Ga naar inhoud

Lade onder berijdersstoel van de Yeti


Sodela
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren even bij de garage geweest om een afspraak te maken over wissel winter/zomerbanden.

Meteen even de onderdelen voor een lade onder de stoel van de chaufeur besteld. Een gemiste kans trouwens, want ik "mis hem eigenlijk wel maar losse boxen vind ik zelf niet zo handig/ veilig. Is natuurlijk gewoon een "Engelse" lade.

Eens kijken of het gaat lukken om die erin te krijgen. Je kunt die lade ook bij Superskoda bestellen, maar daar is die dan een stukje duurder (en de verzendkosten komen daar ook nog eens bij).

1 x 5N0 882 601 9B9 Lade

1 x 5N0 882 599 9B9 Geleider

1 x N 906 462 01 Inbuschroeven M6x12

2 x N 906 988 01 klem/ moer 4,2 x 16 x 12

2 x N 906 986 06 Inbusschroef ST4,2 x 16-C-T20

Als het gelukt is komen de foto's wel. Aangezien ik de onderdelen pas over 2 weken ophaal (wissel banden) moeten jullie nog wel even wachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je die bandenwissel niet gewoon vooruitschuiven ?

Maar mooie uitbreiding inderdaad Sodela, en heb wel eens zitten kijken op superskoda naar die lade

Maar wat is het excacte prijsverschil tussen de dealer en superskoda ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de dealer zou het iets van 40 euri kosten ex. Dus net zo duur als bij Superskoda, maar zonder de bijna 20 euri verzendkosten. Heb ook een XZN -bitje M10 voor 5 euri gekocht, maar dat zijn geen kosten, dat is een investering;)

De banden gaan er natuurlijk niet eerder onder want ik moet volgende week nog naar Duitsland (Schalke tegen Twente;), maar misschien dat ik het toch een paar dagen eerder laat doen schiet me net te binnen aangezienik die vrijdag eigenlijk naar Maastricht moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

XZN M10, dat is het inderdaad, let wel op want de draden van de gordeldetectie zitten aan de stoel vast. Die kan je wel losklikken, dan krijg je iets meer ruimte. Zelf kiepte ik de stoel naar achteren en dan op je buik/zij het bakje d'r onder proppen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Ronald met de Yeti haal je dan de achterste stoelen er even uit en klap je de voorste stoel naar achter en kun je op de andere stoel lekker zittend gewoon sleutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die kabels zitten toch met stekker verbindingen onder de zetel vast |Ronald ?

Althans dat is wat ik er toendertijd van kon zien bij de RR

En zo diep op de knieën gaan voor de Yeti zit er niet meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Wel Pim, die 3x glijstukken is volgens mij gewoon wat simpele vasaline die in dotjes geplaatst zijn.

Want zag in eerste instantie niets aan vet oid, en na de laden erin gedaan te hebben en later open en dicht gedaan te hebben bleek ik vasaline aan de handen te hebben.

En die tijdsduur van 10 minuten waar Sodela over praat........... wel ik denk dat je horloge of stopwatch niet meer geheel goed is !

Maar het is een klusje van niets als je weet waar wat moet komen

En na dit uitgedokterd te hebben en losgenomen te hebben wat even los moest, dan gaat het redelijk makkelijk inderdaad

Alleen de bout die het kunststof zijschild vasthoud is een eigen leven begonnen en rolde in het gat waar de stekkers ook zitten (2stuks) van de stoel.

En die ligt dus nog ergens te zwerven daar in de dubbelle bodem

Dus een eigen M6 boutje met ring genomen, maar de kunststof lip is zo verwrongen door te hard aandraaien van de fabriek dat ik die niet goed vast kreeg ( dus niet )

Moet dus nog even van werk een carroserie ring en inbusbout meenemen en dan dat punt nog vastzetten.

Maar mooie van geheel is wel dat de stoel er al geheel voor is voorbereid !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, die 10 minuten klopt wel, maar ik heb er natuurlijk eerst 10 minuten naar staan kijken hoe ik het zou aanpakken;) Bij mij stribbelden de schroefjes niet tegen, dat scheelt!

@ Pim: Onderdeel nummer 20 zat er gewoon bijgeleverd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar al met al kan ik het een ieder aanraden om deze lade erbij te nemen in de Yeti

Is natuurlijk geen giga opslagruimte, maar een lade onder je eigen stoel is makkelijker dan onder die van de bijrijdersstoel

Moet je altijd weer wurmen als je wat uit die lade moet hebben als ze daar net zitten !

En het aller makkelijkst monteren is als je de gehele stoel eruit neemt en mee binnenshuis neemt, maar ja je denkt het gaat wel zo achterover geklapt tegen de achterbank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Ronald ik denk het niet , ben bang dat het ergens onder het vloerkleed gedrukt is met het proberen te pakken

En komt ie los dan is het kwestie van 4 bouten lossen en dan stoel opzij en kan ik hem pakken.

Ben er wel achter gekomen hierdoor dat er dus een holle ruimte loopt onder tapijt van voor naar achter

en is handig te weten als er eens een draad bij gelegd moet worden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

agoh kees dat is wel heel erg.......

Maar superskoda heeft ze voor beide stoelen hoor !

Gewoon voor je verjaardag vragen (of geld)

Enne die dop voor de bouten van je stoel die heb ik dan wel hoor, of Sodela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe