Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/22/13 in Berichten

  1. Soms gebeurt het incidenteel dat de remzuigers niet goed terug gaan, dan blijft het remblok iets tegen de schijf rusten en loopt hij warm, dan is een remklauw revisie nodig. Als een remklauw toevallig een keer wat slordig is geassembleerd, kan dat ook met een nieuwe gebeuren. Hoe voel je dat? Nou...Simpel... Doe een korte broek aan: rij een eind snelweg en stop rustig op een parkeerplaats. Loop dan vlak langs de wielen met remschijven. Het wiel met de defecte remklauw zal warmte uitstralen tegen je (mooie??) kuiten. Die schijf is dus binnen de kortste keren weer krom, ook al zetten ze die er nieuw op. Enne bij trommelremmen kan dat ook, maar dan zijn het de remzuigers onderaan of bovenaan, die niet goed loskomen, oftewel niet goed worden terug getrokken door de veer.
    3 punten
  2. Wat ik eerder bedoelde was: je focust zo op die bougies, maar eigenlijk is alles toch gewoon zo duur. Voor de werktijd die een dergelijke beurt inneemt, heb je bij een kleinere garage gewoon ergens een bedrag van 300 euro, alles in. Dat verschil zit heus niet alleen in die bougies. En dat weet je op voorhand, dat gewoon alles duurder is bij de dealer. Toen ik onlangs een nieuwe wagen ging kiezen zaten er bij de Skoda dealer 2 verkopers, mooie showroom, enz. Bij de Fiat garage kwam de baas uit zijn werkplaats. Ik hoef geen helderziende te zijn om te weten waar ik het meeste voor diezelfde bougies ga betalen… Je kan eenzelfde topic openen voor een luchtfilter, oliewissel, enz… Je kan daar over discussiëren, is het gerechtvaardigd dat die grote garages meer aanrekenen voor hetzelfde werk? Misschien liggen de kosten veel hoger per verkochte wagen, of misschien nemen ze gewoon meer winst omdat de mensen graag mooie showrooms zien. Het lijkt me een heuse klus om te gaan bepalen hoeveel winst er nu in die bougies zit. Misschien moeten we de jaarrekeningen even gaan uitpluizen. Dan zou je kunnen inschatten of er nu over het algemeen veel winst gemaakt wordt of niet. Maar dan stuiten we weer op morele grenzen: mag een dealer, die 15 mensen tewerkstelt niet meer verdienen dan de dorpsgaragist die in zijn eentje werkt? Het lijkt me eenvoudiger dat je gewoon op basis van je factuur beslist bij wie je langsgaat
    3 punten
  3. Vandaag alweer een bestaand probleem dat erger wordt: verschillende keren moeten starten alvorens hij op eigen kracht wil blijven draaien. Gezien de grote hoeveelheid koelvloeistof die verdwijnt, denk ik nu aan een lekke koppakking die zorgt voor compressieverlies en bijgevolg steeds moeilijker starten. Gas blijft nog steeds hangen en ongecontroleerd gas geven bij koude motor, maar ik ben bijna 100% zeker dat het aan de brandstofpomp ligt en niet aan lekke zuigerveren. Ondertussen heb ik ook geleerd om het te controleren, bij koude start even een versnelling hoger, pedaal tot tegen de vloer en hup hij is vertrokken. Het werkt als een soort cruise control, ik kan een paar honderd meter rijden alvorens de brandstofpomp plots doorheeft dat het gaspedaal niet meer ingedrukt is. Daarna kan ik kiezen om het pedaal in te duwen en normaal te rijden of weer even door te duwen zodat de cruise control weer inschakelt Nog niks gehoord van de dealer, misschien toch nog een weekje langer moeten doorrijden dan.
    1 punt
  4. 1 punt
  5. De rechtvaardiging zit er in dat de klant akkoord gaat met het bedrag dat wordt gevraagd. Men meer vraagt bij een TSI dan bij een andere 4-pitter omdat TSI's nou eenmaal zijn weggelegd voor klanten die zelf een hoog uurtarief hebben, meer geneigd zijn tot uitbesteden, en dus toch wel akkoord zullen gaan (kuch).
    1 punt
  6. Nee joh hoe kom je er op, dan krijg je er toch lucifers of een aansteker bij om die kaarsen aan te steken en tsja die zitten er hier niet bij hoor !
    1 punt
  7. Ik snap de discussie niet helemaal. Laatste tijd op verschillende beursen geweest vanwege opbouw en afbreken in nederland en buitenland en er waren aardig wat stands met zonnepanelen. En daar vroegel er overal aansluitkastjes zaten om de kabel in en uitgaand, te kunnen aansluiten. Zitten er heden ten dagen standaard vanaf fabriek al 2 stuks kabel aan met IP67 connectoren. Maw zelfs de grootste JBL zou ze met 2 linker handen en voeten moeten kunnen aansluiten. En als er dan toch oververhitting zou ontstaan dan is het in mijn ogen een ondeugdelijk product met te dunne bekabeling en verkeerde connectoren. Maar goed ik ben gelukkig ook maar een simpele ziel die het wel fout ziet
    1 punt
  8. gewoon niet zeuren, die lui moeten ook wat verdienen natuurlijk. Anders dat en soortgelijke dingen zelf doen?
    1 punt
  9. Die monteur zal waarschijnlijk al zeker een half uur nodig hebben om dat minimale 1.2 blokje onder de motorkap te kunnen vinden Daarna kan het echte werk beginnen.
    1 punt
  10. Thnx voor alle suggesties en tips. De auto gaat vandaag op een speciale rollerbank, daar zou men (volgens PON en de monteurs) eindelijk moeten kunnen zien waar nou echt het probleem zit. Ik hou jullie op de hoogte!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe