Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.
Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 08/13/21 in Berichten
-
Morgen 14-07-2021 om 15:00 uur, uitspraak SjoemelSoftware te volgen via: https://streams.nfgd.nl/uitspraak-stichting-car-claim-tegen-volkswagen-ea1 punt
-
Niet gehad, maar wel lange tijd veel voor gelaten ten gunste van directe mensen om mij heen. Ben dus blij dat mensen de mogelijkheid hebben om zich te vaccineren wat sommige mensen erg fijn vinden. De stand van zaken met Corona versus mogelijkheden/regels als geheel dus. Daar ben ik nu blijer mee dan een jaar geleden.1 punt
-
Zo ik let heel even niet op... lekker bezig man @JeSko dankjewel! En inderdaad goed opgemerkt jouw bevindingen, fijn dat je deze opzet kan waarderen. De activiteiten wisselen hier nogal, met name door de beperkte tijd die mensen hier privé in kunnen en willen steken. We zijn dus vooral op zoek naar actieve leden, mensen met leuke ideeën, veel tijd over en liefst een beetje Skoda/VAG kennis 😛 Maar ik ga offtopic.. Ik heb gestemd jongens, anoniem of zo? Merk dat veel mensen tegenwoordig gewoon JA zeggen tegen een vaccinatie of deze er allang in hebben zitten. Zal nooit goed genoeg zijn voor een voor of tegen kamp, maar hé zoveel mensen zoveel wensen, de een rookt, de ander drinkt, is veganist of vreet zich juist lekker vol aan plof-BBQ-vlees... Vergeet haast 5G trouwens, of zonnepanelen, vliegen, F1 zandvoort... Wat is goed of fout en wie mag dat bepalen?1 punt
-
Zekering 19 fix did the trick. Nog even door de dealer laten doen, volgende keer zelf)1 punt
-
Hier werkte het ook. Nog even de dealer laten doen, aangezien ik daar praktisch naast op kantoor zit. Die zijn nu ook weer wat wijzer.1 punt
-
Zoekopdracht De NU tekst Praktijktest SKODA Enyaq iV 80: ruimte en 'normale' alleskunner SKODA heeft in Nederland veel succes met de volledig elektrische Enyaq iV. De SUV, die zijn techniek deelt met de Volkswagen ID.4, draait bovenin mee in de landelijke verkoopcijfers en gaat ook vaker over de toonbank dan zijn Duitse broer. NU.nl zocht uit wat de Enyaq, tevens 'onze' elektrische vakantieauto, populair maakt. SKODA is geen fabrikant die het (stuur)wiel opnieuw wil uitvinden en dat is te zien binnen de Enyaq. Dit is een normale auto, waar alles daar zit waar je het verwacht. Zeker vergeleken met het minimalistische interieur van de ID.4 voelt alles vertrouwd in de Tsjech. Er zijn dan ook best wat knoppen in het interieur te vinden, wat tegen de trend ingaat om alles te 'verstoppen' in het infotainmentsysteem. De SKODA heeft uiteraard ook zo'n systeem, waarin nog wel de klimaatregeling is verwerkt. Die is echter wel altijd op het 13 inch grote scherm te vinden, waardoor je al rijdend niet door een menu hoeft om de airco wat zachter te zetten. Modelkeuzes SKODA Enyaq iV iV 60 (132 kW of 180 pk) - vanafprijs: 41.480 euro iV 80 (150 kW of 204 pk) - vanaf 48.480 euro Ruimte als belangrijkste eigenschap Wat binnen de Enyaq vooral overheerst, is het thema ruimte. Dat is er in overvloed. Voorin zijn grote vakken te vinden in de deuren en tussen de stoelen. Ook de zitpositie is lekker ruim op fijne stoelen. Achterin kunnen drie volwassenen zitten en die hebben dan genoeg hoofdruimte. Met 585 liter bagageruimte zit het huzarenstukje achterin. Dan kan de achterbank uiteraard ook nog plat. De auto voelt van binnen groot en is dat met een lengte van 4,6 meter ook. Het interieur met infotainmentscherm van 13 inch. Foto: Skoda Geen stoplichtsprintjes met de Enyaq Wie naar dynamische rijeigenschappen op zoek is, kan de SKODA-dealer gerust voorbijrijden. Die heeft de Enyaq niet te bieden. De auto voelt zeker met het grootste accupakket vrij zwaar aan en is opgeteld met 150 kW vermogen in onze testauto geen sprintmonster. Deze auto is duidelijk bedoeld voor een publiek dat daar ook niet naar zoekt. De Enyaq is namelijk een fijne, stille reisauto met comfortabel weggedrag, waarin je rustig een gezin of groep vrienden of vriendinnen voor een lange rit kunt meenemen. SKODA komt nog wel met een sterkere RS-versie om mensen die toch wat meer sportiviteit willen te bedienen. De testauto SKODA Enyaq iV 80 First Edition Vermogen: 150 kW Accucapaciteit: 77 kWh (netto) Rijbereik: 537 kilometer Maximale laadsnelheid: 125 kW Gemiddeld praktijkverbruik: 18 kWh/100 km Gewicht: 2.090 kg Prijs: vanaf 41.480 euro (voor de iV 60) Prijs testauto: 61.760 euro Belangrijke opties hadden best standaard mogen zijn De testauto komt onder ideale omstandigheden 537 kilometer ver. In de praktijk is dat uiteraard anders. Rond de 400 à 425 kilometer bleek tijdens de test haalbaar. Daar moet bij worden gezegd dat de Enyaq 80 First Edition die we aan de tand voelden wel is uitgerust met enkele zaken die de range een stevig handje helpen, maar niet standaard zijn. Dat zijn bijvoorbeeld de warmtepomp (een optie van 1.200 euro) en verwarmde voorstoelen (490 euro, 890 inclusief achterbank). Ook voor de mogelijkheid om snel te laden met 125 kWh, moet in sommige gevallen nog 550 euro worden bijbetaald. Het zijn geen kolossale bedragen boven op de totaalprijs en bij SKODA moet de schoorsteen ook roken, maar toch hadden deze vrij essentiële zaken niet misstaan in het standaardpakket. In sommige gevallen moet worden bijbetaald om snel te kunnen laden. Foto: NU.nl Flippers geven opties De testauto was wel uitgerust met flippers achter het stuur. Die zijn niet om à la Max Verstappen op en terug te schakelen, maar bieden je wel de mogelijkheid om het regenereren van energie tijdens het remmen te regelen. Je kunt instellen in hoeverre de auto op de rem gaat zodra je het stroompedaal loslaat. De Enyaq is alleen net niet genoeg te remmen om helemaal met één pedaal te rijden. Tot stilstand komen, moet je echt zelf doen. De flippers geven je als bestuurder wel veel keuze, wat altijd een pluspunt is. Conclusie: De SKODA Enyaq IV is aan de top van het elektrische speelveld vooral een ruime, goed afgewerkte auto die het met name moet opnemen tegen de kleinere, maar niet veel goedkopere Ford Mustang Mach-E en Volvo XC40. In juli werd de Tsjech nog twee keer zo veel verkocht als zijn Duitse familielid: de Volkswagen ID.4. Op het eerste gezicht komt dat doordat de SKODA ruimer is, maar vooral ook een stuk normaler. Dat spreekt de Nederlandse kopers en leasers blijkbaar aan.1 punt
-
Dit heeft mij geholpen. Minder dan 24 uur na afleveringen ging de auto offline. Zekering #19 trekken, even wachten, terug en de auto was weer online en zichtbaar vanuit de MySkoda app. Dank voor de tip!1 punt
-
Mijn dank dan aan @PC-fre@k, dit is een juweel van een forum 👌🏻 @Wasmachineman Ik was er donateur, maar sinds ik merk dat er niets gedaan word met suggesties van leden ben ik daar mee gestopt, en ook wel door het destijds selectief sluiten en verplaatsen van bepaalde topics en verwijderen van reacties. Niet dat de mods daar hun werk niet goed doen, ze zijn simpelweg onderbemand.1 punt
-
Twee maal Pfizer, ben astmapatiënt, dat brengt wat extra risico met zich mee, vandaar en ook omdat ik anderen wil beschermen, vooral mijn geliefden, maar ook anderen uiteraard. En ik zo snel mogelijk weer zonder monkapje wil rondlopen in dichte ruimtes, want zo'n kapje is met astma ook geen cadeau 😅 Over beide fora, op de NL variant is het meestal gezellig druk, maar de leiding is daar wel vrij doof voor suggesties of commentaar ( wat destijds voor wat wrevel heeft gezorgd en bijna een Exodus in gang heeft gezet 😅 ), dat gaan we nu weer zien met mijn topic inzake nieuwe leden, waarin ik veel bijval heb van leden, maar eerlijk ik verwacht er niks van. Deze variant is vele kalmer, best jammer want de EU versie is qua gebruik veel moderner, en lijkt meer op Briskoda qua stijl. Dit is een op het oog en qua gebruik veel moderner en knapper forum, zowel qua indeling, emoticon gebruik via eigen toetsenbord, implementatie van foto's, en notificaties, die zelfs verschijnen in mijn tabs van de telefoon zonder dat ik daarvoor de pagina echt moet openen! Schitterend.1 punt
-
Jij zou beter moeten weten want jij hebt jaren lang hier gemodereerd als mod. Dit .eu blijft gewoon doorgaan zolang er genoeg leden en mods zijn die er zin in hebben en die zaken blijkbaar kunnen scheiden tussen .nl en .eu En het Enyaq content is inderdaad een mooie toevoeging omdat @PC-fre@kmaar ook veel andere leden hier dankbaar gebruik van maken en data ingeven.1 punt
-
1 punt