Ga naar inhoud

Door het multimedia bos de content bomen niet meer zien...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Beetje cryptische titel. ;)

Situatie:

-Een AV receiver met heel veel audio en video koppelmogelijkheden. Compleet speakersysteem aangesloten (totaal 6 speakers, achter, voor, midden, bas). Compleet schakelcentrum met HDMI ARC mogelijkheden. Met eigen LAN/Internet aansluiting voor internet radio en andere zaken online

-Een BD speler met internet aansluiting voor youtube en online video content. Maar deze BD speler kan GEEN BD 3-D content afspelen. Hangt met HDMI aan de AV receiver. En bij menig BD die gekoppeld kan worden met content vanaf het net, krijg ik de melding dat 'ie te weinig geheugen heeft.

-Een full-HD 3-D LED Smart-TV. Hangt met HDMI aan de AV receiver. Voorzien van LAN/internet aansluiting. Gebruikt een CI+ card om HD TV content van de kabelboer te tonen. Heeft zelf een HDD als storage device voor PVR faciliteiten. Maar doordat deze TV slechts 1 tuner aan boord heeft, kun je alleen het kanaal opnemen waar je op dat moment naar kijkt, of de TV moet uit staan, dan kun je 1 kanaal geprogrammeerd opnemen.

De TV beschikt over AllShare/DLNA mogelijkheden zodat je vanaf geschikte devices er content naar toe kunt streamen.

-Een 'ouderwetsche' DVD HDD recorder, voorzien van een conventiele tuner. Zodat je ook dingen kunt opnemen, naast het kanaal waar je op dat moment naar zit te kijken (de tweede tuner zeg maar). Alleen die DVD recorder met z'n analoge kabeltuner kan alleen de niet-digitale kanalen vinden en kwalitatief valt dat erg tegen als je eenmaal HD gewend bent. Deze recorder hangt met Scart aan de TV en pikt via de coax kabel de analoge TV signalen op.

Nu wil ik eigenlijk EN minder kastjes EN meer funktionaliteit EN een tweede onafhankelijke tuner die HD content kan opnemen (buiten die van de TV).

M.a.w. ik kan de BD speler vervangen door een BD 3-D capable BluRay speler, maar dan is het weer een play-only device.

En nee, ik wil niet het PVR device van de kabel/TV aanbieder, want daar zitten ook weer allerlei restricties aan.

Is er nu een mogelijkheid om b.v. zoiets als een Popcorn Hour C300 te gebruiken, of een Dune Smart met BD uitbreidingsunit? (of een ander merk/type)

Zodanig dat ik de ouderwetse DVD HDD recorder en de losse BD speler niet meer nodig heb? Ik zoek een device dat een eigen tuner heeft waarin een (tweede) CI+ card zit die HD TV kan oppikken (net zoals de TV dat zelf ook kan) en de ingebouwde BluRay speler ook 3-D content met content koppeling naar het internet kan afspelen? Uiteraard met full dolby geluid.

Alles met HDMI gekoppeld aan de AV-receiver. En uiteraard zonder die 'funny' geluid/beeld synchronisatie problemen...

Oh ja, en als ik over enige tijd IPTV (via glas) zou krijgen, dan moet het nieuwe device uiteraard rechtstreeks de IPTV streams kunnen oppakken.

Any thoughts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laatst aardig verdiept in het hele media speler gebeuren. De nieuwe Chipset ondersteunen inderdaad DVB-C, de vraag is alleen of je het aan de praat krijgt icm Ziggo. Veel aanbod is er in ieder geval niet qua apparaten die al je wensen combineren in 1 behuizing..

Dune heeft een modulair systeem waarmee je de verschillende functies kunt combineren: http://dune-hd.com/hd_players/current/133-dune-hd-smart-d1.html

Een erg gelikt versie van Dune: http://www.mpcclub.com/temp/pro_flyer.pdf ik gok wel dat dat een hele dure oplossing is om je bos uit te dunnen ;)

Even verder google-en levert de volgende op: http://www.reel-multimedia.com/de/shop_reelbox_satellitenfernsehen_technische_daten.php

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had je toch zo'n Samsung Smart TV? Dan is het vervangen van de HDD recorder door een DB-D8200 iets? Dan kun je de DVD/HDD speler en de bd speler vervangen, hebt BD, 1 afstandbediening (vervangt die van je TV en is vrijwel identiek;) en je kunt bijna alles afspelen wat je wilt. Draadloos content afspelen en kennelijk ook beschikbaar stellen, dubbele tuner CI+...

Ik weet alleen niet hoe dat met kopieren zit, de PVR is net als bij de TV beschermd/ copyright maar op de harddisk kun je kennelijk wel beschikbaar stellen aan je netwerkt of op de USB zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Samsung BD/HDD recorders mis ik weer de IPTV c.q. de mogelijkheid om een CI+ card (van de kabelboer) er in te kunnen stoppen. M.a.w. dan kun je digitale kanalen nog niet 'pakken'.

Bij de Dune HD Max mis ik BD 3-D mogelijkheid en is het niet mogelijk een CI+ card te gebruiken.

En de Dune HD Pro is nog niet eens leverbaar. De prijs zal ca. 3000 piek gaan bedragen... dan kan ik beter er een tweede TV naast zetten... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Samsung D8000 (zon 3D ding met een smal randje), kijk digitale TV (Ziggo) via de Humax 5050 (max 1 kijken, 2 opnemen), speel films af via mijn Dune BD Prime (geen disk in gedaan) vanaf de NAS (Qnap 6TB RAID5) over een gigabit draadje.

Vroegel had ik ook een 5.1 set, maar die vond ik naderhand toch veel te groot en profijt had ik er ook niet echt van. Aangezien er (voor mij) geen geschikte setje beschikbaar was en de nieuwe D8000 veel beter geluid had de boel mooi zo gelaten.

Heb trouwens de TV aan de muur gehangen met zo'n elektrisch bedienbare Vogel beugel. Vandaar lopen er strak langs de muur (in een mooie zwarte aluminium goot), de plint in naar de hoek van de kamer de diverse HDMI kabels om de boel aan te sluiten. Moet alleen nog een kabeltje voor de Wii kopen, maar die gebruik ik op het moment toch niet zoveel :)

Misschien geeft het je een idee?

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 1 week heb ik mij gewonnen gegeven en ben van analoog naar digitaal overgegaan.

Ziggo verminderde steeds het aantal analoge kanalen, terwijl bij een aantal daarvan (doelbewust ?) ineens beeldruis aanwezig werd.

Nou, dan toch maar eens informatie inwinnen over de voordelen van digitale tv, met behoud van de onlangs (3 jaar geleden) aangeschafte 3 stuks Sony Bravia tv's met smartcardslot.

Omdat ik niet nog een extra doos met afstandsbediening erbij wilde,eerst geprobeerd een C+ module in de tv met zo'n slot te krijgen.

Softwarematig Niet dus, alleen zgn. gecertificeerde sinds kort "verbeterde" toestellen zouden daartoe in staat zijn, niet die van mij dus, terwijl dit physiek wel zou passen.

De verbetering was dus alleen voor Ziggo van toepassing.

Ik zou dus na 3 jaar al, 3 nieuwe zgn. verbeterde toestellen moeten kopen, of een aantal extra digitale ontvangers.

De zgn. "verbetering" houdt trouwens in, dat je alleen nog maar bepaalde en niet alle programma's mag zien.

Uiteindelijk toch maar tegenstribbelend, een IHDR-5050C (Humax) aangeschaft.

Mijn ervaringen hiermee volgen binnenkort.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik dus niet wil is zo'n kastje van de kabelboer (in mijn geval UPC, maar bij anderen b.v. Ziggo) ertussen. En zometeen als ik overstap op IPTV (via glas) niet weer een ander kastje ertussen...

En ik wil 3-D BD's kunnen kijken.

En ja, het AV systeem bevalt me prima. Dat geeft echt een waanzinnige geluidservaring. Dat wil ik zeker niet kwijt. M'n dochter schakelt al via de Smart-TV mbv Anynet de AV-receiver in, zodat ze fraaier geluid heeft als ze naar één van de digitale radiozenders luistert die via de CI+ card gecodeerd, binnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3D BD's afspelen kun je op legio manieren. Als je een fysiek schijfje erin wilt kunnen stoppen, dan heb je een BD drive nodig en om die te vinden met daarnaast ook nog een CI+ module met dubbele tuner, die IPTV geschikt is en een HDD heeft is volgens mij een beetje het zoeken naar een schaap met 5 poten..

Zolang er een schijfje in moet kunnen ben je volgens mij aangewezen op hele dure oplossingen als de Dune HD pro. Als je het fysieke schijfje laat vallen en op zoek gaat een media speler, dan kun je kijken naar een mediaspeler zoeken met een nieuwere chipset die HDMI 1.4 en 3D chipset ondersteund, ik quote mezelf uit m'n mediaspeler topic: Een mooi overzicht heb ik gevonden op: http://www.iboum.com/artkill/chipsets.php

Als je een Media speler kunt vinden met een dergelijke chip en CI+ module kun je met 1 apparaat uit de voeten (los van de BD drive). M'n A.C. Ryan speelt overigens keurig BD images af..

Overigens heb ik m'n UPC kastje gewoon verstopt boven de receiver en heb ik daar geen last van. De afstandsbediening van UPC kun je ook zo programmeren dat je het geluid van je TV bediend op het moment dat je de volumeknop op de AB gebruikt.

Alle apparaten gaan naar m'n receiver (Onkyo TX-NR609) en vanaf daar gaat er 1 HDMI kabel naar m'n TV. Ook de Wii met z'n overweldigende component aansluiting gaat daarin en gaat via HDMI verder. Als de receiver uitstaat laat ie het beeld + geluid van de UPC ontvanger netjes door. Voor alle andere bronnen (in mijn geval dus een A.C. Ryan, PS3 en Wii) moet de receiver aanstaan.

Om alles makkelijk te kunnen bedienen heb ik een Logitech Harmony

Ik vraag me overigens af of je digitale TV van UPC af kunt nemen zonder ontvanger.. Volgens mij krijg je die er gewoon altijd bij. Wat is je grote bezwaar tegen een dergelijk kastje? Het standaard kastje van UPC is vrij klein en compact. Om op te nemen krijg je een wat grotere Cisco of Philips ontvanger. Het lijkt mij juist makkelijker om het kastje van de aanbieder te vervangen bij een overstap ipv je hele hebben en houden (zie het voorbeeld van de 3 TV's die eigenlijk na 3 jaar al niet meer zouden voldoen). Als je geen berg kabels naar je TV wilt kun je kijken naar een HDMI-switch of een receiver die dat voor je kan, dan ben je toch ook klaar?

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Erg informatief, ik begrijp maar de helft ,waarvoor dank.

Ik zou nog melding maken van mijn eerste ervaringen, als analooggebruiker, met de Humax 5050. (Ziggo)

Na aanschaf van een Samsung HDD (1TB) ,een grotere zou niet werken las ik, daarom heb ik het aanbod van de 2TB voor slechts € 4 extra , afgewezen.

Ik wist, dat het formatteren lastig zou zijn, Linux, Apple, als Microsoftgebruiker, allemaal nieuw voor mij.

Uiteindelijk gelukt,eerst formatteren op de PC, daarna nog eens op de 5050.

Maar nu werkt alles goed, de antenneversterker eerst wel moeten resetten en contacten schoonmaken. (3 TV's tenslotte)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

My point is:

Je hebt een TV die zowel via coax als via z'n Ethernet aansluiting een HD signaal kan binnenkrijgen en displayen. Bovendien is 'ie ook nog eens voorzien van diverse storage aansluitingen (USB-sticks, Harddisks). Ingebouwde mediaplayers, uitgebreide software ondersteuning, etc.

Maar wat doen we? Weer allemaal losse kastjes van providers ertussen plakken! Weg met die overbodige zooi!

Het is toch v.d. zotte dat je in deze tijd bij b.v. kabelaanbieders er nog een mediabox tussen moet zetten? (ok, met een CI+ card kom je al een heel eind). Of dat je bij IPTV (via glas) aanbieders er wederom een mediabox tussen moet zetten? Kom aan zeg, die ethernet kabel zou rechtstreeks de TV inkunnen!

Ten eerste zijn al die boxen ertussen weer een verspilling van ruimte, onnodige bekabeling en (standby) energy. Allemaal weer een bron van eigen bediening, eigen menuutjes, eigen interfaces EN een extra bron van ergernis c.q. foutgevoeligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hoeft helemaal geen mediabox tussen. Die mediabox is pas nodig om aan al jouw eisen te kunnen voldoen. (een dubbele tuner bijvoorbeeld)

Je mag uiteraard kritisch zijn, maar je wensenlijst is ontzettend lang, sterker nog, die is met het huidige aanbod aan technologie niet in 1 kastje te vangen. De functionaliteit van een TV is gewoon beperkt, leuk voor de demo maar niet echt bruikbaar als je het mij vraagt. Een enkele tuner is daarbij wel het grootste gemis, waarom iets opnemen als je het ook dient te kijken om het op te nemen..

Er zijn glasvezelaanbieders die het signaal niet coderen (XMSnet bijvoorbeeld) dan kun je dus met iedere willekeurige DVB-C ontvanger digitaal kijken, ook die in je TV.

Het standby verbruik is echt heel laag van de meeste apparaten van tegenwoordig. TV's zitten bijvoorbeeld al vaak onder de 1w.. Dus dat lijkt me niet echt een argument..

Ter illustratie onze TV is eigenlijk niets anders dan een monitor. Die gaat aan op HDMI 1 en that's it. De afstandsbediening van de TV ligt al jaren zonder batterijen in de la, die heb je niet nodig. De enige AB die we wel dagelijks gebruiken is die van UPC en die kun je weer zo instellen dat het geluid van je TV bediend wordt ipv het UPC kastje..

De andere kicke spullen met stekkers (PS3, AC Ryan en receiver) gebruik ik voor extra functionaliteit, die zal ik hoe dan ook moeten bedienen, ik snap niet zo goed waarom je zo zwaar aan tilt aan die extra afstandsbediening? Overigens heb ik om de AB's te minimaliseren een Logitech Harmony gekocht. Daarin kun je activiteiten programmeren als Film kijken, of Nick Jr aanzetten. Met 1 druk op de knop worden dan alle benodigde apparaten ingeschakeld en op de juiste stand ingesteld. Misschien is dat een idee om het je wat makkelijker te maken?

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe