Ga naar inhoud

Hulpveren Superb Greenline


Henk Wijngaard
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn huidge auto is een Golf Variant bluemotion, die net als mijn nieuwe Superb combi (zie ook: nieuwe superb bij voorstellen) ook een sport onderstel heeft en laag op de weg ligt. Als ik nu met de sleurhut op pad ga, heb ik de kogeldruk op 75 kg., 3 kids op de achterbank en een lege kofferruimte. Veel drempels komen in aanraking met mijn trekhaak of caravan. Ik overweeg daarom hulpveren. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met hulpveren maar hoor er wel positieve verhalen over.

Zelf heb ik een Fabia Combi Greenline welke ook iets lager is en ook behoorlijk snel de drempel raakt met de trekhaak (en dat zonder sleurhut! - 2 man achterin en een flinke drempel is voldoende). Heb vernomen dat door hulpveren je auto wel wat hoger op zijn achterwielen komt te staan maar je hier zeker geen last meer van gaat hebben.

En als ik me niet vergis zijn ze nog in de aanbieding ook op het moment, zou je even bij je Skoda dealer moeten navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft sinds een half jaar een Fabia GL en had ook problemen met volle lading dat de trekhaak alles raakte bij heuvels.

Heeft er dan ook hulpveren op laten zetten en is daar zeer content mee, en heb de wagen zien staan 2 weken terug en viel me niet echt op !

Zijn dealer gaf ook min of meer toe ( uiteraard geen harde uitspraak) dat als je met 4 personen en bepakking op pad gaat de hulpveren eigenlijk een must zijn !

Misschien dat dit ook wel één van de redenen is dat ze in de aanbieding zijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat hulpveren pas gaan werken naarmate de belading groter wordt. De auto gaat in principe niet hoger op de veren staan, maar zal met flinke belasting minder zakken en inveren bij drempels e.d. Dit zal zeker een verbetering geven bij het trekken van een caravan.