Ga naar inhoud

TV 'kapot'


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Onze TV is soort van kapot. We ergeren ons er al tijden aan dat logo's, teletekst en andere stilstaande beelden inbranden. En nee, het is geen plasma tv maar een LCD... :huh:

Als je 5 minuten teletekst kijkt duurt het zowat 10 minuten voor de effecten ervan weer weg zijn. Zo ook bij andere statische pagina's van tuner, mediaspeler of storingpagina's.

De TV is begin 2008 gekocht bij Wehkamp en was toen zo slim (of dom) om zo'n extra garantiepakket van 5 jaar aan te schaffen (€ 99,-).

Het gaat om een Samsung LE40N87BD, destijds gekocht voor € 1095,-

Wel een beetje vreemde service. Alle nummers op het garantieformulier zijn verlopen, enige wat dan gezegd wordt is dat ik de website moet bezoeken. Uiteindelijk een 0900 nummer moeten bellen (alternatieven werkte niet), doorverwezen naar de Wehkamp reparatie service welke tussen 12:00 en 13:00 gesloten is...

Zojuist weer gebeld, geen enkele informatie over de reparatie. Alleen dat ze hem kan invoeren als ik het niet zelf kapot heb gemaakt en het dan gewoon gerepareerd wordt. Donderdag komen ze hem halen, gewoon zo los zonder voet (hangt aan een beugel). Zij zorgen voor een doos en dan zie ik schijnbaar wel weer wanneer/of ik hem terug krijg. Reparatie lijkt mij duurder dan vervangen ;)

Morgen dus maar even alles losmaken (beugels, infrarood oogje, kabels, wii, 2,5 inch harde schijf) die er met een tie-wraps aan vast zitten... Als ze het dan maar fixen :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je ook ff wat foto's van hoe hij is weggegaan !!

Dus eventueele beschadigingen die er nu wel opzitten of juist niet

En merk hem eens even voor de gein op een plek met wat nagellak oid zodat je zeker weet dat jouwe weer terugkomt en niet één van een ander die nog ouder is !

Heb het niet zo op die reparatie stores

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, ik begon dan ook direct over hun manier van repareren... Ik wil uiteraard een betere tv terug want deze is amper tot niet beschadigd. Hooguit wat 'schoonmaak' krasjes op de omlijsting zeg maar.

Zal dus zeker alles van de TV vast leggen en enigszins wat markeringen aanbrengen zodat ik mijn tv terug krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk en dat vind ik nou zo mooi van de lokale Hifi winkel waar ik me TV vandaan heb

TV stuk komen ze hem ophalen en wordt een ruil neergezet !

Ja ben dan misschien € 100,00 duurder uit maar de garantie en service afhandeling is wel een stuk fijner

Nu heb jullie meerdere TV's in huis dus zal het je een worst wezen of het 2 weken duurt

Maar zijn zat gezinnen die er maar één hebben en dan is de service toch wel ergg prettig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik dan weer wel :P

We hebben nu dus tijdelijk mijne 2e computer monitor (incl. TV functie) beneden geplaatst (aan de 40 inch vogel beugel). Van 40 > 23 inch... en dat is best een boel verschil.

Vervelende is alleen wel dat het steeds meer begint te kriebelen om dan maar alvast een nieuwe TV te kopen.

LED 3D, en dan natuurlijk meteen zo plat maar toch uitgebreid mogelijk. Hangt alleen wel een prijskaartje van 1650 euro aan (incl. de korting en 2 3D brillen) :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat verschil is met of zonder vergrootglas kijken naar de TV

En erik, de locale bruingoed bestaat al jaren hier en koop er nog steeds met tevredenheid.

Maar we hebben het als consument allemaal in de hand , als we een mediamarkt en dergelijke fabrieken massaal negeren dan hebben ze geen poot om op te staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de praktijk zal ik alleen films in 3D kijken als deze beschikbaar zijn, zal dus niet zo heel vaak voorkomen (in het begin wel natuurlijk, dan zoek je alles wat je kan vinden in 3D).

De oude brillen hebben nog de batterijen en elektronica aan de voorkant, de nieuwere brillen hebben dit aan de achterkant zitten. Schijnt al een stuk fijner op je hoofd te zitten en voor wie er om geeft; er een stuk modieuzer uit te zien.

En voor wat betreft lokaal, grote toko's en internet verkoop.

Ik koop eigenlijk altijd alles waar ik het zo snel en goedkoop mogelijk kan krijgen. Alleen echt dure dingen wil ik nog weleens bij een 'duurdere' winkel kopen. Een nieuwe TV (vooral deze) kan ik net zo goed hier bij de expert kopen als bij de Media Markt of online. De prijs is namelijk overal gelijk.

De Tv kost 1799 euro, bij erkende dealers krijg je 1 extra bril, 150 euro korting en 50 euro moviemax tegoed.

1799 - 150 korting - 60 euro (bril) - 50 euro (tegoed) = 1539

Om de hoek, bij een kleine lokale Expert. Problemen? Even in de auto en ze hebben direct tijd voor je.

Bij de niet erkende (web)winkels, is hij het goedkoopst te krijgen voor 1579, geen extra bril, geen korting, geen moviemax tegoed.

1579 + 25 euro (verzendkosten) + 60 euro (bril) = 1664

Dat is ook nog eens zonder het moviemax tegoed en voor de service moet ik hem altijd opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De status is nu veranderd naar 'schriftelijke prijsopgaaf verzonden'. Ik schrok dus, want ik ga echt nul noppes nada betalen...

Even gebeld, blijkt dit voor Wehkamp te zijn. Die moeten nu gaan beslissen. Kort gesprekje met de medewerker van e-care maakte wel duidelijk dat mijn schatting van 600-700 euro (ex. BTW) voor het vervangen van het LCD paneel er niet veel naast zit. Wehkamp, geef mij m'n geld maar of een berg tegoedbonnen dan kan ik mooi een nieuwe TV kopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe