Ga naar inhoud

Zweden


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

HobbeldeBobbel schreef:

En wat Zweden betreft, de geur van de papierfabrieken is voor eeuwig (in gunstige zin) in mijn collectieve geheugen gebakken,

deze geur roept weemoed en nostalgie op, inderdaad het licht is altijd aan, s' zomers.

de bevolking gedraagt zich dan daarom zeer vriendelijk en uitgelaten,

mocht je uitgekeken zijn op Zweden, Finland (Suomi) is echt een aanrader,zeker in het geval u bijvoorbeeld een nieuwe levensgezel in de winter zoekt.

(Dit is en blijft gewoon een praktische handleiding tot beter en optimaal gebruik van U Skoda, de gevolgen zijn geheel voor U eigen rekening)

@Hobbeldebobbel: ken jij Zweden van vakantie, of zijn er meer links?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon een jaar in Zweden, in de hoofdstad om precies te zijn. Mijn vriendin heeft hier een baan. En ik ben dus ook in Zweden op vakantie geweest deze zomer, dat wil zeggen, het Noordelijke deel, en het parallelle stuk in Noorwegen ook maar meteen. De meeste mensen komen niet verder dan het Zuidelijke deel in de zomervakantie, wat begrijpelijk is, want het wordt er verder weg niet altijd warmer op. Alhoewel het deze zomer echt puffen en zweten was in Lapland, en hoe mooier de bossen hoe talrijker de muggen.

Maar als je van ruige natuur houdt, dan moet je hier zijn.

@EdK: ja, ik was ook zeer vereerd. Nou op naar het volgende promotiemoment van een vraag van jou!

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Begrijp dat je daar nu nog woont Scoody?

Geweldig lijkt mij dat. Vorig jaar ben ik voor het eerst in Scandinavië geweest. Naast de overweldigende natuur lijken de mensen daar nog relaxt. Niet in Oslo hoor, maar daarbuiten wel. Wij deden een rondreis met Bolderman Reizen naar Noorwegen vanaf Trellenborg. Toch een reis die ik ook eens met m'n eigen auto moet maken, want dan kun je ergens blijven waar je het mooi vindt. Ik vond de scherenkust van Zuid-Zweden wel heel apart. Dat vinden de Zweden zelf ook, want het blijkt vakantiegebied nummer 1 te zijn.

Lijkt mij wel een goed plan om met de Yeti en caravan door Zweden te crossen en vooral wat noordelijk te gaan. Lijkt mij een land waar het leven goed is en zeker in de zomer. Ik hou van lang licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, veel natuur, je komt nauwelijks iemand tegen, je mag overal overnachten. Zeker doen. Neem ook wat Noorwegen en met name de Lofoten mee als je de tijd hebt, want de dit was toch wel een van de hoogtepunten. Kan je meteen de weg tussen Kiruna en Narvik meemaken, die is ook fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zweden is een geweldig land. We wonen sinds 2004 met heel veel plezier (en vooral rust) in Zweden. Wel op het platteland. De ruimte alleen al. Zweden is 15 keer groter als Nederland met ca 9 miljoen inwoners. Daarbij komt dat er in de grote steden, Stockholm, Göteborg, Malmö enz, ook al een paar miljoen mensen wonen. Kun je nagaan wat er op het platteland woont in vergelijking met Nederland. In het noorden van Zweden wonen de minste per vierkante kilometer. De bevolkingsdichtheid in Zweden is 21,6, in Nederland 471,6. De winters zijn soms wat lang, dat klopt maar met een goede auto, Yeti, diesel DSG, 4x4 is dat geen probleem.

Wat het overnachten betreft, dat verdiend een kanttekening. Inderdaad mag je overal overnachten, mits je toestemming hebt van de eigenar. Dus niet zomaar overal je tent of caravan neerzetten.

aangepast door domherre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had begrepen dat het criteria waren:

- dat je niet in het zicht staat van een woonhuis

- dat het voor 1 nacht is, dus dat je op doorreis bent

- dat er geen andere regels van toepassing zijn (natuurgebied, etc.)

Ik wist niet dat toestemming noodzakelijk was. Dat zou het "allemansrecht" toch wel weer een beetje te niet doen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe