Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/05/12 in alle zones

  1. Bij de aanschaf van mijn (gebruikte) Fabia is er direct een trekhaak geplaatst. Bij thuiskomst ging ik de auto eens op mijn gemakkie bekijken en constateerde water in de bak bij het reservewiel. Ook zag ik dat er een rubber van een kabeldoorvoer (trekhaakbekabeling) niet goed zat. Rubber goed teruggeplaatst en de boel droog gemaakt. Na enige tijd weer water in de bak. Met de auto terug naar de dealer, waar de waterslang er enige tijd is opgezet. Water liep langs/via het rubber van de achterklep naar binnen. Er werd als tijdelijke oplossing wat kit tussen gespoten. Bij mijn eerstvolgende bezoek is het rubber vervangen en nog steeds een droge reservewiel bak. Goed werk bij Rijnwoud . Groeten Boy
    2 punten
  2. @PC-fre@k. Als ik in ETKA bij de Fabia kijk, zie ik bij 8 (carrosserie) beeldnr. 803-35 afvoerventielen (POS. 7) staan. Zouden dat de bewuste overdruk kleppen zijn waarover @Skodasweden het heeft?
    1 punt
  3. is al even geleden..maar bij mij vrouw haar fabia 2 is de kofferbak ( de ruimte waar de spare wiel zit) een keer volledig vol gelopen. ik bedoel dan ook echt vol.... liter of 10 zeker...( waarschijnlijk opgebouwd in maanden..ben gaan zoeken na de klacht dat de auto niet meer droog werd de eerst 2 uur....beetje last van de condens .) Eigen dealer wilde het eerst niet geloven ( voor dat ik daar na toe ben gegaan water er uit laten lopen door een van de rubbers stuk te prikken)..maar naar het zien van de foto's zijn ze toch opzoek gegaan ... konden niks vinden en hebben ook niet gedaan.. eerst volgende weken heb ik het toen in de gaten gehouden, en vond toen zo nu en dan toch weer water.... eigen dealer snapte er niks van....( de Meern) ... Toen maar naar Bodegraven gereden naar de Skoda aldaar ( waar mijn eigen O2 toen in onderhoud was) .. Verhaal uitgelegd.... Kees keek even onder de achter bank....en ja ook zeik nat... Hadden ze al eens eerder gezien... deur rubbers achter behoren gaatjes te hebben voor water afvoer... en die zaten dicht...gaatje open geprikt...en weer een paar weken aangekeken... Water achterbank weg... in achterbak nog steeds nat... nu zit er achter in ergens overdruk kleppen, deze gaan open als je de autodeuren dicht of open doet.( druk maar eens op je dak voorzichtig dan kan je ze horen) Deze sluiten waarschijnlijk niet goed...vervangen ..en vanaf toen droge auto..
    1 punt
  4. @WMM: vond tussen de vakantiefoto's nog een 4WD Peus. Past wel een wasmachientje in, dat wel.
    1 punt
  5. Met laptop en kabeltje kan je de resterende liters zelf uitlezen. Jammer dat dat niet gewoon op het display kan.
    1 punt
  6. Heel veel info is hier te vinden (PV panelen): http://gathering.twe...essages/1489879 en geloof vooral niet wat al die leveranciers roepen... want die willen vooral verkopen... En hier de zonnecollectors: http://gathering.twe...essages/1489891
    1 punt
  7. nee, niets gezegd. Zelfde spanning, controleer eens in de 2 weken. Het enige verschil is dat mijn echtgenote nogal verschillen in gewicht. Was tot voor kort ca 30 kg, is ni ca 15 kg Ja, dan kan het nog wel
    1 punt
  8. Kosten in rekening brengen is normaal. Absurde kosten niet. En ja, dat komt neer op diefstal. En dat weet je drommels goed, Er zijn al zoveel documentaires vertoond en consumentenacties gevoerd om dit soort financiële dwalingen uit het verleden aan de kaak te stellen en proberen nog enigszins wat te repareren. En idd weet ik nu veel meer (qua financiële kennis) dan >15 jaar geleden. Ooit was ik zo naïef om te denken dat een adviseur MIJ adviseerde in plaats van hoe hij voornamelijk zichzelf wist te verrijken. Al die honderdduizenden mensen waren natuurlijk dom en simpel. Die hadden allemaal beter moeten weten... tuurlijk...
    1 punt
  9. De ET-waarde staat voor het Duitse "Einpresstiefe", oftewel wielbolling. Een wiel bestaat uit 2 delen, namelijk de velg waar de band op gemonteerd zit en een schijf (of spaken) die ervoor zorgt dat een min of meer stijve verbinding met het midden van het wiel, de naaf, tot stand komt en het geheel aan het voertuig gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren. Wanneer de schijf zodanig geplaatst is dat het montagevlak (M in de tekening) in het centrum van de velg geplaatst is (C in de tekening), spreekt men van ET 0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is dan evenveel ruimte. Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het wiellager gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en bevestigingsplaats. Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET-waarde (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel. Bron: Wikipedia
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe