Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/28/14 in alle zones

  1. ŠKODA Octavia G-TEC zeer scherp geprijsd 23 mei 2014 Met de nieuwe Octavia G-TEC lanceert ŠKODA maximale zuinigheid voor een laag bedrag. De Octavia met 1.4 TSI 81kW CNG motor is er als Hatchback vanaf € 23.790 en als Combi vanaf € 24.790. Dit is inclusief trekhaak met afneembare kogel af-fabriek, want met een trekgewicht van 1.400 kg en een gunstig verbruik is dit de ideale Octavia voor lange afstanden en vakantie! Ondanks de twee CNG tanks is de bagageruimte van de Octavia G-TEC nog bijzonder ruim. Zo meet de Hatchback 1.450 liter en kan de Combi 1.610 liter aan.De nieuwe Octavia G-TEC is nu bestelbaar en heeft dit jaar en volgend jaar 20% bijtelling. De Octavia G-TEC is er als Ambition en Elegance, en de extra complete Ambition Businessline met onder andere een navigatiesysteem. De ŠKODA Octavia G-TEC wordt aangedreven door een 1.4 TSI turbomotor met een vermogen van 81 kW (110 pk). De bivalente motor is ontworpen voor CNG (Compressed Natural Gas) en benzine. Indien nodig, wordt er naadloos geschakeld tussen CNG en benzine, de berijder merkt hier niets van. De moderne aandrijving voldoet aan de Euro 6 emissienorm. Het trekgewicht van de Octavia G-TEC bedraagt 640 kg ongeremd en 1.400 kg geremd. Daarmee onderstreept hij nog een keer de overwinning van de Octavia als klassewinnaar bij de Trekauto van het Jaar verkiezing. De trekhaak met afneembare kogel is dan ook zeker Simply Clever. Helemaal omdat de nieuwe Octavia G-TEC indrukwekkende afstanden kan maken tussen tankbeurten in. Op aardgas alleen kan de auto zonder tanken een afstand afleggen tot 350 km. Op benzine zijn afstanden mogelijk tot 900 km. Dit betekent dat de Octavia G-TEC in totaal 1.250 kilometer kan rijden, wat hem tot een ideale zaken- en vakantieauto maakt. Op aardgas bedraagt het verbruik 3,5 kg per 100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van slechts 97 g/km. Er is een groeiend aantal tankstations in Nederland en Europa waar CNG getankt kan worden. Naast de ŠKODA Octavia G-TEC is er ook van ŠKODA’s slimme stadsauto, de Citigo, een G-TEC variant. Deze is leverbaar vanaf € 11.150,-. De Citigo G-TEC heeft een CO2 uitstoot van 79 gr/km en komt daardoor bij zakelijk gebruik in aanmerking voor 14% bijtelling. Met de lancering van de nieuwe ŠKODA Octavia G-TEC zet ŠKODA opnieuw de standaard op het gebied van zuinige en milieuvriendelijke auto’s. Het merk produceert momenteel 97 modellen met een uitstoot onder de 120g CO2/km, waarvan 17 modellen met emissiewaarden minder dan 100g CO2/km. Download Prijslijst Octavia G-TEC per 1 juni 2014 (PDF)
    2 punten
  2. Drie jaar gereden met mijn Yeti, Voorlopig nog een paar jaar erbij. Yeti doet het uitstekend. Met zijn 1,2 trekt hij mijn caravan met veel kracht en plezier. Zonder caravan is het gemiddeld verbruik 1 liter op 14km. Dit gedurende de gehele periode dat ik Yeti rijd. De tochten met caravan zijn afhankelijk van de hellingen en het tempo. Ik heb een Chateau caravan van 960 kg en beladen rond de 1200 kg. Met tempo honderd a honderdtien is het verbruik 1 op 8 a 9. Rijd ik 80 a 90 is het verbruik 1 op 10.. De Yeti heeft geen enkeleprobleem op de heliingen in Oostenrijk en Zwitserland. Hijs stuurt heel direct en met zijn 1.2 motor merk je soms niet eens dat er een caravan achter hangt. Tot op de dag van vandaag dik tevreden met mijn autootje.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe