Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/30/11 in alle zones

  1. Het adagium is economische groei! Maar wie of wat is economische groei en wie wordt er beter van? Het is in ieder geval geen wetmatigheid dat economische groei gratis/ vanzelfsprekend is en goed voor iedereen. Die rekening moet wel worden betaald natuurlijk... De schaarse middelen moeten worden verdeeld, Verteilungskampf noemen ze dat bij de oosterburen.. Hoe schaarser een goed, hoe hoger de prijs (vraag en aanbod) en prijsstijgingen zijn in die definitie dus ook gewoon economische groei :doh2: . Dus je betaalt meer geld voor hetzelfde spul of krijgt minder spullen voor hetzelfde geld. En de meeste middelen worden alleen maar schaarser en daarmee duurder. Gegarandeerde economische groei dus! Geweldig! Toch? Het mooiste is dus uit niets iets maken, bij de benzine verkoop je het gevoel dat je zuiniger kunt rijden met een druppeltje van het middel x, homeopatische hoeveelheden doen ook hier wonderen . Apple doet het wat dat betreft nog beter, ze verkopen het fijne gevoel zonder iets toe te voegen wat al niet bestaat.. Inderdaad zit de "persoonlijk economische groei" vooral in het rustig omgaan met de middelen (=rustig/ nieuw rijden). Slecht voor de economie natuurlijk (Shell, BP en die andere boefjes) maar wel goed voor je eigen portefeuille.. Als we even doorgaan in de wereld van de pertolheads kom je ook hele vreemde andere gedachten tegen om de economische groei weer uit jouw portefeuille te halen en over te heven naar de oliemaatschappijen en de staat (ja, ook die heeft ook een belang bij die economische groei ). Vanmorgen dus ook weer zo'n sterk staaltje ervan, in dit geval een dom blondje in het NRC (next) gelezen (even uit mijn bolle kop): omdat de lucht zo schoon (geworden) is hebben we ruimte om de snelheid te verhogen naar 130 km/h. Is dit nu opeens ons doel geworden? Een goede onderbouwing waarom de maatregel zonvol is heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord, een onderbouwing ervan heb ik ook nog niet gezien. Dat is dan weer logisch, wat er niet is kun je meestal niet zien . Even los van de milieuaspecten vraag ik me af waarom we anders sneller zouden moeten rijden dan alleen om de te schone lucht weer vuil te maken? Sneller bij je doel? De logica ontgaat me wat dat betreft aangezien we hier te maken hebben met de wet van de afnemende meeropbrengst. Het verhogen van de snelheid (en het verbuik en de kosten) voegt steeds minder toe dan het extra kost... Daar wordt dus (niet?) over nagedacht! Oftewel, het klinkt goed voor de gemiddelde lezer/ kiezer van de wakkerste krant (lees: de doelgroep) maar het beeld wordt in de praktijk niet waargemaakt. En dat is nu net wat we ook bij die benzine zien: die 5 cent extra levert slecht 1 cent besparing. Roep besparing of korting en niemand kijkt meer of het echt de moeite waard is. Mijn impulsieve conclusie dat we het met deze regering met een aantal dom kwekkende randgroepdebielen te maken hebben is weer eens bevestigd. Als een kip zonder kop, ook deze minister.. Alles voor de groei. Ze hebben kennelijk niet door dat economische groei niet het synoniem voor welvaart of misschien wel welzijn is...
    2 punten
  2. Ik sta versteld dat het inderdaad in hollands is. En mij benieuwen als ik naar garage ga voor servicebeurt of ik dan een update krijg en dat ik dan ook de keuze naar NL heb ! maar je regensensor zit erop hoor en is ook geactiveerd, anders had je de keuze van rainclosing niet gehad ! Alleen jij kan het dus in maxidot instellen al optie, en dat is dus bij mijn Yeti ( en van meerdere ) niet het geval Maar genietse van je wagen en we horen graag over een tijdje je ervaring , al zouden we hem hier al zo kunnen neer zetten !
    1 punt
  3. Die heb je daar nodig. Maar die kun je ook bij veel benzinepompen halen voor €5,=, met de hand geschreven dan;) http://www.umwelt-plakette.de/umweltplakette/Karten%20Umweltzonen%20D/2011/UZ-gr-1011.pdf?SID=9e8b36fed3e66ae7c752d92b24721f29
    1 punt
  4. En ik zou ff checken of je voor je duitse tripje geen milieusticker nodig hebt... http://www.dekra-claims-and-expertise.nl/Particulier/316.html
    1 punt
  5. Gefeliciteerd met je monster! Klinkt goed! In principe zou de dealer de cornerlights gewoon moeten kunnen aanzetten. De VAS (die ze als het goed is gebruiken) kan namelijk ook hex-invoer verwerken. Het cornerlight is wel aan te raden, met name in de donkere dagen een aanwinst/ uitkomst!! Nog wel een vraagje vanwege de Amundsen+, zit daar nu een DAB ontvanger in? Mijn dealer beweert van wel en de handleiding heeft het er ook over... maar nog van niemand gehoord dat het ook echt zo is. Ook zou er bij een aantal modellen BT (Bluetooth) in zitten die je kunt aanzetten/ gebruiken voor handsfree bellen. Maar dat is alleen nog maar bij enkele series bevestigd. Wat je inrijden betreft, je mag best wel redelijk snel rijden (80% van het maximum) maar je moet gewoon niet fel optrekken. Dat moet je sowieso al niet, maar met inrijden al helemaal niet. Hanteer het nieuwe rijden en je zit goed. Inrijden moet je trouwens ook doen voor de banden. De eerste 500 km hebben die namelijk nog niet de optimale grip, dus ook met remmen rustig aan doen/ even geduld hebben. Wat dat ritje naar Düsseldorf betreft moet je erg uitkijken. Dat is een uiterst gevaarlijk gebied!! Bij ons in de familie hebben we het over de verboden stad . Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken, een gedeelte van mijn familie komt namelijk uit Keulen en dan is alles wat Düsseldorf betreft zo fout als het maar kan. Net zoiets als A'dam en R'dam, Zwolle en Kampen. Voor de buitenstaander is er trouwens geen verschil zichtbaar, alleen drinken ze in Ddorf oud / schraal bier (Alt ipv Kölsch) en hebben ze een spraakgebrek (roepen met carnaval Helau ipv Alaaf zoals het natuurlijk hoort). Voor de rest zijn het aardige mensen en is het wel een mooie stad trouwens, maar qua weer altijd een beetje minder. We hebben daar namelijk altijd (geen grapje) veel eerder last van regen en sneeuw als het seizoen daarvoor is. We hebben de afgelopen jaren 2 keer (bijna) vastgestaan in de sneeuw, beide keren: in/ om Düsseldorf .
    1 punt
  6. Als je gepromoveerd wordt, of ineens tot expert wordt gebombardeerd, moet je oppassen Mijn enige tip is, rustig aan doen, ook met DSG, de motor na wegrijden pas hoger belasten, als de olietemperatuur een graad of 75 is geworden.
    1 punt
  7. Hallo Benno, gefeliciteerd met je mooie Yeti. Ik ben benieuwd over je dealer je cornerlights kan activeren. Zij gebruiken meestal andere apparatuur , dan de kabels die een aantal hier gebruiken. Ik wens je straks veel plezier met je rit naar Dusseldorf.
    1 punt
  8. zie dat je nog even wat moet veranderen in je profiel, daar staat hij nog in bestelling
    1 punt
  9. Maar in nederlands alles ? Of alleen je navigatie gegevens vanuit je Admundson ? Als eerste is dan wordt ik wel erg nieuwsgierig !
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe