In verband met de grote hoeveelheid falende BCM's* in de diverse Skoda Fabia's heeft de fabriek een verplichte preventieve werkplaatsactie aan de dealers opgelegd. Dit betreft zover men weet een groot deel van de uitgeleverde Skoda Fabia Greenline's. Het is niet per definitie zo dat elke Fabia (al dan niet Greenline) hier voor in aanmerking komt, het is een specifieke actie op VIN-nummer. Mogelijk artikelnummer's van de BCM: 6R0 937 084 x, 6R7 937 085 x, 6R7 937 086 x, 6R7 937 087 x, 6R7 937 088 x. Er zijn vele types en versies uitgeleverd, dus het is maar de vraag of het type BCM hierbij wel van belang is. Het probleem zit hem in de manier waarop de electronica zit aangesloten. De koel ventilator van de motor veroorzaakt bij het inschakelen een piekspanning. Aangezien de BCM en deze ventilator dezelfde voeding delen krijgt de BCM hierdoor regelmatig een piekspanning te verwerken. Dit gaat dus niet altijd goed waardoor de BCM zich vreemd begint te gedragen. Een voorbeeld is bijv. dat het storingslampje van de verlichting gaat branden maar er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. De oplossing zat hem voorheen in het vervangen van de BCM. Zoals men inmiddels weet is dat slechts een work-around, het probleem kan vroeg of laat gewoon weer optreden. En aangezien dat grapje rond de €260 euro kost is die nieuwe definitieve oplossing Alle dealers hebben dus op basis van het VIN nummer van de auto de verplichting gekregen om 2 draden in de zekeringkast om te wisselen. Heel specifiek moet men de draad op aansluiting 40 overzetten naar de nog lege aansluiting 27. Het overzetten kost slechts enkele minuten aangezien nr. 27 standaard al was gevoed. Volgens de handleiding van de fabia zit op nr. 40: "Verwarmde ruitensproeiers/voorruit, ruitensproeierinstallatie (15 ampere)", deze gaat naar 27 welke beschreven staat als: "Niet bezet". De ventilator zit dus ook op 40, sterker nog, de Greenline heeft helemaal geen verwarmde (voor)ruit(ensproeiers). Er is dus geen terugroepactie gestart maar slechts een preventieve verplichte actie zodra de auto naar de werkplaats moet. Dit kan bijvoorbeeld zijn bij het wisselen van je winterbanden of een als je auto een beurt nodig heeft. Let ook op, dit is dus NIET bij elke auto vereist, enkel die specifiek zijn opgegeven door de fabriek. * BCM is de Body Control Module, ofwel de centrale computer van je auto. Ook wel Central Control Unit genoemd.