Ga naar inhoud

Hallo, zon!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja kijk, jij verwarmd voor groot deel met de airco ( dus elektrisch)
Ja dan kun je redelijk wat besparen op gas.
Collega die heeft CV er geheel uitgegooid en verwarmd de boel tegenwoordig met infrarood warmte panelen.
Heeft nu alleen nog een boel gezeik om zijn gasmeter / aansluiting uit woning te krijgen.
En ondanks dat hij nul gas meer gebruikt betaald hij nog steeds voor de gasmeter die in zijn kast hangt...
Weet niet precies hoe het zit , maar kost hem een klein vermogen evengoed nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zaak hebben wij 2 ruimte's die we toch op deze wijze verwarmen.
 

10 minuten geleden, Skoody Boo zei:

Infrarood warmtepanelen.... dat vreet wel even wat meer stroom ben ik bang.

Wel hij heeft het nu meen 2 jaar, en vertelde dat hij in eurie's aan eind van jaar goedkoper uit is dan dat hij nog een CV ketel had hangen die de boel verwarmde
En uiteraard heeft hij nu ook een elelktrische boiler voor warm water om bv te douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Moet zeggen dat ik best tevreden ben over de afgelopen maand 💯

In augustus was de opbrengst 539,2 kWh, tegen 413,8 kWh in augustus 2021 (en maar iets minder dan de 589 kWh in juli).

De verwachtte opbrengst volgens offerte is in augustus 424 kWh, dus met een overschrijding van 27% klaag ik niet 😄

image.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach met me 4 panelen klaag ik ook niet kwa opbrengst momenteel

879645117_Screenshot2022-09-02at11-34-21Screenshot.thumb.png.375e40c59addcbd81bea9d85da2f7046.png

 

En met resultaat dat als ik bovenstaande opbrengst van me verbruik af haal ik dus dit nog als verbruik moet aftellen bij me leverancier.

32107645_Screenshot2022-09-02at12-17-10Screenshot.thumb.png.7afbf8f826f699d43767d5210e658ec9.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef momenteel nog niet te denken aan "aftikken", ik sta nog dik in het groen 😉 Vind 't altijd grappig om die tegengestelde beweging te zien tussen verbruik en teruglevering.

 

IMG_2372.PNG

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja me neef met zijn 40 panelen op zijn dak die lacht zich dit jaar ook een deuk.
Ondanks dat hij geen gas aansluiting heeft en dus zijn gehele woning / schuur op elektra word verlicht en verwarmd heeft hij nog steeds een giga overschot.
Denk dat op moment dat hij een 11KW laadpaal zou neerzetten en een EV zou hebben dat hij dan misschien wat zou gebruiken.
En dan kreeg hij 2 maanden terug ook nog de mededeling dat hij voor elke KWh die aan net levert een 26cent krijgt.
Dus ja hij zit nu zeker sterk na te denken om zijn schuur versneld te gaan bouwen, want die er nu staat is een noodschuur die er met meen 4 jaar niet meer mag staan.
En als die nieuwe schuur er dan staat om die dan ook maar vol te leggen met panelen.

En dan is die zich aan oriënteren hoe een eigen accupakket te bouwen !!
Toch genoeg ruimte in die schuur dus waarom niet dan een eigen accupakket te bouwen die is uit te breiden en zo in iedergeval een deel van de eigen opgewekte stroom dan op te slaan. !!??

Dus ja zijn gedachten kunnen leuke projectjes worden !!?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe