een prima zweeds salaris.....en ik betaal geen ziekte verzekering.....kinderopvang kost me weining...betaal geen wegen belasting..auto vezekering is goedkoper....omdat mijn huis de helf goedkoper is ...( en de helft groter..) enz. enz....ben ik er er naar een rekensom zeker op vooruit gegaan...

​en dan heb ik nog niet me berekent de dagelijkse kosten ...pakeren in de stad..bonnetje omdat je net even te snel

Maar kort samengevat was het ERG verstandig dit keer om naar je vrouw te luisteren !

ja zeker...( zij rijd nu de VW passat...andere forum gelukkig...want als ze leest dat ik je gelijk gaaf...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik er er naar een rekensom zeker op vooruit gegaan...

Ah, o.k.

Het is altijd een verhaal met meerdere kanten. Wat ik inderdaad onderbelicht is dat je voor dat Zweedse belastinggeld ook een hoop uitstekende voorzieningen terugkrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, o.k.

Het is altijd een verhaal met meerdere kanten. Wat ik inderdaad onderbelicht is dat je voor dat Zweedse belastinggeld ook een hoop uitstekende voorzieningen terugkrijgt.

daarom...ieder land heeft zijn voordeel en zijn nadeel...

nadeel zweden..... weinig 2 baan snelweg..( buiten de stad houden de meesten op) mensen die op de twee baans links blijven rijden

En ding snap ik nog steeds niet....de gemiddelde zweed heeft een auto met minimaal 180bhp....maar maakt er geen gebruik van!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mwah, die tweebaans snelwegen zijn vaak ook niet nodig omdat er gewoon minder verkeer is. Dat links blijven rijden is herkenbaar.

En al dat vermogen NIET gebruiken, maar WEL bijna standaard onder de motorkap hebben liggen is inderdaad "raar maar waar". Zelfs bij accelereren of invoegen wordt eigenlijk nooit het gespedaal echt ingedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik mis trouwens de Zweedse betaalbare zalm-met-MSC-keurmerk. Ik kan het hier niet vinden, en als ik het zou vinden is het waarschijnlijk niet te doen zo duur. En de frisdrank met perensmaak, die mis ik ook. En er was ook zo'n lekker zakje bakaardappeltjes die er in NL niet is. Maar vooral die zalm, dat is echt een gemis.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe