Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/04/15 in alle zones

  1. Dus, na een week of 4 kwam er een pakketje binnen met daarin mijn nieuwe sleutel! De nieuwe set bevat: Voorzijde (met knoppen) Achterzijde Batterijklepje Scharnier Veer Knopje Kale sleutelbaard "Lock" pin Sleutel pin LogoWat moet je weten voor je dit gaat ondernemen? De oude behuizing gaat min of meer verlorenJe moet niet bang zijn met een vijl en een flinke tang aan de slag te gaanAlles is op EIGEN RISICO!Benodigdheden Duct tapeWaterpomptangSet kleine vijltjesGrote platte schroevendraaierGeduldDe sleutels hebben een soort lock systeem door middel van een pin in de behuizing, hierdoor kan hij na het sluiten nooit meer fatsoenlijk open. Je ziet hierbij dat de linker sleutel de bovenste pin niet heeft, hierdoor kan hij gewoon open. Je zal dus de oude sleutel open moeten forceren. Op basis van een youtube filmpje heb ik eerst de beiden pinnen nog verder naar binnen geduwd, dit gaat niet echt super makkelijk. Maar het kan wel. Zelf denk ik dat dit overbodig is, maar misschien gaat het hierdoor wel iets makkelijker. Daarna heb ik hem geopend door een flink grote schroevendraaier tussen de boven en onderzijde (t.h.v. de pin) te draaien. Hierdoor trok ik de helften soort van uit elkaar. Dit is het resultaat... En de pin die er in zat is krom. Maar goed hij is open en de rest is nog heel Je ziet duidelijk dat er in totaal 4 plekken zijn waar de pin doorheen gaat. Enige schadevrije methode zou zijn hem er uit trekken. Het duurste en belangrijkste onderdeel, de chip! Hierbij beiden zijden op 1 foto. Bescherm nu je oude sleutelbaard met duct tape. Steek de net ontdekte pin (even recht maken) in/op de pin in het scharnier en duw de donkere pin uit de sleutel/scharnier door in de tang te knijpen. Het resultaat is een losse sleutelbaard. Het eerste wat opvalt, is dat de oude sleutelbaard niet in het nieuwe scharnier past... Ik heb de oude dus wat moeten afvijlen in dikte en lengte. Daarna de gleuf wat dieper/breder moeten maken zodat hij recht voor het gat zit en niet blokkeert. Test vaak of hij past zodat je niet te veel weg vijlt! Daarna het scharnier en je oude sleutelbaard in de duct tape en de nieuwe donkere pin er in knijpen. Dit moet soepel maar toch stevig gaan wil je sleutel niet wiebelen. Doe nu alles in de nieuwe behuizing. Je zal merken dat het veertje een uitsteeksel heeft. Plaats het deksel er een beetje op zodat hij in de inkeping valt. Draai hem nu 2x linksom om de veer te spannen. Probeer even of de sleutel fatsoenlijk, niet te hard, open gaat. Sluit de behuizing, begin onderaan. Zoek de verschillen (logo daar gelaten.. de nieuwe is kleiner. Desnoods vervang ik die nog door de echte 'nieuwe-nieuwe'): Doe de batterij er in en testen maar in de auto! Vergeet niet dat je de andere sleutel binnen moet laten... Anders weet je nog niet of je chip werkt. De oude, de reserve en de nieuwe sleutel. Je ziet dat ik het logo er af gesloopt heb, ik hoopte toen nog dat er een schroefje onder zat Kortom, lekker laten zitten. Je kan de oude behuizing toch niet meer gebruiken en het logo zat ook nog eens geplakt met een keihard goedje. Nieuwe sleutel bij de dealer: 120 euro Een paar dagen wachten (na vertonen van alle autopapieren, ook deel 2) Moet ingelezen worden (dus in totaal 3x naar de dealer) Nieuwe sleutel DIY via Ebay: 12 euro 4 weken wachten 1 uurtje werk om hem in elkaar te zetten Moeilijkste is het verwijderen van de pin uit het scharnier, daarna de nieuwe sleutel weer passend maken en vast zetten. Als je dat voor elkaar heb is de rest een eitje. Opvallend vind ik overigens; mijn nieuwe namaak sleutel zit veel netter/stugger in zijn behuizing dan de echte (reserve) sleutel. Beiden zijn amper/nooit gebruikt, maar de echte wiebelt een keer zo erg.
    3 punten
  2. 1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe