Ga naar inhoud

Hoe kom ik aan een VAG-COM / VCDS kabel?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Vind het ook een beetje overdreven, heb de link weggehaald. Voor wie meer wil uitgeven op Marktplaats, die vinden het toch wel. Bedenk je wel dat zij het ook weer via Ebay e.d. kopen. Handigste is misschien wel om een groepsaankoop te doen en extra korting af te dingen. Dan kan je zomaar een boel geld besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die groepsaankoop zou wel een aardig idee zijn. Maar ik zou zelf dan de originele kabel adviseren (micro-can vanwege de prijs als je toch geen oudere modellen wilt bewerken?) om te voorkomen dat je ook massaal hangt voor illegale software. Als je immers individueel een kabel koopt is dat niet zo interessant om daar achteraan te gaan voor meneer Ross-tech en zijn vertegenwoordigers hier. Als je echter meteen een stuk of 20 kabels koopt ligt dat wel anders. Aangezien je ook nog lokaal opereert en niet ergens in China (dus onbereikbaar) is de organisator natuurlijk de l*l.

Daarnaast heb je dan meteen het probleem van de updates opgelost die je hebt met dat illegale spul. Je bent daarmee nooit "bij" en je hebt ook meestal een viruswaarschuwing. Het programma werkt vervolgens alleen als je de viruschecker uitzet en dat soort ongein. Leuk als je het eens wilt proberen en daar rond de €40-50 voor over hebt. Dat bedrag betaal je misschien wel een paar keer als je na een tijdje toch een update nodig hebt en simpelweg een nieuwe moet aanschaffen. Met die orginele kabel ben je altijd up-to-date als je dat wilt en heb je ook nog support bij lastige vragen/ toegang tot de ontwikkelaars. Ik heb zelf een Duitse kabel aangeschaft (Engelse versie werkt daar ook gewoon mee) en dan zit je meteen op het forum van de (mede)ontwikkelaars die vrijwel alle vragen in no-time beantwoorden.

Zo'n kabel is trouwens ook handig om vooraf te kijken wat je garage gaat zeggen wat er mis is en waar ze moeten knutselen. Daarnaast kun je aan de hand daarvan misschien een aantal dingen zelf (laten) doen en de foutcodes gewoon resetten voor die items zodat je garage geen reden heeft om je een bal af te draaien (alleen voor de heren en dames met ballen van toepassing natuurlijk).

In de praktijk zal een goede/ betrouwbare garage geen misbruik maken van dit soort dingen, ook dan is het handig als je vooraf kunt inschatten dat er iets ergens mee is. De zwarte schapen kun je dan trouwens meteen scheren (waar is trouwens Franks Tele2-avatar gebleven..)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel, toch blijft de originele versie een dure aangelegenheid.

Ik ben wel voorstander van een groepsaankoop, maar dan toch liever een goedkope clone in eerste instantie.

Wie heeft er verder nog interesse, en wie wil de aankoop organiseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronald, ik denk dat een groepsaankoop voor een clone-kabel nauwelijks of geen korting opleverd.

Je bespaart dan alleen op de verzendkosten en dat is dan alleen interessant voor degene die de bestelling doet.

Deze moet de kabels na ontvangst weer doorsturen naar de anderen en deze kosten zal de besteller dan weer doorberekenen.

Ik zou dus zeggen organiseer het zelf, zoniet kan je er beter zelf een bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even de voor en tegens van orgineel en die van chinese kabels.

Heb zelf een kabel die uit het betuwse china vandaan komt en ik heb hiermee erg weinig kunnen doen omdat deze kabel niet wou tokkellen met mijn boordcomputer in den Yeti.

En na verwoede pogingen kon ik needle sweep en de frequentie van de knipperlichten veranderen maar hier bleef het bij

Dus je legt jezelf er op dat moment bij neer vanwege diverse redenen , en dan heb je een skoda meeting in het verre Friesland

Hier waren meerdere leden met een kabel, orgineel en chinese versies.

Na eerst mijn eigen laptop en kabel er aan gehangen te hebben en laten zien wat het probleem was aan de andere kabeleigenaren kwamen we er achter dat ik wel instellingen kon veranderen en na DO It aangeklikt te hebben gaf de software ook aan de instellingen veranderd te hebben

Maar zodra je ging testen bleek dat de ingestelde verandering het dus niet deed, dan weer in de module kijkend bleek deze gewoon weer op de standaard instelling te staan.

Een module scan met de kabel doen was ook niet mogelijk, zodat we niet konden zien welke modules er nu uiteindelijk waren ingebouwd.

Hierna van PC-Fre@k de orginele kabel met orginele software aan mijn Yeti gehangen, en zo waar ik kon een modulescan maken.

Hierna instellingen veranderd en zowaar dit werkte ook nog eens en bleven ook geactiveerd.

Maar ja een accu heeft een beperkte lading dus de accu leeg van de laptop.

En er moesten toch nog wat instellingen fijn afgesteld worden, dus de chinese kabel van Witte Yeti met zijn notebook gekoppeld aan mijn Yeti, en zowaar we konden gelukkig de fijn afstellingen toepassen.

Na dit gedaan te hebben ook eens een module scan gedaan en nope hij vertikte het om dit te doen !

Maar goed de instellingen die ik wilde hebben waren ingesteld dus ach ik was blij !

Maar het bleef knagen aan me, je hebt een kabel ( betuwse china kwaliteit, maar je kan er niets mee.

Updaten van de software ? vergeet het maar is niet mogelijk

Orginele software van Ross Tech erop zetten ? vergeet het maar want je kabel wordt geblokt !

Dus wat blijft over ??? juist de oud koperprijs van die dag !

Maar goed veel wikken en wegen , toch een orgineel genomen en van een nederlandse leverancier.

ging er in eerste instantie nog één en ander met verzending mis maar na een week lag de kabel hier op de mat.

Orginele software geinstalleerd op de laptop en hup de wagen in, en ^%^$& nog niets doen !

Dus op de site van leverancier gekeken en ja er was een nieuwere versie , dus gedownload en geinstaleerd en zowaar ik kon de boordcomputer van de Yeti bereiken

Maar eens een scan proberen, ja die lukte !

Maar eens een paar instellingen wijzigen, (*&&(*^((* staat geen tekst bij ?

Hoe is het mogelijk !!!

Dus nogmaals een autoscan gedaan van de modules deze opgeslagen als bestand

Toen wat printscreens gemaakt van de vensters waar ik geen teksten zag

en een mail gemaakt met de printscreens en de scan en mijn verhaal erbij van meegeleverde software en de update en het resultaat.

Volgende dag al een mail van de leverancier dat men het vreemd vond maar het ging uitzoeken en een dankwoord voor de uitgebreide email en documenten

2 dagen erop netjes een mail gekregen van de leverancier met een gezipte file met een hele uitleg hoe deze te overschrijven over de bestaande geinstaleerde software

Dus dit uitgevoerd en de yeti weer in, en kan nu alles bereiken en instellen wat ik kan instellen naar aanleiding van de modules die in mijn wagen ingebouwd zitten.

Wel deze service bij de orginele kabel krijg je dus en daar betaal je ook voor bij aanschaf van zo'n kabel

Dan ben ik verzekerd van frequente update's van de leverancier.

Heb ik weer problemen dan is het een kwestie van mailen en er wordt naar een oplossing gezocht.

Dit soort dingen kun je schudden bij de kabels vanuit china

Geen support

Kabel stuk ? geen service

Defecte CD met software, wel één krijgt geen reactie, ander krijgt nieuwe cd opgestuurd en volgende krijgt een link waar te downloaden ( willekeur )

Updaten is er niet bij dus werken met software die bijgeleverd is en thats it !

Nieuwe software uit china via een ander gekregen, werkt niet !

Nieuwe VAG wagen gekocht over 3 jaar ? heel grote kans (99%) dat je kabel niet meer werkt.

Dus tsja waar liggen je afwegingen in deze ?

Ook de kabels van de aanbieders hoor je verschillende reactie's over !

Sommige doen het niet

sommige doen het perfect

maar er zijn er ook die het maar 3 keer doen en dan noppes nada meer.

Dan wordt er verkondigd vanuit de orginele leveranciers dat er ook kables zijn die je BC kunnen beschadigen, en in hoeverre deze berichten als waar gezien moeten worden ??? vertel het me maar !!

Maw, let goed op wat je aanschaft via chinese site's of wat er wordt aangeboden via marktplaats en dat soort site's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronald, ik denk dat een groepsaankoop voor een clone-kabel nauwelijks of geen korting opleverdt.

Ik weet 100% zeker dat korting behoorlijk kan oplopen. En dat weet ik uit ervaring (A)

Een dergelijke aankoop kan je inderdaad niet geheel in het openbaar doen. Ook heeft het pas nut vanaf 4 stuks of zo. Zou je willen aanraden dit eventueel via PM te doen (je kan ook meerdere mensen koppelen) of zelfs per e-mail af te handelen.

Belangrijkste nadeel van de clone is dat je 1 versie koopt. Zitten je modules er niet in, dan kan je niet alles. Dat had ik bij de Fabia ook, de VCDS versie was te oud en kende mijn modules nog niet. Het origineel werkte ook in 1x vlekkeloos, alles wordt gelezen, altijd direct de nieuwste (in mijn geval Engelse) versie, fantastisch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel en kleine toevoeging omtrende US Ross-tech kabel en de NL ross-tech kabel.

De software van de engelse kan niet kan niet op de NL en andersom

daarnaast lopen de NL software met de versie altijd een stuk achter daarom toen ook mede voor de us versie gekozen + het prijs verschil

aangepast door Antera
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich trouwens vreemd. Ik heb dus bewust voor de Duitse versie gekozen omdat daar dus beide versies op kunnen (Duitse en Internationaal). Daarnaast had ik een vraag per mail over de aanschaf gesteld aan een Nederlandse distributeur en die vond het niet nodig bij een nadere vraag hoe het de betaling zou gaan te antwoorden. Dan weet ik genoeg, dan heb je ook geen goede support als ze op dat soort simpele vragen al niet het fatsoen hebben überhaupt te antwoorden.

Bij dat Duitse forum tot nu toe een goed gevoel eraan overgehouden (nog geen moeilijke vragen gesteld trouwens), als iemand daar een vraag stelt (en zijn VCDS-log eraan toevoegt) krijgt die binnen een mum van tijd antwoord of/hoe iets kan, waarom wel/ niet etc. Als je een klant bent en je serienummer invoert wordt je ook binnen een dag toegelaten op het forum. Dat is natuurlijk ook wat waard... Het prijsverschil met een kloon blijft natuurlijk altijd fors, maar na een paar keer een kloon kopen voor een "update" (al dan niet met de problemen die Ed beschreven heeft) is het verschil beperkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Deze topic lijkt me toch wel aangewezen om te vragen:

Waar kan je"nu" het beste de originele Ross-tech Kabel kopen/bestellen ?

Ik heb heel wat fora gelezen, waar je spotgoedkoop (aftermarket) tot 1/3 van de prijs (org) kunt bestellen (maar met jaarlijkse betalende updates)

Vandaag was ik toevallig in 'n garage voor het resetten van 'n Polo die net is verkocht.

Iemand zei dat hij vroeger ook met goedkopere kabels werkte, maar je best de originele koopt. Hier heb je altijd de laatste updates van en de minste misérie mee.

En dat laatste kom ik ook vaak tegen op de meeste fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html

en er zijn ook nederlandse en duitse sites die de orginele verkopen.

even google gebruiken en je komt vanzelf op hun site terecht.

maar de nederlandse rostech kabels wil niet zeggen dat de volledige software in nederlands is vertaald.

en tsja china kabels ze werken wel of ze werken niet inderdaad, bij mij was dat dus niet het geval met de Yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx, die site had ik al gevonden.

Ik dacht dat wat korter bij huis ook kon besteld worden.

De taal van de soft mag in het Engels/Duits. Is in de meeste gevallen ook sneller als er updates komen.

Ik zal nog wat verder zoeken en hier posten vooralleer ik iets bestel om zeker te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan mijn oude kabel ook met nieuwe software over weg?

deze is versie 8.05 en 9.??? uit china :onzeker:

Ik heb nog een VCDS 11.3 clone inclusief software liggen, als je interesse hebt, stuur me dan even een PM.

wel belang bij stuur me je een pm? svp

aangepast door EdK
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk kan die niet met de nieuwe software overweg want er is een speciale patch voor nodig, afhankelijk van de maker van de kabel.

De officiële software is net op 11.5 gekomen en er is een beta van 12.10 te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens gelezen dat de VCDS kabel taalgebonden zou zijn. Zo zou een USA-VCDS kabel niet werken met NL software en vice versa. Dit is onjuist. De software is met elke taal te gebruiken (mits deze kabel origineel is, want clone versies draaien onder "eigen" software).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Ed mag de/ zijn NL-kabel niet gebruikt worden met andere "talen". De Duitse kabel die ik heb werkt probleemloos met de Duitse en "Internationale" software. Aangezien dat ook de meest recente versies zijn heb ik geen behoefte aan een "verouderde" Nederlandse versie ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe