Ga naar inhoud

Hulpveren Superb Greenline


Henk Wijngaard
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn huidge auto is een Golf Variant bluemotion, die net als mijn nieuwe Superb combi (zie ook: nieuwe superb bij voorstellen) ook een sport onderstel heeft en laag op de weg ligt. Als ik nu met de sleurhut op pad ga, heb ik de kogeldruk op 75 kg., 3 kids op de achterbank en een lege kofferruimte. Veel drempels komen in aanraking met mijn trekhaak of caravan. Ik overweeg daarom hulpveren. Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met hulpveren maar hoor er wel positieve verhalen over.

Zelf heb ik een Fabia Combi Greenline welke ook iets lager is en ook behoorlijk snel de drempel raakt met de trekhaak (en dat zonder sleurhut! - 2 man achterin en een flinke drempel is voldoende). Heb vernomen dat door hulpveren je auto wel wat hoger op zijn achterwielen komt te staan maar je hier zeker geen last meer van gaat hebben.

En als ik me niet vergis zijn ze nog in de aanbieding ook op het moment, zou je even bij je Skoda dealer moeten navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft sinds een half jaar een Fabia GL en had ook problemen met volle lading dat de trekhaak alles raakte bij heuvels.

Heeft er dan ook hulpveren op laten zetten en is daar zeer content mee, en heb de wagen zien staan 2 weken terug en viel me niet echt op !

Zijn dealer gaf ook min of meer toe ( uiteraard geen harde uitspraak) dat als je met 4 personen en bepakking op pad gaat de hulpveren eigenlijk een must zijn !

Misschien dat dit ook wel één van de redenen is dat ze in de aanbieding zijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat hulpveren pas gaan werken naarmate de belading groter wordt. De auto gaat in principe niet hoger op de veren staan, maar zal met flinke belasting minder zakken en inveren bij drempels e.d. Dit zal zeker een verbetering geven bij het trekken van een caravan.

Zelf heb ik goede ervaringen in het verleden gehad met een Opel Kadett 4-drs i.c.m. MAD hulpveren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er toch ook wel over na, pas weer de beugel van de trekhaak geraakt bij een slecht geplaatste drempel.

Hij veert dus (bijna) net zo zacht als nu, maar hoe verder hij naar beneden zakt hoe stugger hij wordt? Je hebt dus ook niet echt overdreven last van een stuiterbak achterin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zelf denk ik ook na over hulpveren maar ben bang voor het verlies aan comfort.

Nu lees ik een review van een caravantrekker die dat zonder hulpveren doet:

http://www.caravantrekker.nl/review/gebruikservaring.php?merk=Skoda&serie=Superb

dat geeft de burger moed als het om de noodzaak gaat.

een ander weet te vermelden dat de auto met caravan zo'n beetje de grond raakt zonder hulpveren:

http://www.mysuperb.nl/mysup/mysupcaravan-praktijk.html

De balans slaat nu nog door naar: eerst maar zonder en dan zien of het nodig blijkt. Het kan altijd nog achteraf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi mOTiVe,

Even een kleine aanvulling over het stuk dat ik op http://www.mysuperb....n-praktijk.html heb gezet.

Zeven jaar geleden reed ik een Skoda Octavia. Met deze auto ben ik diverse keren op vakantie geweest met onze caravan. Onze kinderen waren toen nog een stuk kleiner en dus lichter. De belading van de caravan en auto nagenoeg hetzelfde als nu (voortentdoek en stokken liggen in de auto).

Met deze combinatie zakte de Octavia altijd erg ver door. De stroomkabel sleepte bijna over de grond en met de beugel onderaan de dissel heb ik enkele malen de grond geraakt. Geen verkeersdrempel werd genomen zonder dat er ergens iets over de grond schaafde.

Toen ik me aan het orienteren was voor de Skoda Superb, heb ik ook diverse dealers gevraagd hoe de vering van de Superb was. En wat nu ook jouw ervaring is, iedereen heeft een ander antwoord.

Ik ben in iedergeval blij dat ik het zekere voor het onzekere het genomen en € 235,-- (2011 prijs) extra heb uitgegeven. De auto licht nu perfect vlak.

Wat hiervan de invloed is op het rijgedrag weet ik niet, ik heb nooit zonder de hulpveren gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe