Ga naar inhoud

Marco's mountainbike


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, klopt, dat is XTR. Die serie heeft als voordeel dat'ie lichter is. Maar het nadeel is dat'ie sneller versleten is. Dat is dus echt voor de profs of mensen die geld zat hebben om telkens de systemen op hun fiets te vervangen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er alleen nog wel even de trappers bij optellen, want die zitten er nog niet bij...

Volgens mij vergeet je de dynamo en voor en achterlicht nog !!

En zie de fietsbel ook nog niet erop zitten

Of zijn die wettelijk niet meer van toepassing ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dynamo??? Ed, uit welk tijdperk kom jij? ;)

Maar verlichting (op batterijen, een bel, een standaard enzo, dat heb ik allemaal al dus ben ik gelukkig niet vergeten! Alleen weet ik nog niet of ik dat er wel opzet, al is het formeel wel verplicht volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdperk van milieu bewust !

Al die batterijen die het milieu weer vervuilen ...........

Heden ten dagen zijn er ingebouwde dynamo's en niet meer zoals vroeger

En als je een mooi weer rijder wordt dan kun je ook zonnecellen op je helm zetten ,met een setje duurzame oplaadbare batterijen en led lampjes in de koplamp en achterlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplaadbare batterijen in combinatie met LED-verlichting, Ed, dat verbruikt niks... dus daar voel ik me prima bij! ;-)

En die ingebouwde dynamo's heb je inderdaad wel (heb ik ook op mijn gewone fiets), maar niet op mountainbike's... daar zit juist niks op wat er niet perse op moet zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, zojuist na een paar proefritten de TFS XT Edition 2011 (maatje 20") besteld. Is toch echt wel een hele mooie fiets!

Het koste nog wel wat moeite, dit model was niet meer leverbaar, ook niet via de importeur. Dankzij de flexibiliteit van mijn fietsenwinkel op de hoek komt'ie er echter toch: hij heeft hem bij een concurrent (annex bekende webwinkel) besteld en bij hem af laten leveren. Ik krijg 'm zonder meerprijs afgesteld en wel afgeleverd. Kijk, dat is service! Had er wellicht ook wel wat mee te maken dat we tegelijk ook een fiets voor mijn vrouw uitzochten, maar toch: dik compliment voor mijn LBS!!

Nu nog een weekje geduld hebben tot'ie geleverd wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het gaat nog sneller dan verwacht... ik krijg zojuist een telefoontje dat mijn fiets vanmiddag afgeleverd is. Wordt nu afgesteld, vanavond ga ik ;m halen!!! :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, tijd voor een update! Om me er makkelijk vanaf te maken, post ik gewoon een kopie van een bericht dat ik zojuist op mountainbike.nl gepost heb. En helaas, 't is geen Skoda-fietskleding geworden. :)

Een paar weken geleden heb ik in het topic "bikeadvies" jullie hulp gevraagd bij het kiezen van een nieuwe fiets. In dat topic heb ik mezelf al kort voorgesteld. Omdat mij dat in dat topic gewezen werd op het bestaat van dit topic, zal ik hier kort vertellen wat het uiteindelijk geworden is: de Merida Matts TFS XT Edition 2011.

Onderstaande foto komt van de Merida-site, zodra het weer wat beter wordt (en ik tijd heb), zal ik zelf foto's maken. 't Regent me nu ff te hard... de fiets kan er wel tegen, maar ik ietsje minder! ;)

5807621991_7009b4f171_b.jpg

Merida Matts TFS XT Edition 2011 by Marco's mooiste foto's, on Flickr

Deze (op zich vrij bekende) fiets heeft de volgende specificaties:

Versnellingen 30

Maten 20"

Frame Matts TFS Pro-D-Single

Kleur Black/silver

Voorvork Rock Shox Tora TK Coil (remote)

Voorderailleur Shimano Deore XT-10 low 34.9

Achterderailleur Shimano Deore XT-10

Shifters Shimano Deore XT Rapidfire / Rapidfire-10

Remhendel Shimano M445

Remmen Shimano M445 180/160 mm

Crankstel Shimano Deore XT 42-32-24

Bracket as Shimano Deore XT

Ketting Shimano CN-HG73

Naven Shimano M435 center lock

Velgen Matts Pro D

Cassette Shimano CS-HG81-10 11-36

Spaken Black stainless

Banden Merida Race Lite 2.1 Kevlar

Stuur FSA XC 180 OS Flat 620 mm

Stuurpen FSA OS-190 6°

Balhoofdstel FSA BB-410 Neck

Zadelpen FSA SL280 SB25 31.6

Zadel X-Mission Line

Pedalen standaard pedalen

De fiets is door mijn LBS (zelf Merida-dealer) besteld bij 12gotrading, omdat die hem als een van de weinigen nog op voorraad hadden. Dankzij die service kan ik nu voor onderhoud, garantie en dergelijke gewoon om de hoek terecht. Ideaal!

Bij mijn bike heb ik gelijk de volgende accessoires gekocht:

- bidonhouders (2 stuks, Topeak Mono Cage's);

- bidons (een kleine en een grote);

- een bel (een kleintje, aan mn stuurpen);

- een bril (BBB Retro, met verwisselbare glazen);

- een helm (MET M58 Estro)

Ik heb ook gelijk maar een begin gemaakt met kleding:

- een korte broek (XLC Pro)

- een shirt met korte mouwen (XLC Pro)

- een ondershirt (Campagnola C295)

- wat onderhoudsproducten.

Het leuke aan alle bovenstaande spullen is dat werkelijk alles is uitgevoerd in zwart, wit en zilver. Dat maakt het tot een mooi geheel. Nadeel is er natuurlijk ook: op zwart zie je werkelijk alles, kwam ik achter na mijn eerste testrit... :o

Uiteraard heb ik ook nog wensen (maar gelukkig ben ik bijna jarig :D ). Op mijn lijstje staan nu in ieder geval nog:

- fietskleding met langere mouwen/ pijpen;

- verlichting;

- SPD-pedalen (maar ik weet nog niet welke, moet me daar nog in verdiepen). Tips, iemand?

- fietsschoenen;

- fietscomputer.

Mis ik nog iets (behalve tijd om te fietsen)? ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Fred! Je hebt gelijk: ik moet nog een fietspompje (op CO2) en mijn verzekering opkrikken (mijn fotoapparatuur ter waard evan enkele duizenden auto's is ook nog onverzekerd...) :wub2:

Bandenplaksetje heb ik al wel, maar ik zoek nog een versie die in een soort bidon is opgeruimd, zodat'ie in de bidonhouder past.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon een reservebandje en een pompje (voor langere afstanden, anders gok ik gewoon dat ik moet lopen).

Deze fietscomputer heb ik en die bevalt me prima. Simpel, gaat automatisch op sleep-stand als je hem een tijdje niet gebruikt en geeft me alle info die ik hebben wil. Alleen in het begin 1 x instellen op basis van wieldiameter

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat lekker te slapen zie ik... overdrijven is ook een vak:

Thanks Fred! Je hebt gelijk: ik moet nog een fietspompje (op CO2) en mijn verzekering opkrikken (mijn fotoapparatuur ter waarde van enkele duizenden auto's is ook nog onverzekerd...) :wub2:

Uiteraard hadden dat enkele duizenden euro's moeten zijn... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, tijd voor een update! En ik had jullie ook nog wat foto's beloofd. Gemakshalve kopieer ik gewoon weer mijn bericht van het mountainbikeforum:

Zo, inmiddels zitten de eerste paar honderd kilometer erop. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze fiets. Fietsen kost me nu veel minder energie dan met mijn oude Kyoso. Niet zo gek ook natuurlijk, haha!

Onderstaand heb ik mijn lijstje nog ff (in het blauw) aangevuld met mijn laatste aanwinsten:

Bij mijn bike heb ik gelijk de volgende accessoires gekocht:

- bidonhouders (2 stuks' date=' Topeak Mono Cage's);

- bidons (een kleine en een grote);

- een bel (een kleintje, aan mn stuurpen);

- een bril (BBB Retro, met verwisselbare glazen);

- een helm (MET M58 Estro)

- wat onderhoudsproducten.

- verlichting (Topeak Red Lite II en Topeak White Lite II);

- een fietspompje (Lezyne Road Drive M);

- een multitool (Lezyne CRV 20).

Ik heb ook gelijk maar een begin gemaakt met kleding:

- een korte broek (XLC Pro)

- een shirt met korte mouwen (XLC Pro)

- een ondershirt (Campagnola C295)

Op mijn lijstje staan nu in ieder geval nog:

- fietskleding met langere mouwen/ pijpen;

- SPD-pedalen (waarschijnlijk Shimano M770's met SH56-plaatjes);

- fietsschoenen;

- reparatieset-bidon;

- fietscomputer.

Ik had ook nog beloofd om wat foto's te maken. Inmiddels heb ik dat (ff snel) gedaan. Tot nu toe is echt alles in zwart, wit of zilver uitgevoerd, en dat vind ik echt supermooi! :-D

Mijn fiets:

5912895910_7ed5746d4a_b.jpg

IMG_0109 by marcoeoscanon, on Flickr

Achterderrie met cassette:

5912896860_6e4c5f461f_b.jpg

IMG_0110 by marcoeoscanon, on Flickr

Voorderrie met crank:

5912897616_bc9bf11291_b.jpg

IMG_0112 by marcoeoscanon, on Flickr

Barends, shifters, remmen en voorlampje:

5912899362_73c4302c8b_b.jpg

IMG_0113 by marcoeoscanon, on Flickr

Schijfrem voor:

5912900866_72d4c9b754_b.jpg

IMG_0114 by marcoeoscanon, on Flickr

Vork (Rock SHox Tora remote):

5912340945_a05f3e1b9d_b.jpg

IMG_0115 by marcoeoscanon, on Flickr

Schijfrem achter:

5912342211_e88a465909_b.jpg

IMG_0116 by marcoeoscanon, on Flickr

Bidons:

5912342869_8c4156d889_b.jpg

IMG_0117 by marcoeoscanon, on Flickr

Pompje (bevestigd tussen bidonhouder en frame):

5912904372_b3b1596747_b.jpg

IMG_0118 by marcoeoscanon, on Flickr

Belletje (ja ja, echt wel! zit hier totaal niet in de weg):

5912905010_302e45145b_b.jpg

IMG_0120 by marcoeoscanon, on Flickr

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe