Ga naar inhoud

Wat is de brandstof van de toekomst.


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

Aardgas (CNG) en LPG lijken mij geen echte opties voor de toekomst: dat zijn net zulke fossiele brandstoffen als benzine of diesel.

Naar mijn idee zijn elektrisch en waterstof de toekomst, maar veel is afhankelijk hoe dit wordt ingevuld door de industrie en regeringen. Je zou bijvoorbeeld met zonnepanelen uit water waterstof op kunnen wekken en dat opslaan, zodat je de waterstof op elk gewenst moment om kan zetten naar elektriciteit, zonder dat er fossiele brandstoffen nodig zijn. Dat omzetten van waterstof naar E kun je in een voertuig doen, maar bijvoorbeeld ook bij laadstations, om zo het electriciteitsnet te ontlasten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel volgens mij ontlast je het net al op moment dat je van stroom de waterstof gaat produceren....

Maar ik zie het zo voor ogen dat we als burgers ons elektrisch gaan verplaatsen met Elektrische wagens / fietsen / brommers / motoren.
En dat het beroepsvervoer en machines naar waterstof zullen gaan.
Wij bouwen nu al bungalowparken waar de kleine graafmachines en shovels zich elektrisch voort bewegen
EN de tractoren en grotere graafmachines op waterstof draaien.
Daar we voorheen op een park een aardgas of propaan gasnetwerk legde , vervalt dit tegenwoordig steeds meer.
En worden de 230V/35A voedingen naar huisjes nu 3x25A 400V aansluitingen, en de verwarming word gedaan met warmtepompen !
Maw full elektric met alle gevolgen van dien.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alleen kost de productie van waterstof een heleboel elektra ....
Men praat bv nu al om windmolens hun stroom ter plekke om te laten zetten naar waterstof en dit dan te transporteren naar de/een opslag
En dan heeft men het op dat moment hoofdzakelijk over windparken die op zee staan.....

Dus ja je kunt wel elektra opslaan naar waterstof wat meer energie schijnt te kosten dan als je het weer omzet naar elektra..... dus maw een slecht rendement.
Maar goed de huidige energiecentrales hebben natuurlijk ook geen goed rendement.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2024 om 20:19, Fabia123 zei:

Wat is de brandstof van de toekomst? 

Ver in de toekomst, ergens over 30 jaar zal het heel anders zijn dan nu. Waterstof lijkt mij het mooist. Ik denk dat electrisch rijden niet echt gaat aanslaan en ik zie het als tijdelijk om electrisch te rijden. Electrisch rijden vind ik erg leuk om te doen hoor alleen die beperkingen mbt actieradius vind ik dramatisch, de aanschafwaardes zijn nog steeds te hoog, uitzonderingen daargelaten. En de "footprint" van electrische auto's is heel zwaar drukkend op het milieu met alle accus. Dus electrisch is tijdelijk.

Zelf hebben we nog genoeg fossiele brandstoffen om de komende 30 jaar te blijven rijden. En dat is nodig ook want wij Hollanders hebben en blijven altijd bijna het oudste wagenpark van Europa te houden. Alleen in zuid europese landen zijn de auto's nog ouder vanwege voor de hand liggende redenen. En ergens over 30 jaar zal waterstof dermate goed uitontwikkeld zijn om verder te rijden/vliegen etc.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe