Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/19/12 in alle zones
-
Met de VAS kan je alles maar dan ook alles, vcds is beperkte software. Met vcds kan je bepaalde zaken niet programmeren of kan je bepaalde modules niet bereiken. Ik zou wel opletten met chinese clone adapters, deze kunnen in bepaalde gevallen meer schade toebrengen dan je er plezier aan hebt. Volgens ik hierboven lees kost de clone 40pond, dit terwijl de originele vas 5054A bij de dealer rond de 1000euro gaat. Met andere woorden als je niet professioneel met auto's bezig bent heb je meer dan genoeg aan de vcds software. Alles wat je wil wetten over vcds kan je terug vinden op gerrit speek zijn website.1 punt
-
Irbaboon heeft z'n bestelling al gedaan, maar even los daarvan, het connect pakket was leverbaar tot 31 december 20111 punt
-
Misschien dat het handig is om harder dan je rechtse buurman te rijden, in die verstande dat er niemand binnen 2 sec. voor je rijdt. Zo niet, naar rechts gaan zodra je er auto er fatsoenlijk tussen past. 1 baans weg; Adviessnelheid van 100 km uur? En er is geen bezwaar om 100 te rijden (aanhanger, benzine bijna op, auto verrot)? Hou je dan aan die snelheid. Wat handig is, weet wat die gekke vierkante blauwe borden met een autootje betekenen. Groene pijlen boven de weg? Kies de meest rechtse en ga eronder rijden. Iemand haalt links in, en kan zomaar 2 banen naar rechts gaan? Kies dan de meest rechter baan. Je ziet langzaam een neus van een auto in je rechterruit voorbij komen? Controleer dan of je voet nog wel goed op het pedaal duwt, haal zo nodig het voortuig (rechts van je) weer in en ga er op gelijke snelheid voor rijden totdat je het probleem hebt opgelost. Ooit afgevraagd waarom niemand in je directe omgeving op die rechter baan ziet rijden? Dat is de minderwaardigheids baan, daar ga je rijden als je ego niet groot genoeg is om links te blijven rijden. Dat knipperstokje kan handig zijn, maar als je zeker weet dat je stoer genoeg bent ga je gewoon waar jij wilt. Wat ik me dan afvraag, wat nou als er mensen zijn die graag uiterst links rijden i.p.v. rechts (A)1 punt
-
Cynisme komt mij bekent voor en ik denk dat we daar hele goede redenen voor hebben. Anderzijds wil ik m'n idealisme niet kwijt. De SP zal alleen kunnen meeregeren als ze de grootste worden bij verkiezingen, want anders zal niemand deze partij de kans geven. Roemer sluit de VVD niet uit, maar de VVD en andere partijen sluiten wel de SP uit. Dat is vreemd en veelzeggend, omdat er geen menslievender partij is dan de SP. Mijn cynisme komt dan ook vooral voort uit de constatering dat het niet goed lijkt te mogen zijn. Of wel, zoals Jan Marijnissen dat ooit zei: "liberalen hebben de slechtheid van de mens geaccepteerd en dealen daarmee". Dat is nou eenmaal ons systeem. Ik geloof nog in het ideaal dat als het volk het wil, dan kan en zal het veranderen. Bijvoorbeeld de brandstofprijzen aan de pomp kunnen wij als volk laten dalen. Daar moeten we wel wat voor doen en over hebben. Mijn grote inspirator is Mahatma Gandhi en hij heeft als geen ander bewezen waar het volk toe in staat kan zijn. Dat kan nog steeds. In een democratie zoals wij die kennen zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar ja hoe democratisch is onze democratie? Ik heb sterk mijn twijfels bij ons systeem. Er zou in Nederland een beweging moeten komen van burgelijke ongehoorzaamheid o.a. tegen de uitwassen van het kapitalisme waar grote delen van het volk onder leidt. Een voorbeeld is eigenlijk al gaande met zo'n 300.000 mensen die hun zorgpremie niet meer kunnen opbrengen. De zorg zou steeds duurder worden. Ja, dat zal wel. Het salaris van directeuren in de publieke sector ook, de benzine aan de pomp ook. Zo lust ik er nog wel een. Belangrijk is hoeveel procent het is van het BBP. De AOW-uitkering was in 1985 ongeveer 6% van het BBP. In 2010 was dat 4,8% van het BBP. Dan is het vreemd als Den Haag beweert dat de AOW onbetaalbaar wordt. In euro's zal er ongetwijfeld meer zijn uitgekeerd, maar dat is geen vergelijk. Er is ook meer omgezet en verdiend in Nederland. Mijn vraag blijft: wat doet men met ons belastinggeld in Den Haag? Ik denk dat we moreel de middeleeuwen nog niet zijn ontstegen en er roofridders zijn die de buit verdelen alleen in een modern jasje.1 punt
-
Den Haag heeft mede de aanzet gegeven. Het zijn de politici die denkbeelden de maatschappij in sturen en als mantra's herhalen net zo lang tot de mensen het gaan geloven. Ik ben namelijk nog niemand tegen gekomen die dat wat wordt beweerd over marktwerking, duurder wordende zorg, het zogenaamde als maar ouder worden, de babyboom die de krenten uit de pap zou hebben gehaald etc etc. ook echt hebben onderzocht. Mensen die politici als Pechtold, Sap, voorheen Donner, Kamp en natuurlijk m.p. Lachebek, napraten, vraag ik wel eens hoe ze aan hun wijsheid komen. Dan wordt het doorgaans heel stil en niet één kan aantonen wat wordt beweerd. Ik krijg bijvoorbeeld geen antwoord als ik vraag wat het economische voordeel is van langer doorwerken door ouderen er van uitgaande dat een regering niet de intentie heeft een deel van zijn volk aan de bedelstaf te laten geraken. Want dat is wat men op dit moment aan het ontwikkelen is. Ouderen moeten langer werken en volgens Pechtold liever vandaag dan morgen, maar wat als er geen werk is en er werkloosheid heerst onder jongeren? Waarom moet het ontslagrecht worden aangepast in de zin van: sneller ouderen kunnen ontslaan en dan een WW van maximaal 1 jaar, zodat zij na 1 jaar in de bijstand komen? Is het de bedoeling dat zij dan hun eigen huis gaan opeten, waar zij hun hele leven voor hebben gewerkt en gespaard? Buitengewoon onverantwoorde wijze van politiek voeren en ja, zelfs misdadig. Dit alles onder het mom van bezuiningen. Ouderen en jongeren zijn stelselmatig tegen elkaar opzet door politici als Donner en consorten. Feitelijk nergens op gebaseerd dan alleen het aloude verdeel en heers politiek. Ik ben van 1952 dus volgens velen een babyboomer. Mijn jeugd bestond uit gekregen kleding tot mijn 15de jaar, mijn moeder moest ieder dubbeltje omkeren om boodschappen te kopen, we kregen tv in 1967, zo kan ik nog even doorgaan. Alle jongeren tot zo'n jaar of 40 die het denegrerend hebben over de babyboomers hebben, kregen alles van hun ouders...die babyboomer waren. Gelukkig begint het aantal jongeren die zich tegen deze kwalijke ophitsing keren te groeien. Overigens als men eens zou kijken bij het CBS en de bevolkingspiramide zou raadplegen, dan blijkt dat de echte babyboom rond de jaren 70 ligt. Natuurlijk is het Nederlandse volk gaan groeien na WO II, maar of je dan moet spreken van een babyboom in negatieve zin, is volslagen onzin. Neem daarin het AOW-verhaal. Het is aantoonbaar dat t.a.v. de AOW sprake is van mismanagement op grote schaal. Er zou fortuin aan AOW-premie moeten liggen in Den Haag, maar men heeft dat geld misbruikt voor ander zaken. Donner heeft heel slim de AOW-premie gefiscaliseerd en ja men kijkt dan niet meer terug naar wat er met voorgaande premies is gedaan. Nederlanders zouden zich een serieus moeten afvragen wat men in Den Haag eigenlijk doet met ons belastinggeld en premies volksverzekeringen. Soms laten tv-programma's zien waar het geld over de balk wordt gesmeten, maar dat is nog maar het topje van de ijsberg. Nederland is een steenrijk land en wordt doelbewust verarmt door slechte politici met dubbele agenda's. Over dubbele agenda gesproken. Welke agenda heeft bijvoorbeeld GroenLinks? De leden hebben gisteren linkse samenwerking afgewezen. Ongelofelijk. Waar staat dat Links in hun naam dan nog voor? Tot zover iets anders dan blote en mooie meiden uit GTST :-)1 punt
-
Of als je de laptop een dag of meerdere dagen gebruikt aan de voeding dan je Batterij er nadat hij vol is gewoon uithalen Staat hij niet constant op te laden terwijl hij al vol is1 punt
-
mwahh zover wil ik ook weer niet gaan , maar Collins ging er teveel zijn stempel op drukken en op bepaald moment wist je niet meer of een bepaald muziekstuk nu collins of genesis was Maar ben 2 keer in de kuip geweest voor genesis concert en dus zonder PG en SH maar evengoed flink uit de bol gegaan En tussendoor een concert van Peter Gabriel bezocht en tsja blijft gewoon goed als je er van houd.1 punt
-
vooral het oude gebeuren met peter gabriël en steve hacket er nog bij1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Mooi verhaal, alleen het punt weer dat je zelf moet gaan bellen ! Dat is wat mij altijd giga tegen de borst stuit ! Ik moet zelf me probleem oplossen terwijl eigenlijk zij ( jouw leverancier ) dat behoord te doen1 punt
-
27 september 2011 bron autoweek Zoals beloofd komt ook Skoda met zijn eigen versie van de Volkswagen Up. Dit is ‘m dan: de Citigo, die vanaf volgende zomer het voordelige broertje moet zijn van de VW. De Volkswagen Groep is tamelijk afwezig in het A-segment dat druk bevochten wordt door modellen als de Aygo, Twingo en Picanto. Dat wordt de komende tijd ruim goedgemaakt. De Up is vanaf heden de troef van VW in het A-segment, Seat en Skoda volgen met hun eigen variant op die stadsauto. Die komen beide volgend voorjaar op de markt. Dit is de versie van Skoda, die Citigo is gedoopt. Alle drie de auto’s komen uit de fabriek in het Slowaakse Bratislava. Vanzelfsprekend is de Citigo grotendeels gelijk aan de Up. Beide hebben ze een lengte van 3,56 meter en komen ze als drie- en vijfdeurs. Ook de wielbasis is met 2,51 meter gelijk en de bagageruimte van 251 liter. Met een neergeklapte achterbank is dat 951 liter. Het motorenaanbod is eveneens gelijk: ook hier maakt de 1,0-liter driecilinder zijn opwachting met vermogens van 60 en 75 pk. Skoda geeft daarvoor een CO2-uitstoot op van 105 en 108 gram. Een sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 14,4 of 13,2 seconden en de Citigo weegt 929 kg. De topsnelheid van het stadsautootje is afhankelijk van de motor 160 of 171 km/u. Een diesel komt er niet; wel wordt er gewerkt aan een CNG-versie (aardgas) waarvoor een uitstoot van 79 gr/km wordt beloofd. Verder is er nog de Greentec-versie die wat aanpassingen heeft om de auto zuiniger te maken. De dorst van de driepitter wordt teruggebracht tot 4,2 en 4,3 liter per 100 km voor de 60 en 75 pk en dat betekent een CO2-uitstoot van 97 en 99 gr/km. Ook op andere vlakken lijkt de Citigo op de Up. Het City Safe Drive, dat de auto vanaf 30 km/u kan afremmen tot stilstand in noodsituaties, zien we ook op de optielijst van deze Tsjech. Standaard is de Citigo echter wat kaler uitgerust. ESP is bijvoorbeeld niet standaard en dit tweekleurige dashboard is er pas in de hogere uitrustingsniveaus. Een prijs voor de Citigo geeft Skoda pas vrij als de komst van het model dichterbij is. Vast staat natuurlijk dat hij goedkoper zal zijn dan een Up. “De Citigo wordt echter geen goedkope auto, maar wel voordelig,” aldus Skoda. Zoals beloofd komt ook Skoda met zijn eigen versie van de Volkswagen Up. Dit is ‘m dan: de Citigo, die vanaf volgende zomer het voordelige broertje moet zijn van de VW. De Volkswagen Groep is tamelijk afwezig in het A-segment dat druk bevochten wordt door modellen als de Aygo, Twingo en Picanto. Dat wordt de komende tijd ruim goedgemaakt. De Up is vanaf heden de troef van VW in het A-segment, Seat en Skoda volgen met hun eigen variant op die stadsauto. Die komen beide volgend voorjaar op de markt. Dit is de versie van Skoda, die Citigo is gedoopt. Alle drie de auto’s komen uit de fabriek in het Slowaakse Bratislava. Vanzelfsprekend is de Citigo grotendeels gelijk aan de Up. Beide hebben ze een lengte van 3,56 meter en komen ze als drie- en vijfdeurs. Ook de wielbasis is met 2,51 meter gelijk en de bagageruimte van 251 liter. Met een neergeklapte achterbank is dat 951 liter. Het motorenaanbod is eveneens gelijk: ook hier maakt de 1,0-liter driecilinder zijn opwachting met vermogens van 60 en 75 pk. Skoda geeft daarvoor een CO2-uitstoot op van 105 en 108 gram. Een sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 14,4 of 13,2 seconden en de Citigo weegt 929 kg. De topsnelheid van het stadsautootje is afhankelijk van de motor 160 of 171 km/u. Een diesel komt er niet; wel wordt er gewerkt aan een CNG-versie (aardgas) waarvoor een uitstoot van 79 gr/km wordt beloofd. Verder is er nog de Greentec-versie die wat aanpassingen heeft om de auto zuiniger te maken. De dorst van de driepitter wordt teruggebracht tot 4,2 en 4,3 liter per 100 km voor de 60 en 75 pk en dat betekent een CO2-uitstoot van 97 en 99 gr/km. Ook op andere vlakken lijkt de Citigo op de Up. Het City Safe Drive, dat de auto vanaf 30 km/u kan afremmen tot stilstand in noodsituaties, zien we ook op de optielijst van deze Tsjech. Standaard is de Citigo echter wat kaler uitgerust. ESP is bijvoorbeeld niet standaard en dit tweekleurige dashboard is er pas in de hogere uitrustingsniveaus. Een prijs voor de Citigo geeft Skoda pas vrij als de komst van het model dichterbij is. Vast staat natuurlijk dat hij goedkoper zal zijn dan een Up. “De Citigo wordt echter geen goedkope auto, maar wel voordelig,” aldus Skoda.1 punt
-
Autonieuws | Exclusief! Alle prijzen Volkswagen Up! Via de officiële weg kregen we alleen een vanafprijs van de Volkswagen Up, maar dankzij een bron hebben we alle specificaties gekregen en kunnen we nu alle prijzen melden. Zoals eerder gemeld: de basisversie is de 60 pk sterke Take Up. Die heeft een vanaf prijs van 8.490 euro. De standaarduitrusting omvat airbags voor bestuurder en passagier, een knie airbag voor de bestuurder, radiovoorbereiding met twee speakers, in kleur mee gespoten bumpers, neerklapbare achterbank, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuurwiel en dagrij verlichting. Het middelste uitrustingsniveau is de Move Up. In combinatie met de 60 pk sterke 1,0-liter driecilinder is de prijs 9.400 euro, met 75 pk is dit 10.110 euro. Alle Ups hebben een wegenbelastingvrije status en voldoen aan de eisen voor 14 procent bijtelling. De meer uitrusting van de Move Up ten opzichte van de basisversie bestaat uit ESP, City Emergency Braking, elektrische ramen voor, hoogglans zwarte accenten in het interieur, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, in kleur mee gespoten buitenspiegels en deurhendels, tyre leak indicator, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, easy entry en een in delen neerklapbare achterbank. De topversie is de High Up. Die kost met 60 pk 10.320 euro met 75 pk 11.030 euro. De meer uitrusting? 15-inch lichtmetaal, Volkswagen Radio RCD 215, lederen stuurwiel met zwarte hoogglans inleg, lederen schakelpookknop en handremgreep, mistlampen vóór, chromen accenten in het interieur, elektrische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, dashboard pad in kleur gespoten. Pakketten De oplettende lezer mist tot nu toe de airconditioning, en inderdaad: daar moet je een pakket voor bestellen. Bijvoorbeeld het Up White pakket. Dit omvat naast de Climatic airco 16-inch lichtmetaal, Maps+More portable infotainment systeem, ‘Pure White’ lak, diefstal beveiligde wielbouten, buitenspiegelbehuizing in de kleur ‘chroom’, instaplijsten ‘chroom’, vloermatten voor en achter, dashboard PAD in kleur Pure White, 65 procent donkergetinte ruiten achter en stoffen bekleding ‘Stripes’. Het pakket kost 1.510 euro. Airconditioning is ook inbegrepen in het Up Black pakket. Dat omvat naast de Climatic airco 16-inch lichtmetaal met zwarte afdekplaat, Maps+More portable infotainment systeem, ‘Deep Black Pearl’ lak, diefstalbeveiligde wielbouten, buitenspiegelbehuizing in de kleur ‘chroom’, instaplijsten ‘chroom’, 65 procent donkergetinte achterruiten, vloermatten voor en achter, dashboard PAD in kleur Pure White en stoffen bekleding ‘Stripes’. De meerprijs van dit pakket is 1.880 euro. Dan is er het Comfortpakket. Dat bestaat uit elektrische ruiten voor, centrale vergrendeling met afstandsbediening, tweetonige claxon, geluidssignaal bij niet-uitgeschakelde verlichting en een parkeerlicht. Dat kost 375 euro. Het Executive pakket bestaat uit Radio-/CD-speler RCD 215 (standaard op High Up), Maps+More en Climatic. Op de Move Up kost dit 765 euro, bij de High Up is dit 545 euro. Het Veiligheidspakket omvat City Emergency Braking, ESP en deactivering van de rechterairbag met sleutel en kost 425 euro. Dan is er het Winterpakket van 315 euro, dat je verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en mistlampen vóór verschaft. Het Drive pakket bestaat uit cruise control, park distance control achter en boardcomputer plus. De prijs is 375 euro. Het laatste pakket dat we aanstippen is het Dynamic pakket. Dat brengt je voor 500 euro een sport onderstel, 16-inch ‘Triangle’ lichtmetaal en 65 procent getinte ramen achter. Onze lezer weet ons verder te melden dat een automatische transmissie in week 22 van 2012 beschikbaar komt. De Volkswagen Up verschijnt in februari bij de dealers.1 punt
-
We maken de eerste kilometers met de Volkswagen Up, de nieuwe ster van Volkswagen in het kleine A-segment. Als Fiat begin 2012 met zijn nieuwe Panda op de markt komt, zal hij een nieuwe en niet mistenverstane tegenstander hebben, de Volkswagen Up, te koop voor een begintarief dat tussen de 8.500 en 9.000 euro zal liggen. Met een 1,0-liter driecilinder benzinemotor aan boord, die 75 pk levert en waarmee je spelenderwijs 1 op 20 rijdt. Maar die er ook geen moeite mee heeft op de Autobahn een tempo van 160 km/h vast te houden, zo ervoeren we tijdens een speciale pre-introductie van de Up in Wolfsburg. De eerste indrukken waren zonder meer positief. Dankzij zijn – voor zijn klasse - extreem lange wielbasis van 2,42 meter rijdt de up! niet alleen heel stabiel en comfortabel, maar is hij ook buitengewoon ruim. De up! is maar 3,5 meter lang, maar dankzij het feit dat de wielen extreem op de hoeken staan, is de ruimte binnenin voldoende voor vier volwassenen en aardig wat bagage. De instap naar achteren vraagt weliswaar enige lenigheid, ondanks het feit dat de portieren zo groot zijn als die van een Phaeton, maar verder laat het comfort niks te wensen over. Complimenten aan de motoreningenieurs: de driepitter klinkt niet als een keukenmachine, maar maakt gewoon een lekker geluid, loopt keurig trillingsvrij (ondanks de afwezigheid van balansassen) en hij is nog lekker soepel ook. De voorruitstijlen zijn erg dik wat doet vrezen voor het zicht naar voren, maar doordat ze zo ver van je vandaan staan, is dat toch goed. De Up ziet er goed uit, zowel van binnen als buiten, het is een auto met een vriendelijk en rustig design, zoals de Golf. We weten uit ervaring dat de houdbaarheid daarvan okay is. Moet ook wel, want deze eerste up! vormt de basis van een complete familie: er komen ook een vijfdeurs, een coupé, een MPV en een elektrische versie. De volledige rij-impressie met de Volkswagen Up staat in AutoWeek 36, die op 7 september in de winkels ligt.1 punt
-
-1 punten
-
-1 punten
-
Op mijn 1,4 handbak zit ook gewoon standaard ESP hoor ! En volgens mij ook bij de goedkopere versies van de Yeti met handbak-1 punten
-
ASR is al bijna een standaard optie in de wagens en is gekoppeld aan de ABS sensoren ESP is echt nog een optie en wordt ook vaak nog een 4 of 500 eurie voor gerekend En werkt trouwens ook voor een deel met de ABS sensoren-1 punten
-
Nee Kees, Menno heeft winterbanden met helium gevuld op aanraden van constant ! Dus zijn verbruik zal niet ernstig toenemen-1 punten
-
ach menno de uitslag is al bekend De vrouw maakt korte ritjes in het lelydorp en de man maakt de lange ritten over 80Km wegen Dus is a simple rekensommetje lijkt me dan zo !-1 punten
-
tsja laagvlieger we hebben er waarschjnlijk allen last van. ook ik was na meerdere tankbeurten van 1 op 13 naar 1 op 13,1 gegaan en nu na één tankbeurt sta ik weer op 1 op 13 in spritmonitor-1 punten
-
Ach sodela laat dat warme weer maar weer komen en dat schaatsen doe je dan maar in zo'n schaatshal als Thialf ofzo.-1 punten
-
-1 punten
-
<< Dit zijn de berichten die origineel bij dit topic hoorden: deze is nu opgeschoond Menno ( rosinfield) als ik op jouw spiritmotor verbruik klik kom ik op de verbruikscijfers van PC-Freak terecht !!?? Gaat dit wel goed ?? Of wil je ons doen geloven dat PC-Freak zijn verbruik ook jouw verbruik met de Yeti is !!!! Wel daar gaan wij niet intrappen hoor !!-1 punten