Ga naar inhoud

Acht Ferrari's in puin bij luxe kettingbotsing


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

AMAGUCHI - Waarschuwing vooraf: de nu volgende beelden kunnen door liefhebbers van mooie auto’s als zeer schokkend worden ervaren. Op de Chugoku Expressway in het district Yamaguchi in het zuidwesten van Japan is zondag namelijk een wel heel dure kettingbotsing geweest. Niet minder dan acht Ferrari’s, een Lamborghini, drie Mercedessen Benz en een Nissan GT-R werden daarbij in puin gereden.

crash_930882i.jpg

Bij het ongeluk raakten tien mensen lichtgewond. De slachtoffers waren onderweg naar een bijeenkomst voor autofanaten. Naar verluidt ging het mis toen de bestuurder van een van de Ferrari’s in een bocht de macht over het stuur verloor en op de verkeerde weghelft terechtkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... de grootste kluns is dus een tegemoetkomende Mercedes die op de weghelft van een Ferrari-clubje met liberaal toelatingsbeleid raakt. En die rijden 150, maar dat is met de remcapaciteit van deze wagens misschien niet zo heel gevaarlijk.

Ik zou het verschil in profiel tussen de voor en achterbanden willen weten van die ene Mercedes, en vervolgens een grootse discussie willen hebben in hoeverre en dergelijk verschil bij een dergelijke wagen (achterwielaandrijving) nou verantwoordelijk kan zijn voor deze miljoenenstrop. spam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... de grootste kluns is dus een tegemoetkomende Mercedes die op de weghelft van een Ferrari-clubje met liberaal toelatingsbeleid raakt. En die rijden 150, maar dat is met de remcapaciteit van deze wagens misschien niet zo heel gevaarlijk.

?????

De crash werd veroorzaakt door een van de Ferrari-rijders die onderweg van Hiroshima naar Kyusu bij een inhaalpoging op een natte weg de controle over zijn auto verloor en tegen de vangrail klapte. De auto’s die de Ferrari volgden raakten in een soort kettingreactie betrokken en crashten eveneens, wat voor een ravage aan kostbare sportauto’s zorgde.

Zoals op de eerdere foto’s al redelijk was te zien vond het ongeluk plaats op een smal stuk snelweg. Een flauwe bocht en minder dan ideale grip hebben de Ferrari’s parten gespeeld zo lijkt. De berichtgeving spreekt van snelheden lager dan de gemiddelde Nederlandse leaserijder rijdt. De bolides reden maximaal 140-160km/u. Wel reden de zelfingenomen Ferrari-chauffeurs naar het schijnt erg dicht op elkaar.

Opweg naar een supercar-meeting in Hiroshima ging het mis. De bestuurders kenden elkaar niet, hadden via internet afgesproken en reden ‘in colonne’ over de snelweg.

De kettingreactie begon toen de voorste Ferrari poogde een langzamer auto in te halen. Waarschijnlijk zat de Toyota Prius in de weg. De 60-jarige ondernemer in de voorste Ferrari 430 Scuderia trapte lomp het gas in en was waarschijnlijk niet op tijd met het corrigeren van overstuur. Hij raakte de controle kwijt en zocht de vangrail op, de achterliggende zwarte Mercedes moest in de hengsels en werd vol genomen door de witte Testarossa. Daarop volgde een heen-en-weer stuiteren van supercars tussen linker- en rechter vangrail.

De oude van dage in de Ferrari 430 Scuderia lijkt nu in afwachting van een veroordeling tot roekeloos rijgedrag. Daarvoor kan je in Japan 3 maanden in het gevang verdwijnen. Mogelijk komt hij echter weg met een boete van €950,-.

Omdat het ongeluk in het weekend viel lijkt de economische schade beperkt. Alsnog is er voor grofweg 3 miljoen euro aan auto’s stuk gereden en moest de weg voor ruim 6 uur dicht. Daar komen natuurlijk nog kosten voor vangrail en de schoonmaak-operatie bij.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe