Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/01/12 in alle zones

  1. Wel een leuke discussie hier! Ook wel een lastige materie omdat niet iedereen op eenzelfde niveau zit qua kennis en vaardigheden. Maar dat is natuurlijk niet voldoende. In veel discussies zit een emotionele component die je eerst de aandacht trekt en je even aan het denken zet (enthousiasme, irritatie etc.) en je vervolgens laat reageren. Dat in combinatie met beperkte kennis zorgt voor een mening die al dan niet kritisch is. Ik laat het reageren omwille van het reageren trouwens even buiten beschouwing. En wat is dan trouwens kritisch? Is dat "weloverwogen" (kritisch als het gaat om het proces van oordelingsvorming en de tekortkomingen daarop) of is dat gewoon een mening die afwijkend, onverwacht en misschien wel ongewenst is? Voor veel mensen zijn het met name de laatste zaken. Daar moet je je ook van bewust zijn. Ben benieuwd ohoe het verhaal verder gaat...
    2 punten
  2. Review Peugeot 3008 Hybrid4 Hij staat voor de deur hier nu, de Peus! Ik heb van Sneek naar huis gereden en geprobeerd te letten op belangrijke zaken. Zoals: Uitstraling. Interieur. Motor en automaat gedrag. Stoelen. Ruimte. Verbruik. Navi-audio. Electrisch rijden. De uitstraling vind ik wel okay! Peugeot ziet er goed uit en als ik zakelijk kijk, zullen klanten mij niet afrekenen op mijn lease-auto, heb ik het gevoel. Vergelijkbaar met de O2 denk ik dus. Interieur vind ik mooi om te zien en ziet er goed afgwerkt uit, vergelijkbare kwaliteit met Skoda etc… Gadgets zijn leuk zoals head-up display, erg makkelijk en veilig. Navigatie klapt omhoog uit het dashboard en is ook 3-D. Veel tuimel-schakelaars laten het dashboard eruit zien als een …vliegtuig. Leuk! Motor en automaat? Is redelijk stil, komt ook omdat de 2.0 HDI diesel al krachtig is en electromotor erbij geeft 200 pk. Voel je die 200 pk ook? Nee! De auto is best zwaar en de Cw waarde zal ook niet heel laag zijn. De Peus is natuurlijk sneller dan mijn huidige O2 1.6 tdi dsg maar niet heel erg veel sneller. Alleen de 0-100 doet hij ruim 2 sec sneller. De tussen acceleraties zijn maar 1 sec sneller dan de Octie. De automaat schakelt wel prima. De dsg is natuurlijk beter maar de 2-tronic valt niet tegen. Dat komt omdat hij ondersteund wordt door de electromotor. Ik heb een jaar terug een proefrit gemaakt in een 508 e-hdi en die was dramatisch….ik werd bijna misselijk in die wagen zeg. Stoelen zijn mij nu na 100 km goed bevallen. Ik ben natuurlijk geen zwaargewicht met mijn 72 kg en mijn lengte van 1.80. Ik pas prima op de stoel en de houding was goed te noemen. Veel verstelmogelijkheden zijn er aanwezig ook om de juiste positie te krijgen. Ruimte is er genoeg. De kofferbak is natuurlijk kleiner dan wat ik nu heb maar toch voldoende voor vakanties naar Italie. Ook een bekerhouder gezien en een enorm gekoeld vak onder de armsteun…echt heeeel groot. Past gewoon wel een 1 liter fles in hoor? Zijvakken zijn er ook en een dasboardkastje. De achterklep is er in 2 delen: het deel wat omhoog zwaait en een stuk wat je naar beneden kunt laten klappen. Je kunt er dan zelfs op zitten. Verbruik is minder denk ik dan de O2. Ik heb gewoon de BC vergeleken van de Peus met de BC van de O2 en dan is de O2 wel zuiniger. Ik ga dit morgen nog even verder controleren want dan rijd ik nog eens 300 km voor ik hem weer inlever. Navi is goed en eenvoudig te bedienen, radio is voor mij ook prima. Knopjes etc is toch wel heel anders dan gewend dus dat zal wel wennen worden mocht het zover komen. Diverse opmerkingen: Electrisch rijden is wel apart, je kunt tot 45 km/uur een stukje zonder de HDI rijden en dat is wel grappig. Je kijkt wel extra om op te letten of ze je zien of horen aankomen.... 4 wiel aandrijving of wat het ook is, is wel een leuke bijkomstigheid. Zeker in sneeuwomstandigheden zal het je misschien kunnen helpen om de grens van uitbreken verder weg te leggen dan alleen een voorwielaangedreven wagen. Toch? Een reservewiel is er niet dus je zult het met een of ander spuitbusje moeten doen. So be it! Het mooiste van deze auto is wel de 14% bijtelling en daardoor staat hij hoog op mijn lijstje. Ik ga nog niets definitief bestellen want het schijnt dat ik ook een Jetta Hybrid mag leasen. Dus die ga ik ook uitproberen als het lukt! En als de nieuwe O3 zal ik ook proberen mocht hij met dsg in de 20% vallen. 14% zal Skoda niet lukken, Skoda kennende haha!
    1 punt
  3. 1 punt
  4. Die weet ik ook te vinden maar deze werkt niet bij deze auto's samen met de SS
    1 punt
  5. Ik heb er al wel ervaring mee. Als je dit met vcds wilt uitschakelen heb je kans dat de auto hem na een paar km weer automatisch aan zet. dit bij diverse audi's al gehad. Ook kan het zijn dat je hem wel uitgeschakeld krijgt maar dat er wel een melding in het dashboard zichtbaar blijft. Dit hebben we ook al een paar keer gehad. Bij een audi A1 krijg je de SS alleen uit als je de gordelwaarschuwing uit zet. Het is even proberen. Ben ook nog druk bezig om te achterhalen hoe en waarom
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe