Ga naar inhoud

Pouw Kampen - Eerste onderhoudsbeurt voor de Enyaq


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Vroeg of laat is het zover, de auto is al een maand aan het aftellen en dan wordt elke dag begroet met het verzoek om per direct naar de werkplaats te gaan voor onderhoud...

Aangezien A-Point Almere echt afgedaan heeft vermijd ik die liever.
Dus voor de bandenwissel heb ik de lease zover dat ik dat kan doen bij de plaatselijke Profile Tyrecenter. Voor onderhoud was ik nog op zoek naar een fatsoenlijke garage op redelijke reisafstand.

Mijn buurman brengt zijn Seat altijd naar Pouw vertelde hij. Maar ja, de Skoda vestiging zit dan weer een stukje verder weg dan SEAT...
Wat blijkt, Pouw Kampen doet sinds kort ook Skoda volledig in onderhoud, zelfs je de Enyaq!
Dus ik daar telefonisch een afspraak gemaakt. Overal druk-druk-vol dus ik moest wel een weekje of 4-5 wachten. 
Geen probleem zolang Skoda het ook prima vind 🙂

Hoewel ik nooit de bevestigingsmail heb gehad (vermoed een te strakke anti-spam/veiligheidseis hah) werd mij telefonisch netjes verteld welke acties er klaarstonden voor de auto en hoe dat ongeveer in zijn werk ging bij hun/de Enyaq.
En toen ik begon over de tijdsduur/timing om me te laten afzetten (geen leenauto in leasecontract) kwam het mooiste! Volgens de beste man zit er bij dergelijk onderhoud gewoon een gratis leenauto bij! Nou dat is helemaal mooi, ik vind alles met 4 wielen prima.

Op de dag zelf sta ik stipt om 08:00 op locatie. Net als bij alle dealers een overvolle parkeerplaats, maar ik vind een mooi plekje vlakbij de werkplaats. Binnen is het rustig en ik zie 2 bureau's waar ik me kan melden. Bij 1 bureau zit een jongeman die snel zijn vader wenkt dat er iemand staat, tenminste dat had ik er bij bedacht 😉 
We nemen de boel door en hij laat weten als de auto klaar is, zou zoals ik al wist wel een volle dag gaan duren. Prima, zolang ik maar een auto mee heb. Dus krijg de sleutel van een VW ID.5 mee... Ik hoor hem nog zo zeggen dat je recht hebt op een klein autootje, dus ik dacht aan een UP of zo.

De ID.5 was overigens helemaal niet bijzonder. Vooral bijzonder karig ten opzichte van mijn Enyaq. Maar anderzijds kon ik ook echt niet klagen. Ik zou hem zelf alleen nooit kopen, zeker niet als ik een basis Enyaq en ID.4/ID.5 vergelijk.

Na de lunch wordt ik al gebeld dat het hem niet gaat worden omdat de update procudure erg langzaam verloopt (schijnbaar kan dat verschillen op basis van de servers van Skoda?). Dat zat er in en ik heb een auto dus prima.
De dag er na is hij wel klaar.

Uitgevoerd:

  • Onderhoud (2 jaar)
  • Wisseling 12V accu ('terugroepactie')
  • Aanpassing Camerasysteem (nog niet uitgezocht wat precies)
  • Vervanging wisser achter (die 'schraapte' echt al sinds de aanschaf, dacht dat hoort zo 😛 )

Hoewel de afronden wat rommelig verloopt is het uiteindelijk vlot geregeld. ID.5 weer ingeleverd en alles 'kostenloos' geregeld via de lease. Zo zie ik het graag.

De logingegevens die ik moest afgeven (reset nadien uiteraard) voor Skoda Connect waren helaas niet gebruikt. Doordat alles langer duurder was de monteur er niet aan toegekomen omdat alvast te koppelen en rijklaar te  maken. Jammer, zeker voor wie daar zelf niet zo handig mee is. Maar ik heb het vervolgens zelf maar even terplekke op de parkeerplaats gedaan. Was ongeveer 5 minuten werk, de instructies op het scherm in de auto sturen je overal doorheen.

Maar mijn auto was wel nog even gewassen en gestofzuigd, super!

Voor een eerste onderhoudsbeurt ben ik dus best tevreden, geen gekkigheid en gewoon netjes te woord gestaan en geholpen 🙂 

Enige minpunt zover, mijn ruitenwissers voor zijn ook slecht. Zeker nu die achter het goed doet merk ik nog beter hoe slecht ze voor zijn (strepen/3x wissen voor er goed zicht is). Snap niet zo goed hoe ze dat dan gemist hebben. Ga ik nog even laten wisselen voor ik op vakantie ga (naar Italië met de Enyaq!).

Zijn er meer mensen die weleens bij Pouw (Kampen?) zijn geweest?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met Pouw, maar deze week wel een heel bijzondere ervaring met Profile. Dinsdag zoals afgesproken de Fabia achtergelaten voor een verse bandenset, en verse remblokken (mag ook wel na meer dan 100k km), en omdat ze aangeven tegenwoordig aangeven ook onderhoud/APK te doen, gevraagd of de de multiriem konden spannen. Redelijk goede ervaring bij deze vestiging, en ze hebben bij de vorige Fabia ook al eens in no-time een versleten fuseekogel vervangen (door de slijtage kon de auto niet effectief uitgelijnd worden). Groot was dan ook mijn verbazing over de inhoud van het telefoontje dat ik 's middags kreeg: "we krijgen de motorkap niet open".  Weer voorzichtig op mijn stoel geklommen (waar ik natuurlijk afgevallen was), en de beller (monteur/receptionist/voorman) ging zelf maar eens kijken om de motorkap te openen, en dat bleek later 's middags ook gelukt. (Afstellen van de multiriem niet gelukt)

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe