Ga naar inhoud

Octavianus de nieuweling stelt zich voor


Octavianus
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze verregende zondag lijkt me geschikt om m'n eerste stapjes te zetten op dit forum.

Sinds eind mei ben ik de gelukkige bezitter van een witte Octavia Greenline berline.

De voorbije 23 jaar reed ik met een Golf II benzine en een Passat Variant '94 diesel.

Het Golfje is inmiddels na lange en trouwe dienst op weg naar recyclage.

De Passat heeft een nieuwe eigenaar gevonden.

Waarom overstappen naar Skoda?

Het Golfje had echt z'n beste tijd wel gehad. In m'n jonge jaren had ik er af en toe eens een ongeval mee (meer testosteron dan verstand zeker?), en twee van m'n kinderen leerden er inmiddels mee autorijden. Hij was dus echt wel aan z'n pensioen toe.

De Passat had inmiddels 282.000 km op de teller, en begon de laatste jaren geld te kosten: deurklinken versleten, schuifdak defect, roettest problematisch... Tijd dus voor iets nieuws.

En hoewel ik altijd tevreden ben geweest over m'n VWeekes, vind ik de aanschaf en onderhoud ervan toch wat aan de dure kant.

Al van toen ik m'n Passat had gekocht in '94, vond ik de Octavia combi best wel een fraaie wagen, maar het merk sleepte toen nog z'n oostblokreputatie mee. Inmiddels is Skoda echt wel een synoniem geworden voor kwaliteit en degelijkheid. Qua prijs zit je meteen ook een stuk lager dan een vergelijkbare VW Bora/Jetta of Audi A4, terwijl de Octavia technisch gesproken voor het grootste deel uit dezelfde componenten is samengesteld.

Breng dan ook nog de overheidspremie voor lage uitstoot in mindering, en de rekening is gauw gemaakt. Simply clever, hé! Zelf ben ik ook een no-nonsense man, dus ik hoef geen chique merknaam om m'n ego te strelen. Dat ego wordt veeleer gestreeld door de rustige voldoening van verstandige keuzes gemaakt te hebben...

Nog een woordje over mezelf: ik ben een doodgewone man van bijna 50 met een doodgewoon gezinnetje, en hou me professioneel bezig met het technisch ondersteunen van zo'n 1500 gebruikers van bouwkundige tekenpaketten. M'n vrije tijd verdeel ik over gezin en hobby's (modelbouw en catamaranzeilen), en ik woon in de mooiste stad van Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel allereerst welkom hier op het fora, en we hopen dat je de dingen die je zoekt kunt vinden en anders door een vraag antwoord spel in één van de topics.

En de mooiste stad van Vlaanderen is dan waarschijnlijk Gent, of moet het toch Antwerpen zijn ?

En mbt de oostblok reputatie, wel in 94 was dat met de Octavia er ook al af hoor..... alleen zat die reputatie toen nog tussen onze oren ........juist de grijze massa !

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is idd Gent, EdK, maar hou het stil. Ik hoef niet per sé nog meer toeristen.

Het doet m'n Gentenaarshartje deugd dat je Brugge niet vernoemt ;)

Bij de nick Octavianus had ik eerder een romeinse keizer in gedachten, maar wellicht waren er ook wel pausen met zo'n naam.

Niet dat ik mezelf met zo'n romeins personage (wereldlijk of geestelijk) wens te identificeren, maar 't laat meteen raden welk modelletje ik rijd.

Greetz,

Octavianus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 of 3 jaar geleden in Gent geweest als tourist ( sorry ) en had ergens in binnenstad me wagen (Skoda RR ) geparkeerd en in parkeermeter een 2 of 3 euries gedaan, maar ja je loopt en je loopt door die mooie stad en dan wordt het avond en ga je nog wat eten en moet je je wagen weer zien terug te vinden......

Ehhhhmmm is uiteindelijk gelukt na veel gezoek 8-)

Maar uiteraard zat er wel een parkeerbon onder de ruitenwisser, en na de geparkeerde tijd eens met de in te werpen munten te rekenen

Was ik uiteindelijk met me parkeerboete goedkoper uit, en 2 weken later lag dan ook de bekeuring vanuit Gent netjes op de mat hier in NL !

Maar ondanks dat de dames uiteraard meer interesse hebben voor de winkels, heb ik genoten van de bouwstijl in het centrum en omgeving.

Tsja en Brugge, wel moet zeggen dat rondom het plein het ook erg mooi is, en daar in de buurt heerlijk gegeten bij een chinees restaurant wat er binnen niet uitzag ( smoezelig ) maar waar het eten van uitmuntende kwaliteit was !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Octavianus,

Welkom hier. Ik ben zelf vaak in Mariakerke geweest, veel familiebezoek gedaan!

En dan steevast naar de grote stad toe, Gent!

Volgens mij ben je ook voetballiefhebber? Omdat je zo schrijft over Brugge?

Dus hebben jullie weer een nieuwe/oude bekende als trainer?! Trond Sollied!

Je merkt het al: behalve over auto's wordt er hier over van alles geschreven. Ik doe de voetbalafdeling onder andere!

Bij de nick Octavianus had ik eerder een romeinse keizer in gedachten, maar wellicht waren er ook wel pausen met zo'n naam.

Niet dat ik mezelf met zo'n romeins personage (wereldlijk of geestelijk) wens te identificeren, maar 't laat meteen raden welk modelletje ik rijd.

Ik heb ook zo'n modelletje als jij, kijk maar in mijn album! En van een mooie witte berline wil ik ook wel foto's zien als je tijd hebt! ;)

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Octavianus,

Pas (hemelvaartsdag, in België heet dat weer anders),nog in Brugge geweest, mijn Belgische buurvrouw (wat ben ik toch bevoorrecht)

wees mij van te voren op het lastige dialect in en om Brugge.

De hemelvaartsdag was mij, zoals altijd weer ontgaan en vandaar de gezellige drukte.

Je rijdt net als ik, vw passaten geheel af en zo hoort het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo EdK en Wasmachineman,

Brugge is idd ook een mooie stad, maar voelt toch een beetje artificieel aan.

Een paar jaar terug stond Gent op nr 1 in de lijst van meest authentieke steden (was het Lonely Planet of National Geographic - dat ben ik even kwijt), en daar zijn de Bruggelingen nog steeds niet over heen ;) . Beide burgemeesters zijn er in de nationale pers nog over aan 't bekvechten geweest. Ja, onze politici weten waar hun prioriteiten liggen! 8-)

Info voor de niet-Vlamingen: er is al eeuwen een vriendschappelijke rivaliteit tussen deze twee steden, en die help ik met veel plezier in stand te houden!

En misschien stel ik hier en daar wel iemand teleur als ik zeg dat ik helemaal geen affiniteit met voetbal heb - of met welke andere bal- en/of ploegsport dan ook. Ieder z'n pleziertje uiteraard, mij spreek het echter niet aan. Let op: dat is geen waarde-oordeel hé, gewoon kleuren en smaken... Laat mij maar lekker over de zoute golven scheren met m'n cat!

Ik moet nog even uitzoeken waar ik zo'n fotootje kan posten, maar in afwachting kan je je nieuwsgierigheid al bevredigen op http://viewer.zmags.com/publication/cda5bb79#/cda5bb79/22. Mijn karretje ziet er precies zo uit.

Zo, genoeg gekletst vandaag, morgen weer vroeg op.

Voorlopig tot ziens, en bedankt voor alle reacties.

Octavianus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Octavianus,

Welkom op dit forum.

Om de discussie over Gent en Brugge weer even op te rakelen: ik ben een keer in Gent geweest: bij een voormalige collega van mijn vriendin. De binnenstad heb ik niet gezien. Brugge heb ik vaker gezien, en ik vind het dan ook een leuke stad. Lekker winkelen enzo. Daarnaast heb ik het voorrecht dat mijn vader in de maanden april tot en met juli altijd iets in Knokke huurt, dus daar ben ik ook regelmatig te vinden. Het liefst met een lekkere Leffe natuurlijk! (Geen Grimbergen!).

Groetjes... Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het artikel in kwestie even opgesnord: http://www.gent.be/eCache/THE/1/47/806.cmVjPTE0ODAwMw.html

Als algemeen erkende authoriteiten een dergelijk oordeel vellen, dan zijn verdere argumenten overbodig... :P

Nederlandse Leffe-liefhebbers: al eens een La Trappe Quadruple geprobeerd?

De enige nederlandse trappist, en samen met Rochefort 10 m'n persoonlijke favoriet! (maar niet als ik nog moet rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk en dat is het probleem, wij moeten in algemeen weer met die 2 of 4 wielen die grens over met al zijn snelheids en alcohol controles !

En terecht trouwens hoor, want alcohol en rijden zijn dingen die niet samen gaan.

Maar zal het biertje even opschrijven en als ik weer eens voor hobby in het schone Vlaanderen of Wallonië ben eens kijken of men het dan heeft

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe