Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/12/13 in alle zones

  1. Daarom heb ik sinds een aantal jaar winterbanden met spikes voor de fiets. Bij gladheid zit het verkeer in de stad namelijk muurvast, en ik wil elke dag toch graag op tijd naar het ziekenhuis. Ik doe nooit mee met winter ellende. Gewoon lekker bewegen, feit blijft dat ik nog steeds meer dan 10.000 km per jaar fiets omdat dit voor woon-werk verkeer de grootste zekerheid geeft.
    3 punten
  2. Ik ken de Belgische situatie niet precies, en ook niet jouw specifieke geval (beperkte info), maar er zijn volgens mij 2 zaken die hier door elkaar lijken te lopen. a) de levering en je eigen bolide die kapot gegaan is. Die twee zaken staan eigenlijk los van elkaar. Wat a) betreft mag je volgens mij gebruik maken van de claim richting de dealer. Dan moet je even kijken wat de oorspronkelijke levertijd was minus week 27 * 25%. Als je daar nu boven zit of komt heb je recht op een vergoeding. Eea is vermoedelijk ook afhankelijk van het feit dat je hebt aangegeven dat je hem op een bepaalde datum MOET hebben (uiterste leverdatum of iets dergelijk). Wat betreft is het afhankelijk van inruil of iets dergelijks. Als je auto zou worden ingeruild zou je hem in de staat moeten inruilen toen je hem "verkocht" of aanbood. De waardedaling gedurende de oorspronkelijke levertijd heeft de dealer in de prijs moeten verwerken en het lijkt logisch dat hij de extra waardevermindering accepteert die nu ontstaat door een latere levering. Tenzij hij zich beroept op "overmacht". Bij leveringsproblemen bij de fabriek is er echter geen sprake van overmacht maar van slechte planning, dus voor zijn risico of dat van de importeur. Nu je auto echter de geest gegeven heeft zou jij hem eerst moeten opknappen om hem vervolgens in te ruilen want hij is niet meer in de toestand van het moment van (ver)koop. Mocht je hem niet willen inruilen is een tegemoetkomen van de dealer eerder coulance die je misschien deels zou moeten wegstrepen tegen een te late levering. Wat de kenteken-actie betreft ligt de zaak voor de simpele/ domme 'ollanders iets lastig. In Nederland is het kenteken gekoppeld aan de auto en niet aan de eigenaar. Het omhangen kan dan ook niet. Ik zou ook niet weten of het op naam zetten een fiscale handeling is of ook een overdracht van eigendom is (juridisch versus economisch eigendom). Als het op naam zetten / "verhangen" van de kentekenplaten het economische eigendom betreft zou het moeten kunnen. De vraag is natuurlijk ook of het op kenteken zetten gerelateerd is aan de waarde van de auto, want dan zou je misschien moeten bijbetalen als je jouw mooie O3 krijgt. Domme vraag: waarom verhuurt de dealer die auto of een demo auto niet gewoon "om niet" aan jou zolang je je nieuwe O3 nog niet hebt? Jij geen claim en beiden niet moeilijk doen over kentekens die weer moeten worden omgehangen. Boetes en verbruikskosten betaal jij als die er zijn. Meteen een stimulans om toch vooral snel te leveren. Als hij slim is (en jij er geen bezwaar tegen hebt ) plakt hij een giga reclamesticker op de zijkant en ben jij een rijdende reclame... Ik ga er dan even vanuit dat je rijgedrag geen anti-reclame zal zijn .
    1 punt
  3. Ik moet dit toch even melden : Toch mooi "led verlichting" maar voor de zuinigheid hoef je het niet te doen als je toch weerstanden moet plaatsen , om de canbus melding te misleiden ! P=U x I De canbus wil gewoon een afgenomen vermogen waarnemen van zeg (P) 21watt U = 12 Volt I = 21 : 12 = 1.75 Amp De led lamp neemt af zeg maar 5 watt ( dan heb je een flinke lamp) Blijft over 16 watt die je zou besparen maar moet je nu toch afnemen doormiddel van een weerstand !
    1 punt
  4. Geen idee wat condencators zijn... maar je bedoelt waarschijnlijk belastingsweerstanden?
    1 punt
  5. 1 punt
  6. Vervangen van Leds is soms net roulette en gelukkig nog net geen russisch. Maar als leidraad kun je het volgende wel aanhouden. Voor alle binnenverlichting kun je leds nemen die geen canbus melding hebben , dit omdat ze buiten de canbus melding om zitten. Als je hierin twijfelt dan is het gewoon een kwestie van gloeilamp eruit halen contact aanzetten en kijken of je melding in dashboard en maxidot krijgt. Alle lampjes die buiten zitten op de auto hebben een canbus melding en moeten van het type led met canbus zijn. Alleen wil dit nog steeds niet inhouden dat je vrij bent van weerstanden, bij mij kan het zo wezen dat ik geen weerstand nodig heb en jij gebruikt excact dezelfde lampen en blijkt dat je ze wel nodig hebt de weerstanden. Vandaar dat ik ook in eerder bericht zei van wissel eerst je lampen voor leds om zonder weerstand Mocht je de melding dan toch krijgen dan zal je de weerstand tussen de 2 draden van de lam moeten plaatsen (paralel dus ) En binnen verlichting is bij mij een combinatie van 2 leveranciers, de hemellampjes en die in de kofferbak zijn vervangen door lampen van superskoda. ( zie onder Yeti op www.superskoda.com ) De rest van de verlichting binnen is vervangen door lampen van Led4ucar.nl en met opgave van je forumnaam krijg je daar 10% korting. Stadslicht is bij mij vervangen door 2 leds die ik heb overgenomen van Captain Hook en komen volgens mij van leverancier die hij aangeeft in zijn reactie hier. Dan mijn DLR leds komen weg bij led4ucar en de problemen die sodela had heb ik niet omdat ik de weerstand in lamphuis heb kunnen krijgen ( zwevend ) Dan ben ik met de achterlichten bezig geweest en in één lampunit zitten voor achterlicht een tweetal T10 lampejes en als ik die voor 2 leds vervang dan heb ik een canbusmelding, maar zodra ik deze vervang voor 1 led en 1 lamp dan gaat t goed. Kort samen gevat moet ik met weerstanden werken maar die kan je weer niet kwijt in de lampunit. En nu ben ik binnenkort bezig met de H4 lampen van de koplamp en indien dit goed gaat en de juiste lichtopbrengst gaat geven zonder last voor de tegenliggers dan is dit over een maand als alles meezit hier te lezen op het forum. En ook de leverancier van deze Cree Leds. Een ding is wel zeker er is een boel troep op de markt en het wil ook nog niet zeggen dat dure leds meteen de goede zijn. Dus je orienteren en ervaringen lezen van derde maakt de kans groter dat je de juiste vind voor de juiste prijs.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe