Ga naar inhoud

Waarom déze auto?


Iet
 Delen

Waarom déze auto?  

22 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

@wasmachineman ik vermoed dat hij het zo heeft afgesteld dat alleen vrienden het kunnen zien? Want jouw foto's zie ik wel, eerder heb ik ook foto's gezien van iemand met een Storm Blue Octavia... @isaak ziet ze ook niet namelijk

Ik zie ze ook niet van Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aangezien ik niet geloof in de klimaat prietpraat ( andere discussie maar ben uiteraard bereid mijn standpunten toe te lichten ;-))

Laten we dat maar niet doen, wordt vast een welles-nietes verhaal ipv leuk praten over auto's ;-) Over dat àlle grondstoffen opraken (peakoil, peakuranium, peakvanalles) en dat we móeten overstappen naar zon en wind en waterkracht en jij die dan weer zegt dat dat onzin is... is iets voor op andere fora lijkt me. Neehoor, ieder zijn eigen motivatie, is prima zo :) (maar ik zou maar niet in discussie gaan met de man van solarwebsite.nl, over autorijden, want daar krijg *ik* zelfs ruzie mee over dit thema ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft Greenlines: Heeft er iemand ook nog gekeken naar de Seat ST Ecomotive? Wij wel, maar meer 'voor de vorm' want had er al genoeg over gelezen. Mijn zoon zat op de achterbank al tegen het dak aan, de beenruimte was krap, en zelfs de bestuurdersstoel kan niet zo ver naar achteren als ik zou willen. (ik lig graag als ik rij ;-)) Krap dingetje, kan absoluut niet tippen aan de Fabia Combi. Nog meer mensen toevallig die naar de Seat hebben gekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic!

Mijn verhaal: In februari 2010 veranderde ik van werkgever, geen leaseauto meer dus op zoek naar een auto.

Gezien de kilometers die ik maak (ca 6000 per jaar) werd het in ieder geval een benzine, voor woon-werk verkeer gebruik ik de fiets, behalve bij sneeuw, regen, storm.

Geen geld voor een nieuwe dus op zoek naar een occasion, diverse sites en showrooms bezocht, fora's gelezen.

Ik wou in ieder geval een automaat, airco, ruimte, bij voorkeur 4-deurs, en een auto die qua merk/prijs/degelijkheid goed aangeschreven staat.

Mijn zoektocht eindigde bij een opel dealer die een Octavia I had staan, alles erop en eraan wat ik wilde, slechts 54000 km gelopen, netjes onderhouden, geen schades.

Na het gebruikelijke onderhandelen de koop gesloten, de laatste beurten waren bij een skoda service dealer uitgevoerd bij mij in de buurt, daar nog even de historie opgevraagd, de monteur had de auto 1x gezien buiten de beurten om voor een kapotte sensor. Hij wist mij ook te vertellen dat deze van een oudere man was geweest en er weinig mee reed, dat klopt wel, tussen de laatste 2 beurten voor mijn aanschaf zat slechts 3000 km.

Auto nu ruim een jaar in bezit, 7000 km verder en bevalt mij zeer goed.

Tot nu toe gemaakte kosten:

Afgelopen december 4 nieuwe Michelins eronder, de oude banden waren nog origineel en begonnen wat scheurtjes te vertonen.

In januari grote beurt met apk, geen schokkende dingen, 2 ashoezen en remvloeistof vervangen, en er ging wat extra tijd in het reinigen van het gasklephuis.

Gebreken:

Ja ik heb er 2, de asbak sluit niet meer en staat altijd open, er zit nu een stukkie papier tussen geklemd dat hij dicht blijft.

De sluiting van de armsteun is kapot, als je deze rechtop zet valt de klep open.

Wellicht een keer langs de dealer om deze te herstellen, of de onderdelen bestellen, volgens mij kan ik dat zelf ook wel.

Verbruik:

De 2.0 motoren van VW staan erom bekend niet te zuinig te zijn met olie, hier heeft de mijne (nog) geen last van.

Het benzine verbruik is wat je verwacht van een 2.0 automaat, veel stadsverkeer en geen al te grote afstanden heb ik de laatste 2000 km een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 10.8L/100km.

Geen groen label voor mijn Octa dus, het enige groen aan mijn auto is de kleur. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft Greenlines: Heeft er iemand ook nog gekeken naar de Seat ST Ecomotive?

Ja, ook naar gekeken, Dealer dealt Skoda en Seat (weet niet of er nog meer gedealed wordt).

Seat viel gelijk af vanwege de ruimte, en er stond een Greenline.

Dus toen ipv de Yeti voor de GL gekozen. (portemonnee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je wil zeggen fred dat je portomonee wel in die GL past en niet in de Yeti ????

Rare overweging

Klopt Ed, is ook t eerste wat ik meeneem, past die erin of niet...

Soms ook andersom, maar dat geef ik minderkans.

Alhoewel, toen ik mn auto in Tjechië ophaalde.. dat was pas gaaf.

Dat paste helemaal:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat pas raar is? Een fotoalbum neerzetten met de titel Mijn Yeti en dat je dan een Roomster ziet!

trekt aandacht beste man !!

Maar ja forum is zo ingesteld dat de laatst gedownde foto te zien is

Maar ach jij met twe dezelfde foto's in je album !??

Is ook maar ruimte vullen lijkt me :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ook naar gekeken, Dealer dealt Skoda en Seat (weet niet of er nog meer gedealed wordt).

Seat viel gelijk af vanwege de ruimte, en er stond een Greenline.

Dus toen ipv de Yeti voor de GL gekozen. (portemonnee)

Ook ik heb naar de Seat gekeken, niet fysiek dan.. maar wel veel over gelezen en gesproken met dealers. Komt er inderdaad op neer dat die minder ruimte heeft, wel wat andere opties mogelijk, minder kleur keus, duurder in onderhoud (gek genoeg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat pas raar is? Een fotoalbum neerzetten met de titel Mijn Yeti en dat je dan een Roomster ziet!

Ja, ja !! Dat was een mislukte poging van mij om een album te maken. Het ging niet helemaal goed (of liever gezegd helemaal niet goed) maar ik had even te weining tijd om het helemaal uit te zoeken en af te maken. Ik kom er nog wel op terug hoor !! Stelletje zeurneuzen (geintje natuurlijk).

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ja !! Dat was een mislukte poging van mij om een album te maken. Het ging niet helemaal goed (of liever gezegd helemaal niet goed) maar ik had even te weining tijd om het helemaal uit te zoeken en af te maken. Ik kom er nog wel op terug hoor !! Stelletje zeurneuzen (geintje natuurlijk).

Wim

Oeps, er is een klein beetje sprake van een verwisseling van albums. Er is er een met MIJN Yeti en een met M'N Yeti en laat die laatste nu net van mij zijn. Het is inmiddels gelukt om er wat foto's in te zetten. Ik heb niemand zere enkels bezorgd hoop ik.

ik doelde op dat van Ed, Wim!

Sorry Menno, was weer veel te impulsief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Menno, was weer veel te impulsief.

Maar wel goed hoor Wim, vooral die regel over zeurkouzen !

geheel met je eens !

Doe je een goede daad wordt je nog afgebekt ook .

En kan ik er wat aan doen dat die RR op de voorgrond terecht komt, kan het nergens aanpassen

En die Admin doet er verder ook niets aan

alles met een glimlach getypt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe