Ga naar inhoud

Hygiene!?


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

bron: www.ad.nl

Auto bevat 9 keer meer bacteriën dan wc-bril 8-)

FOTO THINKSTOCK

Het gemiddelde auto-interieur bevat ongeveer 700 schadelijke bacteriën, op een wc-bril krioelen er slechts 80 per 2,5 vierkante centimeter. Dat ontdekten onderzoekers in Londen. :huh:

Van de bestuurders eet 42% regelmatig achter het stuur, hierdoor lopen ze onbewust heel wat risico's op het krijgen van gezondheidsproblemen. Een derde van de bestuurders maakt de binnenkant van zijn auto een keer per jaar schoon, 10% doet dit nooit. :notworthy:

Volgens wetenschappers is de kofferbak het vuilste onderdeel, er krioelen op elke vierkante centimeter ongeveer 1000 bacteriën. De bacillus cereus, een bacterie die voedselvergiftiging kan veroorzaken en onder meer in rijst, pasta en aardappelen zit, kwam het vaakst voor. :(

Broedplaats

Professor Ron Cutler: 'De meeste bacteriën veroorzaken geen gezondheidsproblemen, maar in sommige auto's vonden we verschillende potentieel gevaarlijke bacteriesoorten. De meeste mensen maken hun huis schoon, maar verwaarlozen daarentegen hun auto. Sommige van hen lijken wel in een vuilnisbak rond te rijden. Het is de perfecte broedplaats voor bacteriën, zeker wanneer je in je auto eet en er dingen in laat rondslingeren.' :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij die eet drinkt en knoeit in zijn wagen gaat zo'n bericht plaatsen ??

Maar is wel een goed bericht voor Menno die zijn henkje af en toe wel verwaarloosd !

Misschien komt hij nu tot inkeer

En eriks wagen is dus wel de sterielste wagen, hij eet en drinkt zelf niet en verbied een ieder dit te doen in zijn bolide !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je Ed?Ik maak hem ook regelmatig schoon van binnen hoor! Lijkt me trouwens een onzin verhaal. Niet dat die bacterien er niet zitten, maar die zitten overal.Wat te denken van een pin-automaat bij de kassa van de supermarkt, om maar wat te noemen. Dankzij onze weerstand hebben we er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of ehhhh onder je oksels onanks dat je de boel wast !

Maar tijd terug was het het toetsenbord bij de PC

Toen was het de mobiel

Nu de auto

En overmorgen de autoped van je buurjongetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja had je echte VIM en met bleeklucht tegenwoordig JIF zonder bleeklucht !

Enne met die VIM kreeg je prima je fietsvelgen schoon als je die VIM mengde met wat olie !

Nee tegenwoordig wassen we onze handen met natte doekjes en gel uit een flesje !?

Wel dan was ik me handen nog liever met zand en slootwater !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee gebruik altijd DOVE

Enwel om de reden dat de blokker deze altijd in de €1,00 bak heeft liggen

en dan nemen we weer een 10 pakken van 2 stuks mee !

En na het werk hebt ik thuis nog staan van de KLM een flacon met zandzeep met citroen smaak ehhhh lucht !

En reinigd gewoon super en ontvet je handen minimaal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto wordt op het moment zo'n beetje elke week gewassen. Ook stofzuigen doe ik eens in de 2 weken afhankelijk van de hoeveelheid (zichtbaar vuil). Daarnaast poets ik hem van binnen zo ongeveer eens in de 3-4 weken. Nu met dat stuifmeel had ik het wassen even uitgesteld, is toch water naar de zee dragen.

Meeste mensen die ik ken gooien de auto zo nu en dan door de wasstraat en kijken de auto van binnen schoon. Als ze daar al iets mee doen is het alleen de vloer stofzuigen en misschien het dashboard met een doekje afnemen.

Ben wel van mening dat als je eenmaal stopt met onderhouden er vaak ook niks meer van komt en je er misschien uiteindelijk ook maar niet meer aan moet beginnen. Bij mijn pa laatst met 2 man uren bezig geweest, in 2 weken was hij al net zo goor als daarvoor zowel binnen als buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto schoonmaken... hmm. Ik heb mijn auto nu al maanden, nog nooit gewassen van buiten of binnen.

Voordeel is dat ik nooit iets vies maak. Dingen kunnen altijd héél lang schoon blijven onder mijn gezag haha. Alleen stof is overmacht he!

Van buiten wassen wil ik dit weekend doen. Hij zit ZO vol met troep.... haha. Probleem is, ik woon aan de gracht in een winderige straat en boven mijn auto groeien bomen waar hars en luizen stront uit valt. Dus ik kan wel blijven schoonmaken.

Ik kijk er wel naar uit als hij weer blinkt! Maar ja... de tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hobbel de Bobbel: Vloegel hadden ze eerst zaagsel zeep maar toen men personeel met meer hersens ging aannemen bij de KLM werd dat een schaars goedje !

En de laatste tijden had men een vloeibare zeep in een flacon van 3 liter waarvan men zei dat er hel fijn zand met wat zeep toevoegingen inzat

En garage zeep dat moet je puur gebruiken en daarna pas water maar met dat zandzeep is het meteen met water en voordeel ervan is dat het je handen niet zo ontvet

Want garagezeep en vooral die rode daar zie je je handen wit bij uitslaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de garagezeep onder de nagels smeren, ff in laten trekken , dan een handenborsteltje nemen en boenen !

En zo heb ik nog nooit met zwarte nagels gezeten hoor !

Wel met zwarte handen gelopen een week lang omdat ik geen handschoenen mee had en een gietmof (2 componenten) moest maken en het geheel niet goed ging !

Die troep krijg je bijna niet van de handen , en moet er gewoon vanaf slijten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe