Ga naar inhoud

Appeltje gekocht

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Nieuw appeltje binnen, alles in orde voor zover ik nu kan zien.

Alles weer omgewisseld (nieuwste 'reserve onderdelen' gehouden). En weet je wat nou zo cool is. Ze starten gewoon beiden direct op zonder te mekkeren over andere hardware, drivers en weet ik veel wat.

T/m woensdag dubbel appeltje hier, kan ik mooi mijn broertje eens kennis laten maken met een mac :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er is goed over nagedacht bij Apple.

Wat ik ook zo mooi vind van Apple: USB-stick er in en meteen gebruiksklaar. Is bij Linux ook zo, trouwens.

Windows moet voor elke USB-stick een driver installeren, die dan weer bij Windows Update online gezocht moet worden. En steek je zo'n stick in een ander slot, wordt opnieuw diezelfde driver geïnstalleerd. Dat is toch knullig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux kan best vervelend doen hoor, daarom was ik zo verbaasd. Normaal ziet linux elke netwerk kaart als een nieuwe, dus eth1 ipv eth0. Super irritant als hij daardoor ook alle instellingen vergeet (o.a. bij servers van toepassing). Ben blij verrast dus :)

En zoals al in de SB gezegd, de mac met de 16GB geheugen en SSD is zoveeeeeeeel sneller !!!!! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Nee, 1 ingebouwde 7060 mAh accu. Grappig is ook hoe dat getal oploopt gedurende de eerste paar cycli. Toen ik hem kocht (zeker de 2e levering) stond deze rond de 6700 mAh.

Apple zegt dat na 1000 cycli er nog altijd 80% resterend zou moeten zijn indien je de batterij volgens hun voorschriften gebruikt. Dat wil zeggen, minstens 1x in de 2-3 dagen de accu 50% gebruiken. Beter nog is gewoon de accu gebruiken als het kan, dus niet per definitie altijd maar aan de lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of als je de laptop een dag of meerdere dagen gebruikt aan de voeding dan je Batterij er nadat hij vol is gewoon uithalen

Staat hij niet constant op te laden terwijl hij al vol is

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, als ik steeds mijn schroevendraaier bij de hand heb om hem te demonteren... De nieuwe appeltjes hebben geen losse accu. Verder zeggen ze ook dat het slechter is om hem constant vol te laten dan hem te gebruiken waar hij voor is gemaakt.

Bij traditionele laptops zeg ik dat ook weleens ja, zeker bij die goedkopere die niet zo slim met hun powermanagement om gaan. Zakelijke series kunnen dat en stuk beter hebben bijvoorbeeld, staan bij ons op kantoor de hele dag in de dock maar hebben na een langere periode nog steeds een prima accu (1 a 2 uur max)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe