Ga naar inhoud

Fabia GL verkopen?


FredV
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat is je afschrijving van de Fabia en je Panda, wat ben je ermee van plan (zou je bijvoorbeeld met je Panda op vakantie willen en kunnen)?

Daarnaast is het ook de vraag wat je er voor over hebt. Op basis van de prijs zou je namelijk helemaal geen auto moeten hebben omdat het lopend of met de fiets beter en goedkoper kan. Dus ook de Panda is geen optie. Simpel: allemaal weg doen en gewoon een auto huren voor die ene dag in de week of maand... Bedrijfseconomisch gezien..

In de praktijk heb je er wat voor over en is de prijs niet bepalend.... Dat zou bepalend moeten zijn. Daarnaast, waarom hebben jullie allebeide een bolide als je kennelijk alleen voor goedkoop/ zuinig gaat! Dubbele kosten en afschrijvingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga geen pandaforum beginnen hoor! :o

Je blijft mooi bij de Fabia, ben jij nou mal zeg :P (schrijf een evt. M&G maar op je buik :lol:)

Wat ik me alleen af zat te vragen, hoeveel kilometers heb je gereden in beide auto's in die periode waar je het over hebt. Hoeveel ging er in de tank (harde liters), zijn beiden APK en MRB vrij? Zijn beide in garantie? Hoe zit het met de staat van de auto (slijtage banden, en andere dure grappen als koppeling, distributieriem, etc). En dan natuurlijk het rijplezier, hoe je zit, wat je mee kan nemen, aanhanger?

Het is erg jammer dat jij Spritmonitor niet bijhoudt voor die beiden auto's (incl. alle kosten), dan had je eenvoudiger een afweging kunnen maken.

Overigens zou ik wel snel een beslissing nemen nu de Greenline nog MRB vrij is en dus wellicht meer oplevert dan wanneer dit niet meer zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk Roanld daar heb je dus een punt, geen spiritmotor bijhouden en dan conclusies trekken gebaseerd op verkeerde gegevens !

Als hij dit nou wel eens voor beide wagens had bijgehouden dan was hij er misschien achter gekomen dat die oude pinda met een verouderd motorisch concept uiteindelijk veel duurder is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me alleen af zat te vragen, hoeveel kilometers heb je gereden in beide auto's in die periode waar je het over hebt. Hoeveel ging er in de tank (harde liters), z

Kijk Ronald, dit zijn de 'echte' vragen....:)

Met de Fabia reed ik 3 tanks leeg waar ik voor de Panda 1 tank verbruikte Het criterium is hoeveel kilometers met beide auto's dan is gereden.

Kort door de bocht met de GL ca 3000 km met 120 liter en met de Panda 660 km met 40 liter...

:) :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hele verhaal gelezen en snap een paar dingen niet. Je hebt het over 1 tank vs 3 tanken, maar hoeveel gaat er in een tank en hoever rijd je er dan mee?

Oh ja, ook iets om mee te nemen in je redenering:

http://www.euroncap.com/tests/fiat_panda_2004/198.aspx

vs

http://www.euroncap.com/tests/skoda_fabia_2007/293.aspx

En welke auto rijdt er fijner?

Hoeveel scheelt het op jaarbasis?

Je kunt ook een bakfiets kopen, dan rijd je helemaal voordelig. Wij hebben der ook 1 en ben er wel eens boodschappen mee wezen doen. Eigenlijk ideaal, altijd een parkeerplek, dicht bij de deur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies bakkertje, zo zie je hoe onzorgvuldig vergelijkingen worden gemaakt.

Het aantal tankbeurten per tijdseenheid zegt totaal niets over het gebruik, lees aantal gereden kilometers.

En de bullshitopmerking om de tas voorin ipv achterin de bagageruimre te leggen zodat het brandstofverbruik lager is, heb ik serieus in een ander forum gelezen.

En ik ken fora waar zonder meer dergelijke soort vragen worden gesteld.

Voor alle duidelijkheid, ik ruil niets in of om, verkoop ook beide auto's niet.

Alhoewel we wel steeds meer de Fabia vanwege de handige gebruiksmogelijkheden en verbruik gebruiken dan de Panda. Maar vanwege het gemak dat mevr Fred ook mobiel is als Fred op pad is, houden we vooralsnog wel de Panda als 2de auto.

Voor wat het waard is, de Fabia verbruikt ca 3,5-4-5l/100 km DIESEL en de Panda 5,2-5,6/100 km benzine.

Alleen al op grond van deze nuchtere cijfers is het onverstandig om de Fabia te verkopen en met de Panda verder te gaan.

Het was dus scherts mn topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, ik ruil niets in of om, verkoop ook beide auto's niet.

Alhoewel we wel steeds meer de Fabia vanwege de handige gebruiksmogelijkheden en verbruik gebruiken dan de Panda. Maar vanwege het gemak dat mevr Fred ook mobiel is als Fred op pad is, houden we vooralsnog wel de Panda als 2de auto.

De Skoda krijg ik dus niet...? :mad3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe