Ga naar inhoud

rechter spiegel


Arjo
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij de rechter spiegel is iets typisch aan de hand. Die is als het kouder is netjes af te stellen en als het warmer is niet meer. Althans dan kan ik de spiegel nog wel verticaal instellen maar niet meer horizontaal. De spiegels zijn elektrisch te verstellen. Wat mij weer naar een eenvoudig pookje doet terug verlangen, maar dat is wat anders. 2 vragen:

Waar ligt dit aan en is het gemakkelijk te repareren

of

Zou ik zelf zo'n pookje kunnen monteren?

of is dat een beetje raar?

Eigenlijk dus 3 vragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo'n pookje moet je ook een waterdichte doorvoer hebben in het spiegeldriehoekje, en voor een auto waar dat nooit origineel heeft bestaan, is dat dus een ver van eenvoudig klusje.

Wat de spiegel betreft: check eens of de spiegel met houder wel correct zit gemonteerd (en bijvoorbeeld niet scheef op de kogel zit, of maar half vast zit aan het kogelgewricht. Is er soms iets gekraakt in de bevestiging en beweegt de resterende kunststof soms te veel bij hogere temperaturen, waardoor verstellen niet meer lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een poos geleden had ik  een vraag over de rechter spiegel. Die doet het alleen verticaal en niet meer horizontaal. Daar heb ik wel twee reacties op gehad en het toen gelaten voor wat het was. Werk en studie namen zo veel tijd dat ik er niet meer toe kwam. Toen alleen in wat koudere toestand nu dus helemaal niet meer. Een pookje daaraan maken gaat hem niet worden. Hoe haal ik de spiegel open om eens te kijken of alles netjes zit? Misschien zit daar gewoon een draadje los. Ik hoor geen motortje van een of andere aansturing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide topics maar even samengevoegd !
@Arjoje had je bericht ook gewoon weer in hetzelfde topic kunnen plaatsen.
Dit voorkomt een boel verwarring !

En heb je nog iets met de 2 reacties gedaan en wat was het resultaat hier op !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker! Maar ik hoorde al geen motortje meer als ik de spiegel horizontaal probeerde te verstellen. Daarna nog geprobeerd de spiegel te openen maar dat vond ik wat link. kwildezaak ook niet vernielen. Daarom vraag ik om advies. Je hebt helemaal gelijk dat ik het zelfde topic zou kunnen gebruiken. #nietzobedreven

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe