Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Fabia Greenline onderstel


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Een priemende vraag waar ik mee zit.

Ik heb in maart een greenline combi besteld met sportonderstel.

vanaf week 22 werd model 2012 gemaakt, en ineens is het sportonderstel van de lijst!

mijn vraag is hij nu nog wel of niet met sportonderstel?

mening / ervaring

Geplaatst:

Geen idee eigenlijk, Als de afmetingen van de wielen gelijk zijn gebleven en de wagenhoogte ook, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Geplaatst:

Het sportonderstel wordt gemonteerd omdat de auto zo wat lager bij het asfalt komt te staan, wat een gunstige invloed heeft op het brandstofverbruik.

Lijkt me niet dat dit ineens wordt geschrapt...

Geplaatst:

Het lijkt mij ook sterk als hij opeens verhoogd zou zijn. Bovendien heb jij hem in maart besteld volgens de toen geldende standaard uitrusting, als het dus nu opeens niet zo is zou ik zeker bezwaar maken. Maar nogmaals, lijkt me sterk zoals Hemi al zegt

Geplaatst:

Wees maar blij als hij idd 15 mm hoger staat.

Het meer verbruik zal echt marginaal zijn (als dat er al is)

De meeste GL ers (met trekhaak) klagen dat ze overal heel snel de grond raken.

De TSI schijnt (scheen) hoger te staan en heeft toch ook echt (het zelfde) reuze sportieve onderstel, alleen blijkbaar 15 mm langere veerwegen......

Ik moet alleen oppassen als er vier volwassenen in zitten en ik ga te snel B)

Ook hulpveren of andere dempers blijken voor de (oude) GL een must te zijn, dus nogmaals: wees maar blij als ze dat "onderstel" (lees dempers) naar TSI waarden ge-upgrade hebben :notworthy: Ik heb ze echt niet nodig.

Geplaatst:

Ik zie ook Fabia GL's rijden met een andere achterbumper. Daar zit dan een soort groef in onderaan, l-r. (zie je ook bij andere modellen)

Ja, die hebben vaak de grond geraakt bij drempels.

Geplaatst:

Ik zit gewoon te slapen joh, ik heb ook zo'n groef alleen valt dat bij een Satin Grey lang niet zo op. Ik heb dan wel de grond geraakt, maar niet met de bumper ;) (de trekhaak hulpkoppeling heeft me gered)

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag gekeken, en in België staat dit item nog steeds vermeld bij de Greenline. Ook als optie bij andere versies van de Fabia. Lijkt me niet dat dat in Nederland dus anders zou zijn.

Omdat ik geen Greenline heb - maar wel een 1.2 TDI in het vooronder - heeft mijn Fabia Combi het gewone onderstel, 15 mm hoger. Ik heb helemaal geen last van vluchtheuvels, ik kan er vrij snel overheen. Dit komt natuurlijk omdat de standaard Fabia nogal hoog op z'n pootjes staat.

Ik ben me echter wel aan het oriënteren naar een verlagingskit. Nieuwe veren of een hele set met verstelbare schokdempers omdat ik de fabia maximaal 3 cm lager wil zetten. Dat is nog eens 15 mm lager dan de Greenline. Dit zou het weggedrag heel wat strakker maken en het maakt dat de Fabia minder smal lijkt. Ook het verbruik zou er bij hoge snelheden drastisch van dalen. 30 mm lijkt erg veel, maar dat is het nog niet. Een goed compromis tussen comfort en wegligging. Maar deze verhalen van schurende Greenlines die je overal leest, schrikken me toch wat af.

aangepast door laagvlieger
Geplaatst: (aangepast)

Ik kan toch nog redelijk vlot over drempels heen hoor. 50 km/uur daar waar menig auto afremt tot de 30 km/u. Niet dat ik ze altijd zo snel wil nemen (denkend aan de onderhoudskosten..) maar het kan best eigenlijk. Zit dan wel alleen in de auto trouwens.

De gevaren zitten hem in een volbeladen auto (3-4 personen) en dan langzaam over een drempel aan het eind van een straat (T splitsing). Die zijn vaak best hoog doordat bijv. steentjes afgewisseld worden door Asfalt of de ene weg recenter is opgehoogd waarbij de ene wel verzakt en de andere niet.

aangepast door PC-fre@k
Geplaatst:

De gevaren zitten hem in een volbeladen auto (3-4 personen)

En dan wel je dim/grootlicht lager zetten...want het gros vergeet dat, vooral de auto's met fietsdragers achterop...Eigenlijk ook een punt voor de poll ergernis

Geplaatst:

Een goeie Fred, zelf ook niet aan gedacht eigenlijk. Mag wat mij betreft standaard in elke auto zitten. Een soort auto level functie, die dingen zitten tegenwoordig zelfs in telefoon's en spelcomputers dusja...

Geplaatst:

Automatische lichthoogteverstelling zit standaard bij auto's met Xenon af-fabriek.

OF, al jaaaaaarenlang standaard bij alle Citroëns met hydropneumatische vering = altijd constante rijhoogte, nooit last van verkeerde schijnende koplampen, ongeacht de belading. :)

Geplaatst:

Ja Erik,maar we hebben t hier over Skoda ZONDER Xenon

En er zijn vast nog veel meer merken die het automatisch hebben.

Is het zelfs niet verplicht bij Xenon???

Geplaatst:

En voor al die andere mensen zit er een knopje op het dashboard om de koplampen te verstellen.

Maar ja, wie denkt daar nou aan? Wie leest er nou het handboek? Da's niet cool, da's voor weirdo's :notworthy:

Geplaatst:

heb geen knopje heb een wieltje waar ik aan kan draaien

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe