Ga naar inhoud

Nieuwe velgen voor Fabia Combi 5J


Anto
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

De nieuwe Skoda voor mijn vriendin is reeds besteld. Aangezien we geen alu-velgen in optie hebben genomen ben ik nu op zoek naar een nieuw OEM setje. Kwestie om haar te verrassen aangezien de wagen zal uitgerust zijn met stalen velgen met wieldoppen.

Ik heb reeds gezocht op internet naar enkele modellen maar had graag geweten of er iemand is die mijn lijst met eventuele modellen kan aanvullen.

Wat heb ik tot nu toe heb gevonden...

  • 15" ANTARES
  • 15" LINE
  • 16" ATRIA
  • 16" COMET
  • 16" ELBA
  • 17" PEGASUS

Op zich denk ik dat de 17" PEGASUS niet echt een optie is...gezien de breedte van de banden. Het betreft een 1.2 HTP met 60 PK.

Graag jullie bevindingen!

Mocht er iemand zijn die nog een nieuw OEM setje liggen heeft, laat het mij weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.superskoda.com kijk hier eens en niet bij elk model staan er velgen maar misschien bij de modellen waar wel staat dat die passend zijn ook voor wat jij zoekt

Anders even met die gasten in Duits of simpel engels mailen, want misschien dat ze wat hebben liggen maar niet op de site hebben staan.

Dan kun je ook de dealers eens afbellen ( mailen niet doen, meestal geen antwoord ) die hebben vaak ook nieuwe sets liggen die van een nieuwe wagen komen voor leuke prijzen.

En we hebben nog een topic met links, kijk die ook eens even na en bezoek er wat site's !

Misschien dat je daar nog wat tegenkomt !

Bij de reguliere velgen leveranciers die velen merken aanbieden zul je niet zo gauw een paar OEM velgen tegen gaan komen !

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie velgen gevonden, alleen jammer dat ze niet verkrijgbaar zijn voor de Belgische markt. Ze staan alleszins toch niet in de folder. Het zijn de standaard velgen geleverd bij een Fabia Scout.

Arktos lichtmetalen velgen

6,5j x 16 met 205/45 R16 banden

aangepast door Anto
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een poosje bezig om nieuwe velgen uit te zoeken voor mijn Fabia.

Ik ben begonnen met het bepalen van de inchmaat. Dit wordt 16 of 17 inch (hoewel ik bang ben dat 17 inch te groot is), daarna de juiste steek (5x100) en dan nog een passende ET waarde vinden. Naar mate de velg groter wordt mag volgens mij de ET waarde ook wel iets afwijken.

Zelf ga ik nu zeer waarschijnlijk voor de MSW 20-5 black polished hoewel een collega die de 17 inch Gigaro wel vond meevallen (verhouding tot de grootte van de auto) me behoorlijk aan het twijfelen.

Wat me hierbij heel veel helpt:

aangepast door EdK
van vergen velgen gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat blijkt, die MSW polished dingen zijn niet zo betrouwbaar. Ik kreeg een mail van een winkel die zei ze niet meer te verkopen omdat er problemen zijn met de polished variant. Na wat googlen blijkt bij diverse vergelijkbare velgen dat het blanke deel gaat verkleuren/oxxideren.

Ik dus een beetje te dubben, ik vind ze wel erg mooi maar ik wil ook weer geen gezeik (waar ik ook nog eens voor gewaarschuwd was).

Misschien dus toch als 2e plan de Gigaro onderzoeken, dan heb ik in ieder geval volledige Skoda garantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe