Ga naar inhoud

Inloggen gaat tegenwoordig op basis van je e-mailadres. Let dus even extra goed op wat je invult 🙂 

PC-fre@k

SFE Management
  • Aantal items

    9184
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    138

PC-fre@k won de laatste dag op 24 oktober

PC-fre@k had de meest gelikete inhoud!

Over PC-fre@k

  • Verjaardag 10/09/1986

Contact Methodes

  • Skype
    PM
  • Website URL
    https://www.skodaforum.eu

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Regio Flevoland
  • Beroep
    IT
  • Interesses
    Van alles, o.a. dit forum ;)

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Enyaq
  • Uitvoering
    iV 60
  • Bouwjaar
    2021-07
  • Eigenaar sinds
    TBD
  • Kilometerstand
    0
  • Opties
    Comfort Plus (PDB)
    Assistentie Plus (PSB)
    Klimaat Plus (PWB)
    Family (PXA)
    Transport (PKP)
    Sport (PFB)
    Licht (PK8)
    Infotainment Plus (RAB)
    360 graden areaview (PPC)
    Skoda Sound System (9VH)
    Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille (PC1)
    Elektrisch inklapbare trekhaak (1M6)
    Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun (PB0)
    Opbergzak voor laadkabel i.c.m. transportpakket (6M5)
    100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk (LH2)

Recente bezoekers van dit profiel

21307 profielweergaven
  1. Precies dat inderdaad 🙂
  2. Leuk je weer hier tegen te komen @hobbel de bobbel! De reden dat ze die knop aan het stuur hebben gemaakt is simpel toch, dat is bij VW al langer ID.4 bijvoorbeeld. Enyaq niet. Is gewoon goedkoper om te maken en eenvoudiger om alles bij elkaar te houden wat aansturing betreft. Valt me mee dat je handrem nog in het midden zit (zij het elektrisch i.p.v. de joekel die je zocht).
  3. Enige nadeel hiervan is dat het nogal abrupt is, alsof je tegen een muur knalt. En de voetgangers? Doe lopen gewoon door hoor, laten je echt niet even steken zodat ze verder kunnen (ipv over de weg omdat ik ze blokkeer - dankzij hunzelf).
  4. Is wel een oud topic. Maar iets soortgelijks had ik toevallig een 1,5 maand geleden in mijn Enyaq. Niet dergelijke groene/rode vormen op 1 helft zeg maar (je ziet de lijn in het midden). Maar wel allemaal artefacts over het hele scherm. Leek wel 16-bits of zo. Ik dacht eerst dat mijn CarPlay/kabel defect was, toen besefte ik dat ik draadlos verbonden was. Paar flinke klappen van achter op het scherm, na 5 seconden kwam het weer terug... nog eentje dan, opgelost, niet meer gezien ook 🙂
  5. Dat klinkt niet heel fijn. Storingen zijn sowieso soms vreemd. Elke auto waar ik VCDS ingestoken heb heeft er altijd wel een aantal, die zie je als berijder lang niet altijd. Vraag is een beetje wat het overeenkomstige probleem is in dit geheel. Is er geen andere aanleiding voor dit issue? Bijvoorbeeld een keer je raam open gelaten (regen in je auto) of problemen gehad met 12v trekhaak aansluiting om wat te noemen. Bij mijn Enyaq heb ik bijvoorbeeld langdurig issues met 1 elektronisch kinderslot, zelfs na vervangen van de print/hele slot. Is begonnen na een keer een open raam te hebben gehad (bestuurder). Garage wil niet dat ik me er mee bemoei natuurlijk (zelf meedenken/adviseren is daar verboden... kwibus), dus die vervangen dan een heel "slot". Logisch (lease betaald anders had ik geweigerd uiteraard). Gelukkig is het over tijd wel veel minder geworden haha. Maar goed, terug naar jouw probleem. Je zou zeggen dat ACTRONICS niet vanzelf gaat solderen toch, dus als er daar niks mis mee was...
  6. Om te voorkomen dat iemand van de week denkt, euh, waarom kan ik niet inloggen. Het systeem staat nu toe om in te loggen met je gebruikersnaam of met je mailadres. Om de veiligheid een tandje te verbeteren vervalt binnenkort binnen de software de optie om dit te doen met je gebruikersnaam. Het probleem zit hem er in zit dat je gebruikersnaam publieke informatie is, die zie je bij elke post staan. Maar je gebruikte mailadres die weet verder in principe niemand zomaar, zeker niet voor wie unieke mailadressen per website maakt. Aangezien het er vroeg of laat van gaat komen zet ik het vandaag al vast op alleen inloggen via je e-mailadres. Krijg je opeens een foutmelding bij het inloggen, controleer dan of je niet per ongeluk je gebruikersnaam in je wachtwoord manager had staan en automatisch invullen het verkeerd doet 😉
  7. Kijk en daar doen we het voor @Turbos Enyaq! Fijn dat het voor jou ook geholpen heeft. Persoonlijk heb ik het zelf inmiddels al jaren niet meer nodig gehad, denk sinds eerste grote update 2,5 jaar geleden niet meer.
  8. Kom mij niet bekend voor van alle tests. Ik weet alleen dat de software wel wat doet met 2 reacties na elkaar door dezelfde persoon, maar daar was hier geen sprake van en nog zie je niet de eerste tekst in het veld (waar ik dit nu type). Even in de gaten houden dus.
  9. Ik kan het ook niet meer reproduceren nu. Op diverse tijden getest, vanaf meerdere plekken op meerdere devices/OS/browers.
  10. Na een uur of wat klussen is er achter de schermen van alles veranderd wat de performance ten goede moet komen. Laten we de komende dagen eens even kijken hoe het nu gaat! (of de vertraging bij het toevoegen van je reactie weg is).
  11. Dit keer herken ik wat jullie aangeven. Had het tijdens het onderhoud ook een paar keer. Maar jij Ed hebt (al langer) momenten dat je helemaal niks kon plaatsen toch?
  12. Korte update. Na mijn laatste onderhoud van Pouw Kampen vooralsnog besloten er nooit meer terug te komen tenzij ik echt niet anders kan door uitval of zo. Samengevat (soort van..): Er zit een service medewerker die echt zo klantvriendelijk als een botte bijl is. Alles is een discussie, of iets wel of niet zo hoort > "wie zegt jou dat dat niet zo bedoeld is", waardoor het kan komen > "dat zie je verkeerd, je moet niet voor ons denken", software doen ze niks mee, en zo verder. Eenmaal op de dag zelf was niet alles af, geen idee wat wel/niet, maar hij moest 6-8 weken later terug voor de accucel (waar 1,5 dag voor staat). Halverwege dag 2 (eigenlijk dag 3 dus al) wordt ik gebeld dat het niet af komt, de auto kan dus niet opgehaald worden. Krijg ik er mooi nog de vinger bij dat het mijn eigen schuld is want ik was te laat (08:31). Nou log ik alles, dus zag dat ze pas om 12:15 de auto van slot haalden... Hmm, blijkt toch iets anders te zijn achteraf. Heb dit allemaal ook besproken met de Service Manager, wat een goed gesprek was. Maar je begrijpt, ik ga er mooi met een boog omheen. Al is maar de vraag of er nog wel klantvriendelijke dealers bestaan, misschien leg ik de lat gewoon te hoog?
  13. Kennen jullie lollipopman? 😄
  14. Inmiddels ruim 4 jaar in gebruik. Grootste issues: Range Laadsnelheid Kortom, de volgende auto wordt een hybride... of een EV, maar dan puur woon-werk... Range is tussen de 240 en 340. 340 haal je alleen bij windstil (of wind mee) weer zonder regen en max 100 km/u Gister naar Den Haag gereden, dat is 135 km enkele reis. Op de terugweg regen en wind, kwam uiteindelijk even goed kilometers te kort dus moet snelladen. Laadsnelheid was lange tijd max 130-135 kw maar ergens na de 3.2 update (of toen een accu cel al aan het flippen was) kwam dit niet boven de 80-90 uit. Sinds ik (met pijn en moeite) eindelijk naar 3.7 ben lijkt dit toevallig weer sneller te gaan. Gister 120-122 Kw. Dat klinkt al beter.
  15. Niet dat het in de tussentijd helemaal niet is gebeurd, maar vandaag zijn er weer een hele rits updates geïnstalleerd! Ook ben ik wat (veiligheids)instellingen langsgelopen die misschien wat te strikt stonden voor het forum 🙂 Hopelijk zorgt dat ook dat het issue met posten uit de wereld is geholpen. Kunnen we nu weer met zn honderden berichten plaatsen 😄
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe