Ga naar inhoud

Reisadvies gevraagd


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ga binnenkort naar Tsjechie. De reisorganisatie geeft een route via Praag; narekenen met routeplanner: 9.09 uur en 977 km

De Nuvi en ook routeplanner geven een andere route aan: 885 km in 8.34 uur. Ik neig dus naar deze laatste, omdat ik vermoed dat ze het zichzelf gewoon makkelijk hebben willen maken (rij naar Praag en dan zus en zo), terwijl die andere route moeilijker te beschrijven is met oa een stukje Polen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze. Reisorganisatie geeft nog wel eens een route aan die toeristisch aantrekkelijker is, of wellicht een route die minder kans op files heeft.

Hangt er natuurlijk ook vanaf waar je in Tsjechië moet zijn.

Toen wij naar Praag/Pilzen gingen, reden we niet via Polen, maar via Leipzig/Dresden.

Jouw route gaat dan via Berlijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, niet via Berlijn maar een stukje noordelijker, bovenlangs. Nou ja, zal wel goed zijn, gok ik. Is ook afhankelijk vanwaar je in NL vertrekt denk ik en ze hebben wsch gedacht dan is Pilsen Praag het makkelijkst. Zoals ik nu wil gaan is Kees een paar jaar terug ook gegaan, begreep ik. Het is hoe dan ook wel een pokke-end. Ga maar vroeg weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn routeplanner (nieuwste Mapsource van Garmin) zegt dat je via de a1 - a12- A3- A2-A44 (bei Kamen van de A2 af richting Unna!)-A7-A38-A14 moet rijden en dan bij Leipzig naar beneden, 908 km, 8:56 minuten. Klinkt logisch en ziet er ook zo uit. Uit eigen ervaring weet ik dat DomDom (met Live) een stuk beter en betrouwbaarder is dan Garmin. Alleen van DomDom kan ik het niet zo "naspelen".

Onderweg de Duitse radio aanzetten kan geen kwaad. De verkeersinformatie is veel beter dan in NL want ze vertellen er namelijk ook bij waarom er een file is of als er gevaarlijk voorwerpen op de baan liggen etc. Ook wordt er gemeld als er iets op de provinciale wegen aan de hand is. Flitsinformatie waar de tijd in NL aan op gaat (ipv het filenieuws) geven ze meestal niet. In het Roergebied is bijvoorbeeld WDR2 of Live1 een goede zender voor de verkeersinfo met ook nog aardige muziek erbij.

Tanken doe je natuurlijk bij de Autohof, dus niet direct langs de snelweg. De Autohof wordt meestal al op de snelweg aangegeven, daar kun je vaak ook wel wat eten (al dan niet een "gezonde" hamburger). Ligt meestal direct onderaan de afrit, dus maar een paar honderd meter extra. Een gezellig stadje opzoeken is natuurlijk een goed alternatief.

Het ligt er natuurlijk ook aan of je onderweg even de benen wilt strekken. Uit ervaring weet ik dat het handig is om tussen 7 en 9 uur het Roergebied te omzeilen. Het beste is het volgens mij om er dan al langs te zijn... Dus zoiets van 4 uur vertrekken :o .

Misschien overbodig: in Duitsland mag je niet permanent links rijden. Als er ruimte is op de rechterbaan ben je verplicht terug te gaan naar die baan (natuurlijk niet met inhalen). Je kunt er een bekeuring voor krijgen als je links door blijft rijden. Nederlanders zijn berucht voor hun matige tot slechte rijgedrag (NL= Nur Links) en worden dan ook nog wel eens graag getrakteerd op een bon.

Goede reis alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Affijn hou rekening mee dat de opgegeven reistijd altijd korter is dan werkelijk

Mijn ervaring is dat je er gemiddeld genomen een 2 uur bij moet optellen excl de tussenstops die je maakt !!

Dus als ik zou gaan rijden dan zou ik lekker de trip doormidden hakken en een hotel / motel nemen en er dus 2 dagen over doen !

Kom je lekker uitgerust op je bestemming ook aan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe