Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/22/13 in alle zones

  1. Goede morgen allemaal Ik zal mezelf ook even voorstellen. Op internet noem ik mijzelf BadBert, in het echte leven heet ik Pieter (lang verhaal, hahah) Sinds afgelopen zomer ben ik de trotse "eigenaar" van een Skoda Octavia Combi Eigenaar staat tussen aanhalingstekens, omdat het een lease auto is. Wel helemaal zelf gekozen en samengesteld! Dus helemaal naar mijn wens!! Heb de keuze gemaakt tussen de opel astra st 1.7cdti, maar die keuze was na de proefritten snel gemaakt... man man wat een drama bak was die opel zeg!!! (zeker t.o.v de skoda) Toen moest natuurlijk nog de juiste versie (opties enzo) gekozen worden... en dat was snel gebeurd! De verkoopster had me snel de juiste uitvoering getoond die toen als actie model beschikbaar was, het Tour model. De kleur was ook niet moeilijk, want die viel me gelijk op als netste en "sjiekste" kleur, Anthracite Gray Metallic. De Tour edition is standaard al voorzien van: - licht metalen velgen ("speciale" uitvoering) - Cruise control - Dual zone climate control - parkeer sensoren achter - mistlampen voor - sportinterrieur met zeeeeeeer lekker zittende sportstoelen - klein leder pakket (stuur, pook enzo) - extra donker getinte ramen achter - blue tooth carkit met stuurwiel bediening - navi me touch screen - automatisch dimmende binnenspiegel - elektrische ramen voor - elektrisch verstelbare en verwarmde zijspiegels enige wat ik nog miste, was de electrische ramen achter.... DUS dat als optie erbij (owja, en een volwaardig reservewiel ipv zo'n spuitbusje) dus met maar 1 extra optie te hoeven kiezen, was deze auto helemaal naar mijn zin. Toen kwam natuurlijk het wachten.... en pfffff daar ben ik slecht in!!!! Gelukkig kwam de persoon van het wagenpark snel met een leuk bericht: zoals jij hem wil, staat hij op voorraad bij de dealer!!! SUPER! en na een korte tijd (3 weken wachten, vanaf het moment van samenstelling doorgeven aan wagenparkbeheer op de zaak) mocht ik hem op gaan halen Ondertussen rijd ik dus alweer bijna een half jaar ERG tevreden rond in de Skoda. Heb nog maar 1 keer iets ermee gehad, en dat was lekkage van water via de achterklep. Bleek (na onderzoek) dat de ruit niet goed ingelijmd zat, er zaten op 2 plekken ruimtes tussen de "kitrand" en daar liep dus water in... ach, dat is ook weer opgelost Ik heb me op dit forum geregistreerd nadat ik hier terecht kwam toen ik zocht op google hoe ik de "cornering lights" kon activeren, omdat dat standaard niet in mijn menutje zit (geen automatische verlichting). Uiteraard een paar plaatjes bij de praatjes: Privé (vrouw gebruikt die meestal) rijd ik nog een Hyundai i30 CW met alles erop en eraan van 2008, en verder rijd ik in de zomer nog rond in mijn Mazda Mx-5 NA 1.6 16v met 116 pk tjes, heerlijke speelbak Uiteraard het een en ander aangepast aan de auto, maar niets schokkends.
    2 punten
  2. In België daalt het aantal autodiefstallen jaar na jaar (gehalveerd op een jaar of 10, zoiets), onder meer omdat wagens op verschillende plaatsen worden gemerkt, en door de beveiliging. In dit artikel wordt een beetje gegoocheld heb ik de indruk, wat ze zeggen is: Het aantal diefstallen van oudere auto's daalt Jonge auto's worden 2 keer zo vaak gestolen als oude Dan lees je snel, ah er worden meer jonge wagens gestolen, maar dat staat er niet. Ik heb dus het idee dat het aantal diefstallen in absolute aantallen daalt, maar dat ze met een paar slimme truukjes je iets anders willen doen geloven, zonder het te schrijven. Bon, tot zover mijn kritiek op het artikel . Ik heb niet de indruk dat constructeurs niet in diefstalbeveiliging investeren, als ik mijn eerste Felicia van '98 bekijk: gewone sloten, geen startonderbreking. Dat was deur openen, slot eruit en draadjes verbinden. Er is dus wel in geïnvesteerd, maar de daders van vandaag zijn waarschijnlijk enorm geprofessionaliseerd. Misschien zouden ze aan tracking systemen kunnen denken, maar er moet wel een reden zijn waarom dat niet zomaar ingebouwd zit (kostprijs?).
    1 punt
  3. 1 punt
  4. http://youtu.be/f4fLqCpbR1A
    1 punt
  5. De Golf GTI's zijn voor "de industrie" van groot belang geweest. Wat mij betreft is dan de GTI de topper aangezien hij de basis vormde en naamgever is voor een compleet nieuwe klasse. Dat is natuurlijk wel een prestatie! De (oude) mini is altijd leuk! Goeie tweede! De rest spreekt me eigenlijk niet zo aan of ik heb er een onvoldoende band mee ondanks dat we binnen de famile een Renaultje 5, een Escort hebben gehad. De onverstandige tak van de familie heeft ooit eens een aantal Kadetjes gehad, maar goed, iedereen mag wel eens een ernstige fout maken.. Met het Italiaanse spul heb ik geen enkele emotionele binding, ik beken het maar... De Peugeot 205 is natuurlijk wel een aardig karretje, maar behoort ook tot de GTI klasse en peugeots antwoord op de Golf. Na-apen is natuurlijk een diskwalificatie voor een podiumsplaats. Ik herinner me trouwens vaag een krantenartikel van heeeel lang geleden (moet iets van 1986 of 87 geweest zijn) dat er eens een sukkel mee door de politie geflitst is met 211 km/h ergens in Noord-Holland (Alkmaar geloof ik) en de importeur aangenaam verrast was dat het karretje überhaupt zo snel kon . Een collega had een 205 dieseltje en die vond dat natuurlijk geweldig en probeerde dat record te evenaren. Een best wel vlot karretje trouwens, dat dieseltje, maar het evenaren is hem niet gelukt, maar de poltie is er wel bijna slapende rijk mee geworden.
    1 punt
  6. Een verlengde superb, tijdelijk dan toch
    1 punt
  7. Hier in Friesland gewoon voor de lol een stuk gaan rijden over besneeuwde wegen. Het blijft toch, die winterbanden. Met steeds hogere snelheid een forse stop gemaakt. Geen enkel probleem (bij 80 km/u wel gestopt)
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe