Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Ik probeer het nog een keer: nu gebeurt het niet. Raar 😄
  3. Vandaag
  4. Kom mij niet bekend voor van alle tests. Ik weet alleen dat de software wel wat doet met 2 reacties na elkaar door dezelfde persoon, maar daar was hier geen sprake van en nog zie je niet de eerste tekst in het veld (waar ik dit nu type). Even in de gaten houden dus.
  5. wat wel gek is: ik wilde reageren op jouw laatste bericht, en als ik dan in het tekstveld klik, staat ineens mijn tekst uit mijn vorige bericht er weer. dit dus: "lijkt erop dat het nu beter gaat. Hopelijk blijft dat zo!"
  6. Ik kan het ook niet meer reproduceren nu. Op diverse tijden getest, vanaf meerdere plekken op meerdere devices/OS/browers.
  7. lijkt erop dat het nu beter gaat. Hopelijk blijft dat zo!
  8. Designstudie is nieuwste evolutie van de Modern Solid designtaal en gebaseerd op 130 jaar traditie en expertise van Škoda AutoWereldpremière van de Škoda Vision O vindt begin september plaats in MünchenŠkoda geeft de eerste details vrij van de Vision O, die begin september in München zijn debuut maakt. De studie biedt een vooruitblik op de toekomst van het merk in het stationwagen segment en markeert een volgende stap in de evolutie van de Modern Solid designtaal. Hij weerspiegelt ook de 130 jaar durende tradities van Škoda en benadrukt de toewijding van het merk aan duurzame innovatie. De Vision O valt direct op met zijn gestroomlijnde en onderscheidende silhouet. Het Modern Solid design wordt gekenmerkt door verfijnde contouren, een aerodynamische carrosserie, een steil aflopende voorruit en het voor de stationwagons van Škoda kenmerkende licht aflopende dak. De naam van de Vision O verwijst naar het concept van circulariteit — een holistische benadering van recycling en hergebruik van componenten, gericht op het minimaliseren van impact op het milieu. De concept car blinkt ook uit met zijn hoogstaande functionaliteit en gebruikservaring. In zijn 130 jarige bestaan heeft Škoda een rijke traditie opgebouwd met innovatieve en succesvolle stationwagens, waarop De Vision O voortborduurt. Deze rijke nalatenschap van Škoda bevat iconische modellen zoals de historische L&K 110 met zijn variabele carrosserieopties, de Škoda 1101 Tudor Station Wagon (STW) met een neerklapbare achterbank, of de Škoda 1200/1201/1202-familie. De meest succesvolle stationwagen is de Škoda Octavia Combi die in 1960 zijn debuut maakte. Sinds 1996 zijn er van de moderne Octavia Combi inmiddels meer dan 3 miljoen exemplaren geproduceerd, verspreid over vier generaties. Daarmee is het de bestverkochte stationwagen in de geschiedenis van Škoda. Uiteraard met de Škoda Superb Combi, gelanceerd in 2008, op een goede tweede plek. Klaus Zelmer, CEO van Škoda Auto: "De Škoda Vision O laat zien welke koers we willen inslaan met onze stationwagens – met focus op nieuwe technologieën, duurzaamheid en onze jarenlange expertise in dit segment. Deze concept car markeert een van onze belangrijkste stappen in de verdere ontwikkeling van onze designtaal tijdens deze overgangsperiode in de automotive wereld. Hiermee positioneren we ons om een toonaangevende speler te blijven in het stationwagen segment, waarin Škoda Auto al sinds de jaren 20 actief is. We kijken ernaar uit om dit concept begin september 2025 aan de wereld te presenteren en daarmee een nieuw tijdperk voor Škoda Auto in te luiden." De Škoda Vision O wordt begin september 2025 in München onthuld. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  9. Afgelopen week
  10. Lijnzaadolie: ok, dat ga ik eens proberen.
  11. Na een uur of wat klussen is er achter de schermen van alles veranderd wat de performance ten goede moet komen. Laten we de komende dagen eens even kijken hoe het nu gaat! (of de vertraging bij het toevoegen van je reactie weg is).
  12. Dit keer herken ik wat jullie aangeven. Had het tijdens het onderhoud ook een paar keer. Maar jij Ed hebt (al langer) momenten dat je helemaal niks kon plaatsen toch?
  13. Reden dat ik met de Fabia 4 in Heereveen terecht ben gekomen Ook wel een grote toko maar naar mij toe een stuk klant vriendelijker dan me oud dealer in Pénd Tsja was Lakeman er nog maar gewoon
  14. Dit is al een langlopend probleem En af en toe dan lijkt het of het is verholpen, maar helaas komt het toch steeds weer terug
  15. Grand Départ in Vannes (Bretagne), daarna door Bretagne, het Massif Central en de Alpen154 rensters, 22 teams, 9 etappes over 1.165 km met 17.240 hoogtemetersŠkoda levert 32 volledig elektrische en plug-in hybride voertuigen aan de organisatorenGroene trui en kristallen trofee opnieuw verzorgd door Škoda DesignVoor het vierde jaar op rij is Škoda de officiële hoofdsponsor van de Tour de France Femmes avec Zwift. Van 26 juli tot en met 3 augustus 2025 rijden 154 rensters uit 22 teams een recordlange koers van negen etappes, ondersteund door elektrische en plug-in hybride Škoda’s. Dit jaar zijn de negen etappes verspreid over 1.165 kilometer met maar liefst 17.240 meter aan hoogteverschil. De race begint in het Bretonse Vannes en eindigt ruim een week later in het hooggelegen Châtel, diep in de Alpen. De Tour start met twee heuvelachtige ritten in Bretagne (Vannes–Plumelec en Brest–Quimper), gevolgd door vlakke etappes richting Angers en Poitiers. Grand Départ en routeHalverwege de week rijdt het peloton via het Massif Central naar Clermont-Ferrand, waar de eerste echte bergrit naar Ambert wacht. Daarna volgt een overgangsetappe naar Chambéry, gevolgd door twee zware Alpenritten die de Tour op spectaculaire wijze afsluiten. Dit jaar is een stevig parcours uitgezet. Etappe 8 voert het peloton van Chambéry naar het skioord Saint-François-Longchamp. Onderweg wacht één van de legendarische reuzen uit het profwielrennen: de Col de la Madeleine. Deze bergklassieker, bekend om zijn steile stukken en adembenemende uitzichten, zorgt voor een eerste serieuze schifting in het klassement. In etappe 9, de grote finale, trekken de rensters van Praz-sur-Arly naar het hooggelegen Châtel. De slotrit is zwaar én strategisch, met onder meer beklimmingen van de Col de Joux Plane en de Col du Corbier. Het is een koninginnenrit van formaat, waarin het klassement definitief wordt beslist – en alleen de allersterksten overeind blijven tot aan de finish. Met deze twee zware bergetappes in het slot belooft de Tour de France Femmes 2025 spannender en uitdagender dan ooit te worden. Elektrisch wagenpark van ŠkodaŠkoda voorziet de organisatie dit jaar van een wagenpark van 32 geëlektrificeerde modellen, bestaande uit de volledig elektrische Enyaq en de plug-in hybride Superb iV. De tourdirectie leidt de koers vanuit een volledig elektrische Škoda Enyaq, uitgerust als mobiel commandocentrum. Tijdens de race kunnen fans een bezoek brengen aan een mobiel café in de volledig elektrische Škoda Elroq. Daarnaast laat Škoda de Elroq Respectline zien, die de kernwaarden van het merk – respect, diversiteit en inclusie – laat zien. Fans kunnen de race volgen en genieten van een kijkje achter de schermen op WeLoveCycling.com, waar de rubriek ‘Find Your Tour’ tips, advies en wedstrijden biedt. Updates zijn ook beschikbaar via een nieuwe club op het Instagram-profiel van het platform. Sponsor van de Groene TruiDaarnaast is Škoda prominent aanwezig in het wedstrijdbeeld. Net als in eerdere edities sponsort de Tsjechische autofabrikant de groene trui voor de leider in het puntenklassement. Škoda is al jaren sponsor van de Groene Trui voor de leider in het puntenklassement en geeft ook de trofee aan de winnaar van het puntenklassement. De beker van dit jaar is gemaakt van groen kristal en heeft een speciaal Škoda-logo ter ere van het 130-jarig bestaan van het merk. De trofee is ontworpen door de ontwerpafdeling van Škoda. Škoda sponsort inmiddels meer dan twintig professionele en amateurkoersen wereldwijd, waaronder La Vuelta, De Waalse Pijl en L’Étape by Tour de France – het populaire evenement voor amateurwielrenners. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  16. Eerdere
  17. Ik kan in ieder geval weer posten. Het duurt alleen een eeuwigheid voordat een post daadwerkelijk geplaatst wordt als ik op "reactie toevoegen" klik.
  18. Hahaha jazeker! Altijd mooi die filmpjes.
  19. VAG-man

    Dakrails van Yeti

    Heb het nog eens doorgelezen. Lees nu dat het om een kunststof kapje gaat en niet de dakrails. Mijn dakrails is in RVS kleur zonder laklaag, vandaar dat ik zei behandelen met Commandant. Mijn ervaring met zwart kunststof behandeling is om bijvoorbeeld bij de Kruidvat een flesje lijnzaadolie te kopen. Vervolgens hooguit vaak enkele druppels op een katoenen doek en verdelen over het zwarte kunststof. Let op zéér dun aanbrengen, anders trekt het stof of zand aan. Het moet er intrekken niet op liggen.
  20. Korte update. Na mijn laatste onderhoud van Pouw Kampen vooralsnog besloten er nooit meer terug te komen tenzij ik echt niet anders kan door uitval of zo. Samengevat (soort van..): Er zit een service medewerker die echt zo klantvriendelijk als een botte bijl is. Alles is een discussie, of iets wel of niet zo hoort > "wie zegt jou dat dat niet zo bedoeld is", waardoor het kan komen > "dat zie je verkeerd, je moet niet voor ons denken", software doen ze niks mee, en zo verder. Eenmaal op de dag zelf was niet alles af, geen idee wat wel/niet, maar hij moest 6-8 weken later terug voor de accucel (waar 1,5 dag voor staat). Halverwege dag 2 (eigenlijk dag 3 dus al) wordt ik gebeld dat het niet af komt, de auto kan dus niet opgehaald worden. Krijg ik er mooi nog de vinger bij dat het mijn eigen schuld is want ik was te laat (08:31). Nou log ik alles, dus zag dat ze pas om 12:15 de auto van slot haalden... Hmm, blijkt toch iets anders te zijn achteraf. Heb dit allemaal ook besproken met de Service Manager, wat een goed gesprek was. Maar je begrijpt, ik ga er mooi met een boog omheen. Al is maar de vraag of er nog wel klantvriendelijke dealers bestaan, misschien leg ik de lat gewoon te hoog?
  21. Kennen jullie lollipopman? 😄
  22. Inmiddels ruim 4 jaar in gebruik. Grootste issues: Range Laadsnelheid Kortom, de volgende auto wordt een hybride... of een EV, maar dan puur woon-werk... Range is tussen de 240 en 340. 340 haal je alleen bij windstil (of wind mee) weer zonder regen en max 100 km/u Gister naar Den Haag gereden, dat is 135 km enkele reis. Op de terugweg regen en wind, kwam uiteindelijk even goed kilometers te kort dus moet snelladen. Laadsnelheid was lange tijd max 130-135 kw maar ergens na de 3.2 update (of toen een accu cel al aan het flippen was) kwam dit niet boven de 80-90 uit. Sinds ik (met pijn en moeite) eindelijk naar 3.7 ben lijkt dit toevallig weer sneller te gaan. Gister 120-122 Kw. Dat klinkt al beter.
  23. Niet dat het in de tussentijd helemaal niet is gebeurd, maar vandaag zijn er weer een hele rits updates geïnstalleerd! Ook ben ik wat (veiligheids)instellingen langsgelopen die misschien wat te strikt stonden voor het forum 🙂 Hopelijk zorgt dat ook dat het issue met posten uit de wereld is geholpen. Kunnen we nu weer met zn honderden berichten plaatsen 😄
  24. Ga je met je Škoda op vakantie naar Duitsland? Dan weet je vast dat je in veel steden een milieusticker nodig hebt. Maar wist je ook dat je sommige steden zelfs mét sticker niet in mag? Vroeger moest je voor een zomervakantie in Europa soms drie verschillende valuta meenemen. Gelukkig is dat verleden tijd. Maar als het om milieuregels gaat, lijkt het wel alsof elk land nog steeds zijn eigen koers vaart. Sterker nog: binnen Duitsland verschillen de regels soms zelfs per stad. Welke sticker heb je nodig? Duitsland kent zogeheten Umweltzones: milieuzones waarvoor je een milieusticker op je voorruit moet hebben. Die stickers waren er ooit in drie kleuren: rood, geel en groen. Tegenwoordig is in vrijwel alle steden alleen de groene sticker nog geldig. De gele en rode zijn zelfs niet meer verkrijgbaar. De groene sticker geldt voor benzineauto’s met een uitstootclassificatie vanaf Euro 2 en diesels vanaf Euro 4. De Euronorm vind je op het kentekenbewijs, maar je kunt ’m ook makkelijk online opzoeken. De groene milieusticker bestel je bijvoorbeeld via de ANWB. Hier moet je extra goed opletten De meeste grote Duitse steden hebben inmiddels een milieuzone. Denk aan Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, München, Keulen, Stuttgart en nog veel meer. Bij het binnenrijden van zo’n zone zie je op een verkeersbord welke sticker verplicht is – meestal dus groen. Toch is het oppassen geblazen: in enkele steden mag je met een diesel helemaal niet meer naar binnen, óók niet als je een groene sticker hebt. Darmstadt, München en Stuttgart hebben bepaalde stadsdelen waar een dieselverbod geldt, zelfs voor auto’s die aan de strengste normen voldoen en een groene sticker achter de voorruit hebben. Dat zal je met een nieuwere Škoda niet gebeuren. Diesels maken al een tijdje geen deel meer uit van het aanbod. Maar wellicht rijd jij in een Škoda Octavia 2.0 TDI uit 2020 – zou oud is dat ook weer niet. En dan mag je dus niet de milieuzone in, sticker of niet. Klassieke Škoda? Heb je een klassieke Škoda van 30 jaar of ouder? Dan hoef je vaak geen sticker te hebben, zolang de auto maar in goede staat is. Tip: leg voor de zekerheid een kopie van je kentekenbewijs achter de voorruit als je parkeert. Voorkom gedoe en boetes Kortom: een milieusticker is in Duitsland meestal verplicht, maar niet altijd voldoende. Als je zonder (geldige) sticker een milieuzone inrijdt, riskeer je een boete van 100 euro. Neem dus even de tijd om de regels van jouw vakantiebestemming te checken. Zo wordt je vakantie een stuk relaxter. Lees verder: Zwarte zaterdagen 2025, dit zijn ze De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  25. De Tour de France 2025 is een week onderweg! De bekendste wielerronde ter wereld beleeft dit jaar zijn 112de editie. Al sinds 2004 is Škoda de officiële hoofdsponsor. Maar waarom eigenlijk? Op zaterdag 5 juli klonk in de Noord-Franse stad Lille het startschot van de Tour de France ofwel de wielerronde van Frankrijk. 20 etappes later, op zondag 27 juli 2025, is de finish. Die vindt traditiegetrouw plaats op de beroemde Avenue des Champs-Élysées in Parijs. In totaal strijden 23 wielerploegen om de winst, waaronder twee Nederlandse teams – Visma|Lease a Bike en Picnic PostNL . Alle ogen van de wereld zijn gericht op Tadej Pogacar; lukt het de Sloveen om net als in 2024 de Tour te winnen? Škoda is inmiddels onlosmakelijk met de Tour de France verbonden. Hoe kan het ook anders, als een autofabrikant die in 1895 is begonnen als producent van fietsen. Maar het was niet alleen die historische link waarom Škoda in 2004 begon met het sponsoren van de Tour. De sponsoring past bij de kernwaarden die Škoda wil uitdragen: sportiviteit, betrokkenheid en betrouwbaarheid. Door zich actief te verbinden aan de Tour, benadrukt Škoda zijn steun aan de wielersport en verstevigt het zijn imago als merk voor auto- én fietsliefhebbers. Jaarlijks doen ruim 200 Škoda’s mee Dat de Tour de France het grootste wielerevenement ter wereld is en elk jaar miljoenen kijkers trekt, telt ook mee. Het biedt een uitgelezen kans om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met Škoda. Als officiële voertuigpartner stelt Škoda jaarlijks meer dan 200 auto’s ter beschikking aan de organisatie. De bekendste Škoda van de Tour is zonder twijfel de rode auto die aan de kop van het peloton rijdt, met de koersdirecteur erin. Om deze Skoda als commandocentrum te omschrijven, gaat misschien te ver, maar veel scheelt het niet. Hij zit bomvol apparatuur waarmee de koersdirecteur kan communiceren met de organisatie. Škoda heeft zijn partnerschap met de Tour onlangs verlengd tot 2028. Het bewijst dat de wielerronde Škoda aan het hart gaat en de onderlinge band veel meer is dan een kortstondige marketingcampagne. Twee extra aantrekkelijke modellen met Tour-uitrusting Vanwege de Tour introduceert Škoda twee extra aantrekkelijke modellen: de Elroq Business Edition Tour en de Octavia Sportline Tour. Beide modellen combineren een rijke standaarduitrusting met een scherpe prijs en een aanzienlijk klantvoordeel – zie de link hieronder. Lees ook: Škoda Elroq Business Edition Tour en Octavia Sportline Tour leiden het peloton met klantvoordeel tot 3660 euro De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  26. Op Škoda.nl staat opeens een gloednieuw model tussen de bekende gezichten. Heb jij ‘m al gespot? Deze nieuwe Škoda krijgt meteen een prominente plek in het modellenoverzicht. Duidelijk in het zicht, pal onder de nieuwe Škoda Elroq en Škoda Enyaq (Coupé). Je kunt ‘m eigenlijk niet missen. Dat is maar goed ook, want vooral voor Nederland is dit een belangrijk model. Het gaat om de nieuwe Škoda Epiq. Net als de Elroq is hij volledig elektrisch, maar een slagje kleiner. En daardoor ideaal voor in de stad. Klein wil niet zeggen dat je bagage thuis moet blijven. De kleinste elektrische Škoda neemt gemakkelijk 450 liter mee, meer dan bijvoorbeeld de Škoda Kamiq. Hij is dan ook ongeveer net zo lang. Dat betekent dat je er met z’n vijven in kunt zitten. Prijs Škoda Epiq Wat ook al min of meer bekend is, is de prijs van de Epiq. Reken op een bedrag vanaf ongeveer 25.000 euro. Daarmee komt de Epiq met stip binnen op de eerste plaats als goedkoopste elektrische Škoda. Het bezwaar dat een nieuwe elektrische auto te duur zou zijn, veegt hij hiermee van tafel. Ondanks de scherpe prijs van de Epiq, is zijn actieradius rond de 400 kilometer. Daarmee kun je ook buiten de stad uit de voeten. Blijf op de hoogte Op de modelpagina van de Škoda Epiq zie je de eerste beelden van de auto. Ook kun je hier op de hoogte worden gehouden door je naam en e-mailadres achter te laten. Zo weet je als eerste het allerlaatste nieuws van deze belangrijke nieuwe Škoda. De nieuwe Škoda Epiq maakt in 2026 zijn opwachting bij de Škoda-dealer. Lees ook: Nieuwe Škoda Epiq aan de basis van elektrisch gamma De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  27. Cordoba

    Dakrails van Yeti

    Uitgaande van een zwarte dakrail zou ik het oppervlak van de dakrails voeden met een middel voor kunststof trims, vaak moet je dat een aantal keren herhalen omdat dit in het begin in korte tijd dieper het materiaal in trekt. Andere optie is om een glascoating aan te brengen op de rails, daar wordt ie ook weer mooi zwart van. (na vooraf goed reinigen van de dakrails)
  28. VAG-man

    Dakrails van Yeti

    Ik heb hetzelf gedaan met een polijstmachine.
  29. Škoda Auto staat stil bij oprichting in 1895 als fietsenfabrikantTsjechische autofabrikant levert volledig geëlektrificeerd wagenpark van maximaal 225 volledig elektrische en plug-in hybridemodellen voor Tour de FranceNieuwe Škoda Enyaq en Škoda Superb iV wisselen elkaar af als commandowagen van TourdirecteurŠkoda Design ontwerpt voor 15e maal kristallen trofeeën voor Tour-winnaar, leiders in punten- en bergklassement en beste jonge rennerDe 112e editie van de Tour de France gaat morgen van start en Škoda rijdt opnieuw mee als hoofdsponsor, waarmee het merk deze rol voor de 22e maal vervult. De autofabrikant levert 225 supportauto’s aan de organisatoren, allemaal volledig elektrische of plug-in hybridemodellen. Twee ervan - de nieuwe Škoda Enyaq en Superb iV – dienen als mobiel commandocentrum voor Tour-directeur Christian Prudhomme. Ook is Škoda al jarenlang sponsor van de groene trui voor de leider in het puntenklassement en levert het de trofeeën voor de Tour-winnaar, de winnaar in het puntenklassement, de leider in het bergklassement en de beste jonge renner. Dit jaar rijdt het peloton van 184 renners verdeeld over 23 teams in 21 etappes een totale afstand van 3.339 kilometer, met de finish traditiegetrouw weer op de Champs-Élysées in Parijs. “Škoda Auto is er trots op al 22 jaar hoofdsponsor van de Tour de France te zijn”, verklaart Martin Jahn, Škoda Auto Bestuurslid voor Verkoop en Marketing. “In het jaar waarin we het 130-jarig bestaan van Škoda Auto vieren, is onze toewijding aan de wielersport sterker dan ooit. We kijken ernaar uit om deel uit te maken van één van de meest bekeken sportevenementen ter wereld, door een modern wagenpark van elektrische en plug-in hybridemodellen te leveren om deze spannende race te ondersteunen. Škoda sluit zich aan bij miljoenen fans langs de route en een ongelooflijke drie miljard tv-kijkers die getuige zijn van de uitstekende prestaties van de renners.” Tour de France keert terug naar de Champs-Élysées De 112e Tour de France vindt plaats van 5 tot en met 27 juli. De Grand Départ staat gepland in Lille in het noorden en de Tour eindigt met de traditionele finish op de Champs-Élysées in Parijs. De renners leggen tijdens de Tour 21 etappes en 3.339 kilometer af, met een totale hoogtestijging van 52.500 meter, dwars door het Centraal Massief van Frankrijk, de Pyreneeën, de Alpen inclusief de legendarische Mont Ventoux en het Juragebergte. Het hoogste punt op de route is de Col de la Loze (2.304 meter boven zeeniveau). Omvangrijk wagenpark van 225 geëlektrificeerde Škoda’sAls officiële hoofdsponsor van het evenement levert Škoda 225 volledig elektrische en plug-in hybride supportauto’s aan de organisatoren. Het wagenpark omvat onder andere de nieuwe volledig elektrische Enyaq en de plug-in hybrideversie van de Superb. Naast de officiële auto’s brengt Škoda dit jaar ook twee showauto’s mee naar de Tour de France. De Elroq Respectline sluit zich aan bij de karavaan voor elke etappe van de koers van dit jaar en benadrukt de waarden van het merk op het gebied van respect, diversiteit en inclusie. Fans krijgen daarnaast de tiende Škoda Student Car te zien: de L&K 130, ontworpen en gebouwd door studenten van de Škoda Auto Secondary Vocational School of Engineering. Tour-directeur Christian Prudhomme heeft twee ‘Rode Auto's’ tot zijn beschikking, die opnieuw het peloton aanvoeren: de volledig elektrische Škoda Enyaq en de plug-in hybride Superb iV. Deze mobiele commandocentra zijn uitgerust met geavanceerde communicatietechnologie om de gebeurtenissen op het parcours continu in de gaten te houden en informatie uit te wisselen met andere wedstrijdorganisatoren. Škoda Design creëert kristallen trofeeën met het logo van de 130e verjaardagŠkoda is de sponsor van de groene trui voor de leider in het puntenklassement en levert de trofeeën voor de eindwinnaar, maar ook voor de leiders van het punten- en bergklassement en de beste jonge renner. Dit jaar hebben de trofeeën een speciaal Škoda logo ter ere van de 130e verjaardag van de autofabrikant. Škoda’s betrokkenheid bij fietsen diep geworteld in bedrijfshistorieDe geschiedenis van de Tsjechische autofabrikant is nauw verbonden met het fietsen. In 1895 begonnen Václav Laurin en Václav Klement - de oprichters van Škoda Auto - met een fietsenfabriek in Mladá Boleslav. De Tsjechische autofabrikant ondersteunt vele andere grote wielerevenementen voor zowel professionals als amateurs, waaronder de Tour de France Femmes avec Zwift en de Vuelta. In mei van dit jaar kondigde Škoda aan dat het de komende twee seizoenen de officiële partner wordt van nog twee topevenementen van de Union Cycliste Internationale (UCI): de UCI wereldkampioenschappen mountainbike en de UCI wereldkampioenschappen gravel. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe