Nou, de 24W6 is uitgevoerd. Duurde allemaal wel wat langer dan men dacht. Uiteindelijk is de garage bijna twee uur bezig geweest. Eerst wordt nogmaals online gecheckt of dit VIN in aanmerking komt voor de update. Dat bleek het geval te zijn. De monteur logt in via de diagnose PC bij de fabriek (online). Motorgegevens wordt uitgelezen en werd aangegeven dat er TWEE updates van toepassing waren: -de 24W6 ECU software update + bijbehorende montage van de 2mm afstandsschijf. -een DSG software update. (waarschijnlijk als gevolg van die veranderde motorkarakteristiek door de 24W6 update) Eerst werd de ECU update doorgevoerd, duurde toch gauw een kwartier. Daarna werd de afstandsschijf ingebouwd en getest of alles nog werkte. Vervolgens werd de DSG software update doorgevoerd en daarna wordt aangegeven dat er een adaptatie/calibratie ritje met de auto gemaakt moet worden. Daarbij wordt de mobiele diagnose PC in de auto gelegd en worden er op commando van het diagnose programma rijhandelingen uitgevoerd. Vooruit rijden, achteruit rijden, bij diverse snelheden en diverse standen van de DSG keuzehandel. Proefritje duurde ruim een kwartier. Daarna werd de auto wederom in de garage gecheckt, alle diagnose opties werden nog een keer aangevinkt en doorgelopen. Alle storingen gewist, nogmaals testprogramma doorlopen en toen moesten er geen storingen meer terugkomen... Het bleek echter dat een foutcode van de elektro-hydraulische stuurbekrachtiging bleef optreden, alhoewel deze correct functioneert (ditzelfde euvel had ik vorig jaar bij de vorige ECU update). Dit bleek te liggen aan de manier waarop het testprogramma gestart werd, bij individueel aangekozen modules gaf de stuurbekrachtiging geen foutcode. De foute storingsdiagnose werd gelogd en naar Pon gestuurd voor nadere analyse. Ik moet zeggen, de Skoda garage heeft wel zorgvuldig gewerkt! En hoe rijdt 'ie nou? Heb idd het idee dat de schakelmomenten van de DSG ietsie anders liggen. Daarnaast klinkt de motor een tikkeltje minder 'rauw'. Qua optrekken merk ik nog geen verschil en topsnelheid kan/mag ik niet testen in Nederland. Dat zal wachten worden tot op de Autobahn. Verbruik? Bij constante snelheden, rijdend op de cc, heb ik niet het idee dat het voor/na de 24W6 update anders is. Maar de praktijk zal het leren.