Ga naar inhoud

Yeti - MEGA POWER LED safety door lights


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Nieuw bij Superskoda, veiligheidsverlichting bij het openen van je deuren. De vraag is of je deze set kan aansluiten als er nu geen verlichting aanwezig is. De prijs is € 39,99 (free shipping op dit moment)

http://www.superskod...ety-lights-KI-R

post-117-0-29381900-1326364013_thumb.jpg post-117-0-63570000-1326363936_thumb.jpg

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn orgineel T10 W5W Leds in de bestaande lamphouders gedaan

Hoeft geen CanBus te wezen maar toendertijd wel erin gezet

en is voldoende licht voor de portier lampen

En goedkoper, 13 eurie de twee

http://www.deboled.nl/a-16887587/auto-led-canbus-t10-w5w/t10-led-canbus-3chip-36lm-xenon-wit-10129

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar niet eens een uitsparing of iets dergelijks, vermoed dan ook niet dat ik het zomaar (eenvoudig) kan maken. Nou vind ik het zeker geen must, dan zou ik eerder lampjes achterin willen plaatsen (nadat iemand het geprobeerd heeft) of een extra lampje in de kofferbak (makkelijker te realiseren in ieder geval).

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik mij weet te herinneren had ik bij verwijdering geen canbus melding in het dashboard.

Maar het blijft ter aller tijden raadzaam om het bij je eigen wagen te testen.

En die lampjes in de deur zijn erg simpel te verwijderen, met de duimnagel even achter armatuur en me beleid naar voren halen en tis er uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg geen foutmelding in mijn dash, maar bij de garage zagen ze wel een foutmelding toen de auto werd uitgelezen. Vond het wel bijzonder: de monteur kijkt in de VAS-kast en zegt "de instapverlichting van je rechterdeur is stuk". Dat wist ik wel, maar hij kon het niet op andere wijze weten, omdat hij die deur nog niet geopend had.

Was overigens mijn vorige Octavia, die had geen maxidot dus die meldde sowieso al een stuk minder dan mijn huidige auto (met Maxidot) zou kunnen.

Goed om te weten dat je dat zelf makkelijk kunt vervangen, ik dacht nog dat het hele paneel er af moest... daarom had ik het maar zo gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merendeel van de lampjes in de cabine is voorzien van een kliksysteem

En dan voor de yeti sprekende:

Deuren aan één kant voorzichtig lostrekken

De hemel verlichting achter boven deuren Idem

Kofferbakverlichting idem

handschoenenvak met verlichting idem

En zover ik ervaren heb is de binnenverlichting niet gekoppeld aan de canbus en zul je in dashboard en maxidot geen melding krijgen

Alle verlichting die met veiligheid in verkeer te maken hebben hebben in algemeen wel een canbus meting en dus de melding in maxidot en dashboard.

Maar zoals ik al in een stukje over led verlichting heb gezegd, het is simpel te achterhalen door het lampje te verwijderen en je conatct aan te zetten.

Geen melding geen canbus leds nodig

binnen 3 sec een melding dan heb je canbus leds nodig en dan nog kun je soms een melding krijgen

en zul je aan de gang moeten met de weerstanden.

Bij mijn achterlichten zitten per unit dus 2 T10 W5W lamphouders en als ik beide vervang door canbus leds krijg ik evengoed een melding van defect achterlamp (links of rechts)

Haal ik dan per unit 1 led eruit en steek de normale lamp er weer in dan ben ik de melding weer kwijt.

Dus maw je zal toch met een weerstand aan de gang moeten gaan dan.

Het knullige in het hele verhaal blijft dat je geen waardens met VCDS kunt aanpassen naar LEDs, althans er is nog niemand die zich heeft aangemeld te weten waar het zou kunnen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hebben de lampjes dezelfde maat, zodat het deurpaneel gelijk kan blijven. De vraag is echter of de bedrading al in de deur aanwezig is en zo nee, of die eenvoudig te trekken is en - nog belangrijker - ergens aan te sluiten valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

In mij Yeti (Active+) zitten alleen reflectoren in de deuren. Weet iemand of je er op een simpele manier verlichting in kan maken?

Zou eerst beginnen met te kijken of die refelctoren er niet gewoon opgeplakt zitten, want indien dit het geval is begint het al met een gat zagen in je paneel.

Indien het geen plakkers zijn, dan eens kijken of er inderdaad wel of geen bedrading achter zit.

Zoniet dan zal het er op neer komen dat je inderdaad bedrading zal moeten trekken.

Nu zal dit geen honderde meters draad zijn want mijn inziens kun je gewoon vanaf de deurschakelaar af een draad leggen die dus door die schakelaar geschakeld wordt en de massa ach dat is de gehele deur duskwestie van een boutje losdraaien en daar een AMP oogje met draad onderzetten.

Maar ja wil je al dat werk je wel op de hals halen, die reflectoren doen ook gewoon hun werk als de deur openstaat en er iemand aankomt rijden met de lichten aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja jij wilt op de voorste rij staan met die wagen van je !

Van de blauwe enveloppen brigade krijg je al zat geld terug op die wagen

En dan ook nog gratis reflectoren of lampen in je deur willen hebben ?

Blijft geen feest !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eerst beginnen met te kijken of die refelctoren er niet gewoon opgeplakt zitten, want indien dit het geval is begint het al met een gat zagen in je paneel.

Het zijn reflectoren die je er zo kan uitwippen, de gaten zitten er dus al. Ik heb even vluchtig gekeken, maar zag er geen bedrading achter zitten.

Daarvoor moet in de bekleding een keer los halen om het zeker te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe