Ga naar inhoud

PDC zichtbaar op Amundsen?


Winfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik zag op veel foto's al dat bij de Radio Swing van de Skoda Fabia het Park Distance Control systeem via de radio werkt. Nu is mijn vraag of dit via het Amundsen systeem het zelfde er uit ziet.

Kan iemand misschien een kleine review geven hoe dit precies werkt en hoe het er uit ziet in de praktijk?

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen Amundsen maar kan me niet voorstellen dat je functies verliest t.o.v. de Swing.

Amundsen/RNS 310 + PDC

post-2-0-72646200-1321791588_thumb.jpg

Columbus/RNS 510 + PDC

post-2-0-38292400-1321791589_thumb.jpg

Zelf heb ik een Sony systeem met TomTom ingebouwd, hierbij heb ik geen on-screen PDC meer. Hoor dus alleen het geluidje en weet niet aan welke kant van de auto het object zich bevind. Dit stoort me eigenlijk helemaal niet (heb maar 2 weken met de Swing gereden, dus kon er ook niet echt gewend aan zijn geraakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Scout voor de reactie. Aan de foto te zien werkt het PDC systeem gewoon hetzelfde als op de Swing. Je hebt zelf de Swing dus na twee weken alweer vervangen door een ander systeem?

aangepast door Winfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Scout is mijn 'titel', PC-fre@k (boven de avatar) is de Nickname ;)

Ik wist op voorhand al welk systeem ik wilde gaan gebruiken, was alleen een kwestie van de auto in ontvangst nemen (5 maanden later) en de inbouw voor het nieuwe systeem inplannen (heb het wel door de garage laten plaatsen).

Inderdaad vrijwel identiek, alleen wat meer kleur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon PC-Fre@k, pc's zijn nou eenmaal niet echt mijn ding, en op forums kwam ik eigenlijk ook al niet echt vaak. Stom want het was me wel opgevallen dat je uit Culemburg kwam (daar kom ik ook vaak) en ik dacht alweer iemand uit Culumborg, want de gene waar ik al die foto's van had bekeken komt ook uit Culemborg, maar dat was jij dus ook :D stom stom!

Ik heb zelf 3 jaar in Tiel gewoond en kwam ook wel eens bij de Waal autogroep om me daar te vergapen aan die mooie wagens. Ik zelf ben nu bij Huiskes-Kokkeler aan het kijken, de dealer in Twente.

Nu zat ik op YouTube te kijken en zag dat de Amundsen via het scherm ook alle functies die je in de auto bediend op het scherm weer geeft, ik heb dan gekeken naar het typen RSN 310, dit type wordt ook door Skoda geleverd?? Het zelfde als die in de Volkswagen en Seat??

Als je voor een ander merk gaat, werkt dat dan ook allemaal samen met de functies op je auto? Met een Swing radio kan ik dus altijd nog kiezen. En eruit laten stelen, haha bedankt voor de tip, maar laat ik dat maar niet doen.

Levert de Swing trouwens nog wat op nadat deze er uit is gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levert de Swing trouwens nog wat op nadat deze er uit is gehaald?

Jawel hoor, bij mij op moment een berg met stof !

En als de dealer voor mijn Kenwood niet voldoende wil betalen bij inruil , dan gaat de Swing gewoon weer terug de Yeti in !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over, ik hou hem hier lekker voor het geval ik hem er ooit weer terug in wil doen.

Amundsen == RNS 310. Bij een aftermarket radio/navi vervallen de (beperkte) CANBUS opties om bijv. het volume van de PDC aan te passen. Wel kan men er voor zorgen dat je stuurbediening werkt. Ook herkent hij als je lampen aan zijn of je handrem er op is (dat is ook te omzeilen trouwens). Je hebt dus geen info in je maxidot over de route, geen contacten, etc. Dit moet je gewoon op je radio/navi doen.

de Waal heeft bij mij de hele boel keurig ingebouwd (mocht er zelfs bij blijven om instructies te geven over plaats van microfoon, gps module, usb kabel, etc :notworthy: ) . Ik ben dan ook erg tevreden met mijn niet-Amundsen/Columbus. En dat ondanks dat ze pas toch geprobeerd hebben in te breken... <_< (glas eruit getikt, na alarm weggerend.)

Er zijn trouwens wel niet-vag-systemen die de PDC kunnen tonen, volgens mij zelfs hier ergens gepost. Kan even niet meer op de naam komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens alle admundson die vandaag uit fabriek komen hebben de + toevoeging , oftewel bij VW heet hij dan de rns 315

Wat de verscillen zijn tov de 310 weet ik niet maar moeten toch wel ergens terug te vinden zijn lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp moet de Swing nog wel iets opleveren. Kun je de Swing in iedere auto inbouwen met dubbele radio ruimte (hoe heet dat)??

Is het trouwens mogelijk om de Skoda Fabia Greenline vanaf de fabriek met alarm systeem uit te rusten? Ik zie de mogelijkheid niet in de prijslijst staan. En zo ja, wat moet een alarm systeem wel niet kosten?

Lijkt me slim om hier een ander topic voor te maken Winfield. Anders word het zo'n zooitje... Gewoon aanhouden, 1 onderwerp per topic (dat is Engels voor onderwerp ;) )

aangepast door PC-fre@k
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe