Ga naar inhoud

Welke zijn de stilste banden?


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Nu bij mijn huidige wagen had ik veel last van rolgeluiden zeker op de snelweg dit bij normale snelheden.

Wou je nog van de muziek genieten moest de volume knop op een hogere stand, laat staan dan nog deftig te kunnen praten. Na een bandenwissel gekozen voor banden die minder lawaai maken (via test van TA) en dit is opmerkelijk beter en niet omdat het nieuwe rubbers waren liggen er ondertussen 12000km onder.

Voordat ik de superb heb aangeschaft eens een testrit met een ford gedaan een diesel met gewone maat banden en dan een benzine met grotere maat bij de laatste was het rolgeluid duidelijk hoorbaar.

Welk merk banden dat op mijn wagen superb zit weet ik nog niet (levering maart Belgie) het is de maat 225 17". 45

Wat is jullie ervaring over de geluidshinder van rolgeluiden met de verschillende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onder diverse auto's Continental gehad, SportContact 2, SportContact 3 en WinterContact. Doorgaans vond ik ze beslist rumoerig. Michelin PilotSport vond ik stil. Nu rijd ik op Vedestein SnowTrac3 en die zijn ook wel stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staan de latere versies van de O2 er om bekend dat de wielkastgeluidsisolatie niet optimaal is. M.a.w. het afrolgeluid wordt niet effectief gedempt. (er wordt ergens op bezuinigd).

Merk nu ook dat de Vredenstein 4-seizoenssloffen vooral op ZOAB meer geluid maken dan de bridgestone zomersloffen. Alleen de grip is veel beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Michelin energie saver zijn ook duidelijk stiller dan mijn vorige banden juist weet ik niet meer welke deze waren. Maar ja deze hebben ze niet in 225 45

Is het standaard conti die bij Skoda gebruikt worden?

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is Skoda dan toch een uitzondering in de VAG groep of is recent het beleid anders, want ik heb diverse nieuwe VW's en Seats gereden (lease) en die kwamen nieuw toch echt op Continental. Mijn vorige Octavia stond trouwens ook op Continental (EcoContact - hopeloze banden).

Of de dealers zetten achteraf (origineel) lichtmetaal onder de auto's, met banden die zij naar eigen smaak inkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Continental behoort tot de Pon-groep (zie hier). Daarom wordt zowat alles van VAG op Continental geleverd, in ieder geval in Nederland.

Behalve dat dealers de auto's wellicht van ander rubber voorzien (zoals ik hierboven al suggereerde), is er nog een andere mogelijkheid: wellicht komen er auto's rechtstreeks van de fabriek naar de dealers, dus niet via het terrein van Pon. Dan kan er natuurlijk ook ander rubber dan Conti onder zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder mijn Yeti met alu van fabriek zitten Dunlops als zomerslof

Wel zelf Conti winter pizza's eronder TS830 die 205 /16 inch zijn maar zelf voor gekozen

zomersloffen zijn 215 / 17 inch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Continental Sportcontact 2 gehad en deze maakte een stuk meer geluid dan de Dunlop SP Winter Sport 3D. Dit terwijl over het algemeen winterbanden meer geluid produceren dan zomerbanden.

Ik moet er wel bij vermelden dat de Conti's 225/45 17" waren en de Dunlops 205/55 16" Dit zal natuurlijk ook zijn aandeel hebben.

aangepast door Robbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Continental behoort tot de Pon-groep (zie hier). Daarom wordt zowat alles van VAG op Continental geleverd, in ieder geval in Nederland.

Behalve dat dealers de auto's wellicht van ander rubber voorzien (zoals ik hierboven al suggereerde), is er nog een andere mogelijkheid: wellicht komen er auto's rechtstreeks van de fabriek naar de dealers, dus niet via het terrein van Pon. Dan kan er natuurlijk ook ander rubber dan Conti onder zitten.

Nee hoor, mijn auto is van de fabriek via PON, waar hij een paar dagen heeft gestaan, bij de dealer gekomen. Dealer heeft niets met de velgen en banden van doen gehad. Klopt dus gewoon niet dat alles van VAG conti's krijgt. Echt niet. Echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens info vragen aan de dealer mogelijk kan ik kiezen welke band er onder komt.

Maar dan moet ik eerst de stilste vinden.

Wat ik momenteel al heb is.

1. Conti te luidruchtig

2. Michelin energie saver is stiller maar niet verkrijgbaar in de maat 225/45 17"

3. Turanza rammelbakken

3. De stilste ................... ?

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds eind vorig jaar gaan ook alle Skoda's bij Pon door de bandenhal, wat betekend dat alle auto's die niet af fabriek van Conti's zijn voorzien, alsnog Conti's krijgen.

Reden is dat Pon deelname heeft in Conti banden en hoewel de vervanging wellicht niet kostendekkend is, de kans groot is dat er bij vervanging wederom Conti's worden gemonteerd. En dan begint de kassa te rinkelen voor ome Ben...

Wat nu uiteindelijk de stilste band is, is moeilijk te zeggen: ieder heeft weer z'n eigen voorkeur, maar uit eigen ervaring zeg ik dat een band met grote blokken in het profiel vrijwel gelijk staat aan een rumoerige band...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds eind vorig jaar gaan ook alle Skoda's bij Pon door de bandenhal, wat betekend dat alle auto's die niet af fabriek van Conti's zijn voorzien, alsnog Conti's krijgen.

Zie je wel... Kennelijk nu pas bij Skoda, waardoor het natuurlijk goed mogelijk is dat veel Skoda's van vóór 2011 zijn, die nieuw niet op Conti zijn afgeleverd.

Reden is dat Pon deelname heeft in Conti banden en hoewel de vervanging wellicht niet kostendekkend is, de kans groot is dat er bij vervanging wederom Conti's worden gemonteerd. En dan begint de kassa te rinkelen voor ome Ben...

Exact. Het dekt de kosten wel hoor, want Pon verkoopt de "vreemd merk banden" die van de auto's komen door aan de bandenboeren.

Wat nu uiteindelijk de stilste band is, is moeilijk te zeggen: ieder heeft weer z'n eigen voorkeur, maar uit eigen ervaring zeg ik dat een band met grote blokken in het profiel vrijwel gelijk staat aan een rumoerige band...

De prestaties qua bandenrumoer zijn niet direct "per merk" in te delen, het verschilt per soort band (regenband, all-season, winter, sport etc). Met andere woorden: het kan dus goed dat een all-season band van merk X erg stil is, terwijl een sportband van merk X in exact dezelfde maat, onder de zelfde auto, veel meer (of juist minder) geluid kan produceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe