Ga naar inhoud

Is deze VCDS kabel wat ?


O2BM
 Delen

Aanbevolen berichten

Ed, dat is niet met opzet, ik was druk met het uitproberen van de suggesties die ik daar kreeg. Daarbij heb ik het idee dat de meeste anderen ook in beide forums lezen (kennelijk jij dus ook.

Het bleek dat ik me nog niet voldoende verdiept had in de werking van het programma, ik kon enkele opties niet vinden die ik nu wel gevonden heb.

Probleem is nu alleen nog dat de wijzigingen niet opgeslagen worden/blijven.

De nieuwe codes voor regensensor en corner lights worden geaccepteerd (zie in de nieuwe code ook echt de wijziging staan), ik sluit netjes scherm voor scherm af, maar vervolgens geen corner-lights. Zowel de nieuwe code hiervoor als die van de regensensor staan gewoon weer zoals voor de wijziging.

De dealer kreeg het overigens ook niet voor elkaar, ook niet met de info op de fora, maar ik heb begrepen dat de dealer mogelijk hele andere software gebruikt.

Dus als je suggeties hebt waarom de wijzigingen niet opgeslagen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

suggesties niet !

probleem komt me wel bekend voor

Ook ik heb een chinatown kabel gekocht een tijd geleden

En het fenomeen wat jij nu hebt had ik excact zo.

En verschillende keren software her geinstaleerd maar probleem bleef

Kon ook bv geen module scan doen

daartegen kon ik weer wel needle zweep en het aantal keer knipperen van de knipperlichten veranderen

Na een tijd de handdoek in de ring gegooid en toen tijdens een M&G met meerdere personen hier hun laptop met kabel en software er aan gehad

En één er van was een orgineel, en frapante was dat ik toen wel alle dingen kon instellen waar jij nu ook problemen mee hebt.

mbt mijn opmerking over andere fora: Ja ik kan daar ook lezen en posten, maar er zijn hier ook leden die om redenen een ban hebben daar en niets kunnen lezen en posten, maar wel veel kennis bezitten hieromtrent ! Dit alleen ter info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

mbt mijn opmerking over andere fora: Ja ik kan daar ook lezen en posten, maar er zijn hier ook leden die om redenen een ban hebben daar en niets kunnen lezen en posten, maar wel veel kennis bezitten hieromtrent ! Dit alleen ter info !

Die info hou ik in het achterhoofd, bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

xx N betekend dat jij versie N hebt van die module.

De module nummers kunnen in de loop van de tijd veranderen, de Letters erachter veranderen sowieso elke X tijd.

Probleem zoals omschreven komt precies overeen met de problemen van Ed een poosje geleden, was geen enkel probleem met originele VCDS. De dealer gebruikt VAS, totaal wat anders dan VCDS (zie ook de afkortingen lijst). Als de dealer weet waar het te vinden is zou ik overigens wel verwachten dat ze het ook voor elkaar krijgen. Probleem is dat de dealers dit eigenlijk niet horen te doen (klooien aan de software/instellingen), we verwachten wel van alles van ze maar kan me goed voorstellen dat een dealer ook ergens ophoudt met de instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt van de dealer inderdaad niet alles verlangen op dit gebied, ze hebben er tijd en moeite voor uitgetrokken en dat waardeer ik ook.

Inmiddels heb ik zoals gezegd de instellingen wel gevonden en geprobeerd aan te passen, echter bij testen of terug gaan naar de instellingen blijkt dat ze niet "onthouden" worden, alles staat weer op de oude waarden.

Ik heb een tip gekregen even de accu los te koppelen teneinde het systeem zich te laten resetten en het opnieuw te proberen, ik wil eerst even weten of er problemen kunnen optreden als ik de stroom er helemaal afgooi voor ik dat echt probeer, ik heb geen zin om met rooie wangetjes naar de dealer te moeten omdat ik er zelf zo nodig aan moest komen :ops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is dat het Ed niet lukte om de regensensor te activeren met zijn kloonkabel en dat het later op de M&G met mijn kloonkabel + software wel lukte.

Ja Pim , wat Ron_2 hier verteld is excact het probleem wat ik ook had met mijn clonekabel

En waar het probleem ligt ? Ik ben er nog niet achter gekomen en ben eigenlijk benieuwd of Ron er wel achter gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Pim , wat Ron_2 hier verteld is excact het probleem wat ik ook had met mijn clonekabel

En waar het probleem ligt ? Ik ben er nog niet achter gekomen en ben eigenlijk benieuwd of Ron er wel achter gaat komen.

Na enig zoeken vond ik op een of andere engelse site de tip om de auto even uit te zetten, de deuren te vergrendelen en weer te ontgrendelen (heb ik met de AB gedaan), daarna werkte ineens alles. Degene die de tip gaf wist ook niet waarom het hielp, maar wel dat het hielp.

Ik denk dat het een soort reset is.

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt van de dealer inderdaad niet alles verlangen op dit gebied,

Idd, en dat is ook niet erg.

Maar wat je vaak hoort is van "Nee, dat kan niet" "Nee, wij weten het beter" "Nee, dat mag niet".

Zeg dan gewoon "sorry, wij hebben hier de spullen niet voor" en/of "dit mogen wij niet v.d. importeur ivm beperkte aansprakelijkheid c.q. garantie"

Of beter nog "Jeetje, dat is interessant! Hoe kunnen we u hier mee helpen en/of samen doen?"

Want uiteindelijk zou je daar mee bereiken dat de klant alleen maar tevredener is met z'n kostbare bezit, toch?

Heb al eens een keertje voorgesteld dat de garages een dag zouden moeten organiseren:

'Kom nu langs op onze VCDS configuratie dag!' 'laat nu uw extra features configureren door uw vertrouwde dealer!'

'Kom langs voor een gezellig kopje koffie, en klaar terwijl u wacht zetten de cornerlights, de needle sweep, de regensensor, de maxidot instellingen, etc, voor u zoals u wenst!'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op het fenomeen van Ron_2 terug te komen dat de garagist het niet kon. Misschien had hij niet de juiste codes gevonden in de VAS. Ze kunnen het wel instellen maar hebben de codes nodig om het te doen of ze kijken niet goed. De delaer waar ik bij zit stellt de zaken gewoon in omdat één van de monterus het zelf ook leuk vindt om de zaken uit te zoeken. Niet ieder monteur heeft die kwaliteiten en is erg goed in het roepen dat het niet kan.

Voor de Yeti zou het met de nieuwste versie van de modules moeten werken aangezien de door jou gevraagde zaken ook op een 2012 model al zijn ingeschakeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het verhaal bij deze kabel. Zo te zien t/m de meest recente VCD.

Super Diagnose set voor VW, Seat, Audi of Skoda! VAGCOM 10.6 Prijs:

Bekeken: 1 keer sinds 25-01-12, 21:48 Ik accepteer:

Als koper bent u gratis beschermd

Meer foto's

KenmerkenSoort onderdeel: Overige Auto-onderdelen Staat: Nieuw Levering: Ophalen of Verzenden Model: Fabia, Felicia, Octavia, Roomster, Superb, Overige modellenBeschrijvingVeilig betalen via Paypal en Gratis Verzending binnen heel NL!

Wilt een VAGCOM set met service?

Een volledige werkbare versie en gegarandeerde werking ook na 5 jaar?

Voor een vaste prijs van 39,50 euro met GRATIS verzending?

U heeft bij ons de mogelijkheid om te betalen via Paypal en krijgt altijd een bevestiging van PostNL dat uw pakje is verzonden!

Team All Tuning Partsbiedt aan:

VAGCOM Diagnose kabel met de VCD versie 10.6.4 met NEDERLANDSE HANDLEIDING!

Nu als optioneel versies en 11.2.0, 11.3.0, 11.11.0 bijgeleverd.

LET OP: Onze Dongel gaat niet stuk na 3 keer gebruiken, wij garanderen dat u na 5 jaar nog steeds plezier aan hebt!

- Wij hebben een uitgebreide installatiehandleiding die helpt bij het installeren!

- Wij bieden u ondersteuning op afstand zelfs als u thuis op uw luie stoel achter de laptop zit!

- Wij garanderen een correcte levering!

- Wij bieden als enige de mogelijkheid om via Paypal te betalen!

- Kom gerust in de avonduren langs wanneer u tijd heeft om de set op te halen!

- Onze dongels zijn van hoge kwaliteit, de chip in de Dongels is van FTDI wat betekent minder kans op fouten!

- Wij verzenden de kabel GRATIS naar u, geen onverwachte extra kosten achteraf!

- Het software is geschikt voor Windows XP, Vista en 7 32 en 64 BIT!

Volledige ondersteuning van ALLE VAG auto's Volkswagen, Audi, Skoda, Seat vanaf bouwhaar 1996 t/m bouwjaar 2012! Wij staan garant voor 100% levering en werking!

Wat kunt u ermee?

- Foutcodes uitlezen en wissen

- Alle beschikbare opties van uw VAG auto activeren, deactiveren of aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan het activeren van uw bochtenverlichting of comming home functie, het uitschakelen van het gordel signaal of het aanpassen van de gevoeligheid van uw automatische verlichting

- Inleren van sleutels

- Inlezen van nieuwe onderdelen, zoals een gasklephuis

- De performance meten van uw auto meten met grafieken

- TDI pomptiming controleren

- Service intervallen resetten

- etc. etc.

Kortom

Onze VAG COM diagnose pakket versie 10.6.4 kabel en VCDS software biedt u uitkomst voor al uw wensen voor uw Volkswagen, Audi, Seat en Skoda!

Wat krijgt u geleverd?

- VAGCOM 11.30 Diagnose kabel

- Software VCDS Versie 10.6.4 Engels

- Software VCDS Versie 11.2.0 BETA Engels

- Software VCDS Versie 11.3.0 BETA Engels

- Software VCDS Versie 11.11.0 BETA Engels

- Handleiding in het NEDERLANDS

- Installatie Handleiding in het NEDERLANDS

GRATIS VERZEND en betaling mogelijk via PAYPAL of Bank Overboeking!

Waarom via ATP?

Bij ons staat service voorop!

Bent u niet handig met het installeren van Vagcom op uw laptop?

Onze service is onze visitekaartje. Wij helpen u GRATIS de software installeren op uw laptop.

Kunt u niet naar Deventer komen?

De mogelijkheid bestaat om op afstand het software te installeren. Wij maken tijd voor u vrij en u hebt de mogelijkheid uitgebreid vragen te stellen.

Bent u niet bekend met Vagcom?

Geen zorgen wij leveren de kabel met een NEDERLANDSE handleiding.

Wilt u een demonstratie van Vagcom?

Wij leiden u er doorheen.

After support?

Bij ons krijgt u ondersteuning zolang u het nodig heeft.

Nu met méér dan 14.000 foutcodes en het meten van de waarden in tekst. Dus geen codes die u moet uitzoeken! Verbeterde Readiness Schermen met extra info.

Ondersteunt alle VAG GROUP K line en CAN BUS auto's.

Prijs is inclusief verzendkosten!

Voor meer informatie kunt u ons gerust bellen of mailen!

Vele tevreden klanten waren u al voor!

LET OP:

Helaas worden we te vaak benaderd door gedupeerde mensen die via een andere (goedkopere) aanbieders op Marktplaats een dongel gekocht hebben. Veel van deze mensen hebben óf de dongel niet ontvangen óf zijn deze na de twee keer gebruiken defect geraakt. Wees alstublieft alert. Een goede Dongel bevat een hoogwaardige FTDI chip. Laat uzelf niet verleiden door te mooi gemaakte advertenties of de lage prijzen.

All Tuning Parts geeft u 1 jaar garantie en gegarandeerde werking voor de komende 5 jaar.

Een paar tips:

- Betaal altijd veilig met Paypal. Dan heeft u de garantie dat u uw geld retour kan krijgen.

- Vraag altijd om verzendbewijzen! Laat uzelf garanderen dat de verkoper de bestelde goederen op de post heeft gedaan. Bij All Tuning Parts krijgt u een bevestiging van TNT post/ PostNL

- Test direct als u de bestelde product heeft ontvangen

Met vriendelijke groeten

TEAM ALL TUNING PARTS

06-18348680

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na enig zoeken vond ik op een of andere engelse site de tip om de auto even uit te zetten, de deuren te vergrendelen en weer te ontgrendelen (heb ik met de AB gedaan), daarna werkte ineens alles. Degene die de tip gaf wist ook niet waarom het hielp, maar wel dat het hielp.

Ik denk dat het een soort reset is.

Deze info ben ik ook eens tegengekomen op de site van VWvortex en lijkt op de instructie je op een Engelse site hebt gevonden.

Het betreft wel een ander probleem.

Here are the instructions that Dana@Ross-Tech gave me a while ago.

I had byte 18 coded to 04 by mistake. What you need to do if that's your case, is recode byte 18 again. Here is the procedure. Before doing anything make sure all your doors are unlocked and that they are closed properly.

-Go to byte 18 in central electronics 09 and recode it to 03.

-Do not it enter, click either on byte 17 or 19 and byte 18 will stay to 03.

-Afterwards, close your long coding screen and click do it! New long coding will be accepted.

-Close all you Vag-Com screens, turn the ignition off and unplug the cable from the obd port.

-Get out of the car, lock your doors and wait at least 2 mins so that the bcm falls asleep.

-After that, unlock all your doors, turn ignition on plug the cable back and re-open Vag-Com.

-Go back to your long coding in central electronics at byte 18. Recode it to 00. Close you screen hit do it! And long coding should be accepted.

-Again, close all your Vag-Com screens remove the cable, turn ignition off and test your lights. Everything should be working properly.

To clear up any confusion on terminology, BCM = Body Control Module. This module is also known as J519 -or- Address 09 - Central Electronics.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

At gerardus dat is ondertussen al een aardig oude vcds die ze erbij leveren we zitten al in de versie 12......

Dat is eigenlijk alleen relevant voor de echt heel nieuwe auto's (pakweg vanaf productiemaand 10-2011). Oudere auto's doen het met wat oudere versies (10.x en 11.x) vaak ook gewoon prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is eigenlijk alleen relevant voor de echt heel nieuwe auto's (pakweg vanaf productiemaand 10-2011). Oudere auto's doen het met wat oudere versies (10.x en 11.x) vaak ook gewoon prima.

klopt maar er komen nog steeds wijzigingen zo nu en dan ook voor de oudere modellen waar weer wat ontdekt is vandaar mijn respons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen.

Ik heb vanaf deze site vcds gedownload maar ik zou nu alleen nog een vcds kabel nog moeten hebben.

Ik weet dat je deze via een aantal sites kan kopen maar er is zoveel verschil.

Heeft er iemand van jullie misschien nog een kabel liggen die eventueel zou weg mogen?

Alvast bedankt mannen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Antera, ik ben zelf ook een verouderde versie ;) . Zou best kunnen dat er al een jongere versie is,..... van de kabel dan. Ik verwacht dat de advertentie wat is verouderd, maar dat ze het meest recente zullen leveren als het hele verhaal zo lees. Ik heb m'n Skoda nog niet, dus ik zou het meest recente moeten hebben, neem ik aan. Ik heb mij nog niet verdiept in VDCS en VAGCOM-gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gianni, de kabel bepaald de versie (lees dit topic maar eens goed door). Ook zijn er zat hints gegeven over waar je kabels kan vinden, je zal er zelf ook wel wat voor moeten doen :)

@gerardus, probleem bij nieuwe wagens zijn de nieuwe modules die niet herkend worden. Geen probleem voor de resterende onderdelen maar een full scan lukt in sommige gevallen al niets eens. Programmeren van bekende modules is geen probleem.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige modules is er in de oudere versies geen duidelijke omschrijving van wat het bitje nu eigenlijk is. Het bitje kent men wel, maar de betekenis is er niet. Bij de updates worden dan ook soms de beschrijvingen aangepast zodat het minder snel raden is wat het nu moet betekenen.

Daarnaast zijn er af en toe ook updates binnen een model (Amundsen en Amundsen+ als voorbeeld). Bij oudere versie van de minder legale kabels kan het dan zijn dat er heel veel modules wel worden herkend, maar een gedeelte ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe