Ga naar inhoud

De hoogte in


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren een steiger gebouwd met van die losse pijpen, koppelstukken en een hamer smile.gif

Nog een best een werk zeg, en als je de daar helemaal bovenin bezig bent is het toch aardig hoog! ohmy.gif

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff da's zeker een werk! Ik heb het pas ook bij mijn eigen huis gedaan (om te schilderen), maar dan met een lichtgewicht aluminium steiger, die klik je zo los en vast! Da's echt ideaal! Kon hem gelukkig lenen van iemand, want zo'n ding kost een vermogen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit dat ding verankerd aan de muur ?

Zie geen kruisverband in een enkel vlak ?

Hangt het metaal aan een aarding ? want neem aan dat je met elektrisch gereedschap er op gaat werken ?

En Marco kopen van zo'n aluminium steiger is een redelijke prijs, maar huren valt het best nog mee maar zulks soort dingen altijd een week huren en niet voor een dag !

3 losse dagen is vaak de zelfde prijs als een hele week !

En als je zo'n ding hebt staan dan is het raadzaam om ook de dakgoot even leeg te scheppen !

Gaat makkelijker dan op dat laddertje waar het grootste gros van de hollanders problemen mee heeft !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Ed, als ik zou moeten huren zou het voor een week zijn. Ik red het schilderen niet in één dag! ;-) En inderdaad, ik heb gelijk de dakgoot leeggemaakt! Werkt toch stukken comfortabeler dan op de ladder! En er komt heel wat vuil uit een dakgoot van dik 5,5 meter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit dat ding verankerd aan de muur ?

Zie geen kruisverband in een enkel vlak ?

Hangt het metaal aan een aarding ? want neem aan dat je met elektrisch gereedschap er op gaat werken ?

1. soort van, helemaal bovenaan hebben we een spanband dubbel om een pijp geslagen, vervolgens door het linkerraam naar binnen, het middelste raam naar buiten en aangetrokken. Staat als een huis (zelfs zonder die band).

2. Alleen rechts halverwege als je zoiets bedoeld. Dit zijn alle pijpen die erbij zitten, ook zijn er geen draaibare koppelstukken meer. Er lopen wel 2 diagonalen voor en aan de linkerzijde van boven naar beneden.

3. Geen aarding, heeft m'n pa het ook niet over gehad. Hij zal de accuboormachine en de schuurmachine wel nodig hebben ja, beiden zelf zonder aarde (hoe noem je dat, interne aarde of zo).

Ding is inderdaad loodzwaar, maar omdat de aluminium versies inderdaad nogal prijzig zijn is dit een erg mooi aanbod van de buurman.

Kom ik thuis aan, heeft er helemaal niemand in de steiger gestaan. De dames niet en mn pa ook niet, te druk zei hij :P

aangepast door PC-fre@k
S Tijger :P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel geisoleerd noemt men dat bij machines en sterker nog dat mag niet geaard zijn dan

En dubbel geisoleerd teken zijn twee vierkantjes in elkaar getekend

Maar aarding blijft in principe nodig want met schuren loopt er een 230V verlengsnoer op de stijger en als deze om wat voor reden dan onder stroon komt te staan dan sta jij het ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe