Ga naar inhoud

Ipad 2


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Explosie in Foxconn-fabriek legt productie iPad 2 stil

Door Dimitri Reijerman, zondag 22 mei 2011 11:11, submitter: Malantur

Bij een explosie in een Foxconn-fabriek in de Chinese stad Chengdu zijn vrijdag 2 doden en 16 gewonden gevallen. Het ongeluk gebeurde op de productielijn van de iPad 2. Apple heeft de productie in de fabriek moeten stilleggen.

De precieze oorzaak van de explosie in de fabriek van Foxconn, die in opdracht van Apple onder andere de iPad 2 produceert, is nog onbekend. De rook die ontstond na de explosie zou giftige stoffen hebben bevat, zo meldt de BBC. Tijdens de ontploffing in de productielijn zouden honderden werknemers in de fabriek aanwezig zijn geweest. Drie gewonden zouden nog in kritieke toestand verkeren.

Hoewel het Taiwanese bedrijf Foxconn officieel niet bekend wil maken welke producten er in de getroffen fabriek in Chengdu geproduceerd werden, melden diverse media dat van de productielijnen onder andere de iPad 2 rolde. Hoewel aanvankelijk de Apple-tablets in de Zuid-Chinese stad Shenzhen werden geproduceerd, werd door Foxconn een deel van de productie naar Chengdu verplaatst. De Foxconn-fabriek in Chengdu is pas in oktober vorig jaar geopend. De bouw kostte 2 miljard dollar.

Door het incidident in de Foxconn-fabriek komt mogelijk de levering van de iPad 2 in gevaar, zo heeft Apple laten weten. De productie van de tablet is inmiddels stilgelegd omdat er een onderzoek is gestart naar de precieze oorzaak van de ontploffing.

De explosie in de Foxconn-productielijn komt Apple zeer ongelegen. Door een aanhoudend hoge vraag naar de iPad 2 is er in sommige landen een wachtlijst ontstaan naar de tablet. Mogelijk dat de wachttijd nu verder zal oplopen. Apple wist het afgelopen kwartaal 4,7 miljoen iPads te slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zelf ga ik ook niet voor de iPad 2, dus laat ze nog maar even wachten. Gewoon direct de iPad 3 met Retina display (2048 x 1536 pixels), USB/SD ondersteuning, HDMI aansluiting, 4G internet, nfc, goede camera, etc.

post-2-0-31284500-1306065541_thumb.png

The iPad 3 release date is September 2011

This is the biggest rumour of all: an iPad 3 mere months after the iPad 2. An unnamed Apple employee says that the iPad 2 was a bit of a rush job, and "the third generation iPad is the one to make a song and dance about."

http://www.techradar.com/news/mobile-computing/ipad-3-rumours-what-you-need-to-know-937498

Voor nu dus gewoon de iPad 1, enige wat ik eigenlijk mis is die nieuwe hoes. Dat had ik wel handig gevonden. Maar zoals al in de SB genoemd, ook daar is een oplossing voor: http://smartfix.co/products/smartsnap/

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

geld niet voor de Ipad2, net een mail gehad dat ook de dealers ze momenteel niet op voorraad hebben

Levertijd tussen 1 en 3 weken, lijkt wel de Navilock ook zo,n korte levertijd die uiteindelijk in maanden was

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar "vloeken" vanmiddag, wil mijn draadloze Apple toetsenbordje niet meer aan gaan. Eerst niet verbinden omdat ze leeg zijn en nu nieuwe batterijen en nog niks...

Moet je ze er wel op de juiste manier in doen :doh2: :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

even een vraagje aan jullie aple gebruikers en Ipad 1 of 2 gebruikers

Heb uiteindelijk gister een Ipad2 32Gb met alleen WIFI weten te scoren bij Mycom Hoofddorp die er begin van de dag een 5 stuks van had liggen en eind van de dag niets meer

En nu zit ik dus af en toe een beetje te spelen op dat ding en uit te vinden hoe aple software nu eigenlijk werkt ! ( af en toe zeer frustrerend )

Nu heb ik twee vragen en hoop dat één van jullie mij hier een antwoordt op kan geven.

Ik kan zowaar skodaforum.eu op mijn Ipad tevoorschijn toveren en ik kan ook meeshouten op de Ipad

Maar zodra ik in een topic wil reageren dan lukt dat niet, want als ik het reageer aanklik dan start hij het venster waar je in typt wel op en dan komt het toetsenbord tevoorschijn maar sluit hij in één keer de browser af ! ( vreemd )

En zodra ik in het tekstveld tik dan zie ik wel de cursor verschijnen maar komt het toetsenbord niet te voorschijn !

Moet ik hiervoor een applicatie installeren, of een instelling aanpassen ?? wie kan me hierin verder helpen ?

En dan I tunes bij het voor de eerste keer aansluiten van mijn Ipad op mijn PC moest ik één en ander invullen

Prima geen problemen mee tot op bepaalde hoogte, want toen wou Aple opeens mijn creditcard gegevens hebben voor ALS ik ooit eens muziek of films zou downloaden

Nu heb ik geen zin om die gegevens bij hun neer te leggen ( kijk maar hoe het bij Sony is gegaan) maar kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die geen creditcard hebben.

Dus lijkt mij dat er ook nog een manier moet wezen om bijvoorbeeld dmv Ideal te kunnen betalen , wat ik dan namelijk liever doe

Ook hier weer dus de vraag wie me hierin verder kan helpen !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, je eerste vraag is denk ik Ipad specifiek, dus ik denk dat Ronald dat wel weet (anders kan ik het mijn zoon nog vragen).

De 2e vraag: ik betaal bij Itunes met ClickandBuy, gaat heel netjes. Je download iets en je krijgt keurig allerlei meldingen (wat mij betreft zelfs teveel), dat er een transactie plaatsvindt, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar hoe gaat je financieele afhandeling dan ? per ideaal of heb je je creditcard gegevens ooit eens ingevoerd of voer je die dan op dat moment in ??

Maw begrijp je ten delen maar niet helemaal omdat ik volgens mij wat info nu van jou mis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Ed, als je eenmaal aan Apple begint moet je je ook gewoon overgeven aan ome Job. Die regelt alles voor je, Apple weet wat goed voor je is, geef nou maar braaf je cc gegevens, niks aan de hand. Alles zal goedkomen. :)

iTunes vind ik een wangedrocht van een product. Je hele hebben en houwen qua content wordt beheerst door Apple. En dan dat proprietary formaat van alles. Gewoon MP3-tjes kennen ze niet meer. En o wee als je het op een ander device wilt gebruiken.

Mag ik dat alsjeblieft ZELF bepalen? spam

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kom je daar nou toch weer bij Erik? Ik gebruik alleen maar mp3's in Itunes. Het formaat is bij aanschaf wel anders (AAC geloof ik), maar is simpel desgewenst naar mp3 te converteren.

Ed, je moet wel machtiging geven en dan wordt het gewoon van je rekening afgeschreven. Gaat echt superveilig en netjes. Doe het al jaren zonder enig probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja billie gaat lekker met de persoonlijke gegevens op je pc om ??

Maar volgens mij vroeg ik om antwoorden en niet of ik wel of niet zo'n apparaat moet aanschaffen ?

Dus kom alstublieft eens met antwoorden waar ik iets mee kan ipv hoe meneer Job en Billie zijn , want dat zijn dingen die ik al decennia weet !

En vandaar dus ook de vraag stelling of er mogelijk andere manieren zijn !

Want er zijn nog zat mensen die niet beschikken over een creditcard omdat ze niet kredietwaardig zijn ( zoals ik ) of er gewoon niet één in bezit willen hebben ( zoals ik )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, de hele wereld gebruikt MP3, maar Apple houdt er een eigen formaat op na en je moet de boel converteren. En o wee als je rechtenmodel de mist ingaat.

Het principe van, ik koop een CD en dan kan ik 'm daar gebruiken waar IK dat wil, dat geldt niet meer bij de grote geldwolven van deze wereld.

Dit is mijn grootste bezwaar tegen iTunes:

Op 6 januari 2009 kondigde Apple op de MacWorld Conference & Expo aan dat voortaan alle muziek in de iTunes Store, DRM-vrij zal zijn in het zgn. iTunes Plusformaat.

Dit houdt in dat alle nieuwe aankopen, zowel nieuw als oud materiaal, in de volle 256kbps-kwaliteit wordt geboden en dat alle bestaande (al aangekochte) beveiligde nummers, tegen een geringe vergoeding, ook kunnen worden geüpgraded naar de nieuwe verbeterde (iTunes Plus) kwaliteit. De muziek kan dan zonder restricties worden gekopieerd, opnieuw geconverteerd en zo vaak gebrand worden als men dat zelf wil. Wel blijft, zoals voorheen, de muziek voorzien van een zgn. tag, waardoor Apple en aanverwante organisaties de muziek altijd kunnen identificeren en herleiden naar iemands iTunes Store-account.

Het gaat Apple geen moer aan wat ik met mijn gekochte spullen doe c.q. waar dat van af geleid is.

Hetzelfde geldt voor de geo-tagging faciliteit van de iPad. Locaties waar de Ipad zich bevindt worden vastgelegd en al dan niet periodiek naar ome Apple gestuurd. Gewoon belachelijk.

Net als met UPC, Unilever, Apple, KPN, etc. dat grootgraaiers bepalen wat ik zou willen, wat het 'beste' voor mij is. Rot op, ik bepaal zelf wel hoe en wat, ben geen achterlijke mongool die niet-capabel is. :mad3:

GRRRGRRR &^(67%$&$%#%$&*%$*&( kan altijd zo pissig worden als mensen gemanipuleerd worden om zich over te geven aan de commerciele graaierij van dit soort bedrijven.

Voor de rest is de iPad best een mooi apparaat, zit redelijk goed in elkaar, aardig uitgedokterd OS, maar wel erg dichtgetimmerd (en daar houd ik niet van)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een schoppie omhoog gegeven want me bericht begint aardig onder te sneeuwen en ik wil niet gebruik maken van me MOD rechten

even een vraagje aan jullie aple gebruikers en Ipad 1 of 2 gebruikers

Heb uiteindelijk gister een Ipad2 32Gb met alleen WIFI weten te scoren bij Mycom Hoofddorp die er begin van de dag een 5 stuks van had liggen en eind van de dag niets meer

En nu zit ik dus af en toe een beetje te spelen op dat ding en uit te vinden hoe aple software nu eigenlijk werkt ! ( af en toe zeer frustrerend )

Nu heb ik twee vragen en hoop dat één van jullie mij hier een antwoordt op kan geven.

Ik kan zowaar skodaforum.eu op mijn Ipad tevoorschijn toveren en ik kan ook meeshouten op de Ipad

Maar zodra ik in een topic wil reageren dan lukt dat niet, want als ik het reageer aanklik dan start hij het venster waar je in typt wel op en dan komt het toetsenbord tevoorschijn maar sluit hij in één keer de browser af ! ( vreemd )

En zodra ik in het tekstveld tik dan zie ik wel de cursor verschijnen maar komt het toetsenbord niet te voorschijn !

Moet ik hiervoor een applicatie installeren, of een instelling aanpassen ?? wie kan me hierin verder helpen ?

En dan I tunes bij het voor de eerste keer aansluiten van mijn Ipad op mijn PC moest ik één en ander invullen

Prima geen problemen mee tot op bepaalde hoogte, want toen wou Aple opeens mijn creditcard gegevens hebben voor ALS ik ooit eens muziek of films zou downloaden

Nu heb ik geen zin om die gegevens bij hun neer te leggen ( kijk maar hoe het bij Sony is gegaan) maar kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die geen creditcard hebben.

Dus lijkt mij dat er ook nog een manier moet wezen om bijvoorbeeld dmv Ideal te kunnen betalen , wat ik dan namelijk liever doe

Ook hier weer dus de vraag wie me hierin verder kan helpen !!??

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe