Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/28/12 in alle zones

  1. Vandaag bij Gery Slot van powerflush geweest, afspraak paar weken geleden gemaakt en vandaag was het dan zover. Op de heenweg nog eens goed opgelet hoe de automaat schakelt om eventuele verschillen op te merken. Als eerste wordt de warmtewisselaar (van de automaatbak) losgekoppeld om hier de spoelmachine op aan te sluiten. Als de machine is aangesloten wordt er een reiniging middel toegevoegd en dit wordt ca 20 minuten rondgepompt om alle vuile los te weken. Ondertussen wordt er alvast nieuwe olie klaargezet. Links de oude olie en rechts de nieuwe. Dan wordt de nieuwe olie toegevoegd en de oude eruit gehaald. Er wordt meer nieuwe olie gebruikt om te spoelen om er zeker van te zijn dat alle oude olie er uit is. Op het apparaat (niet op de foto te zien) zit een markering om exact evenveel olie er in te laten als er uit komt. (bij dit type bak zit geen peilstok) De nieuwe olie wordt rondgepompt, alle gangen van de bak worden doorlopen om lucht te verwijderen. De oude olie met een deel van de nieuwe die gebruikt is om te spoelen, onderin duidelijk donkerder van kleur, het leek wel koffie van een niet nader te noemen merk Daarna is de machine afgekoppeld en de wisselaar weer aangesloten. Daarna een proefrit om het resultaat te zien. Resultaat: de bak schakelt iets zachter en het lijkt allemaal wat soepeler te gaan, Gery gaf al aan tijdens het spoelen dat de olie niet overdreven vuil was, bij binnenkomst was hij bezig met een volvo met 2.5 ton op de klok, de olie die daar uit kwam was bijna zwart. Gery roemde de bak die in de octavia zit, er zijn 2 merken gebruikt door VAG, in de mijne zit een ZF, volgens Gery is dit een van de beste bakkenbouwers ter wereld. Verder een leuk gesprek gehad over techniek, Gery is iemand die ondanks dat hij dit jaar al meer dan 700 bakken heeft gespoeld, enthousiast is over elke nieuwe die hij mag doen. Verder mag je gewoon alles zien en vragen, bij het andere bedrijf mocht je er niet bij aanwezig zijn. Hoeft niks te zeggen over het resultaat maar ik vind het interessant om te zien wat er gebeurt. Gery was lovend over de octavia, een lekkere no nonsens auto met beproefde techniek, hier kan je nog jaren mee vooruit. En daar sluit ik mij volledig bij aan. Achteraf gezien had ik nog wel een 10 of 20.000 km kunnen wachten, aan de andere kant weet ik dat er nu verse olie in zit en Gery raadde mij aan om dit over een 80.000 km weer te doen. Ik ben er wel van overtuigd dat het wisselen van de olie de levensduur en werking van de automaat verlengt.
    3 punten
  2. Leuk verslag, Octa Collection!!!
    1 punt
  3. Ik hoop dat je weet waar je aan begint met die jerrycan. Ten eerste moet het wel een exemplaar zijn die nadrukkelijk geschikt is voor het opslaan en vervoer van benzine. En ik mag hopen dat (als 'ie gevuld is), je 'm degelijk vastzet in je auto (zo'n simpel netje is niet voldoende). Anders heb je bij de eerste de beste remactie c.q. aanrijding een vliegende brandstofbom in je auto. Daarnaast vormen zich benzinedampen in die jerrycan, nog afgezien van temperatuurverschillen die er optreden in een auto die in de zon staat! (zelfs in de winter). Goede jerrycans zijn voorzien van ontluchting (daarom zie je van die metalen jerrycans bij terreinauto's ook altijd aan de BUITENzijde van de auto). En die benzinedamp moet ergens heen... juist ja, in het interieur van je auto! De brandstoftank in je auto is voorzien van een ontluchtingsmechanisme, voorzieningen t.b.v. van het uitzetten en inkrimpen ten gevolge temperatuurswisselingen en daarnaast voorzien van compartimenten (soms zelfs een honinggraatstructuur) om te veel klotsen c.q. het vormen van dampwolken te voorkomen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe