Ga naar inhoud

Slagschip te koop voor een prikkie!


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Eerlijk gezegd is ie niet echt goedkoop: prijsverschil met andere vergelijkbare Superbs is maar een paar honderd gulden, maar deze heeft alleen een (reserve?) sleutel, en geen AB, dus de vraag is, wanneer iemand met de andere AB de auto ongevraagd bij je op komt halen. Bij zo'n veiling heb je geen garantie, en kosten voor 2e sleutel (maar dan met AB) zijn dusdanig dat ie gewoon hetzelfde kost als een ander exemplaar met garantie. Kortom hij is te duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat het om een wat ouder exemplaar gaat (7 jaar oud) had ik geen goed idee van de normale prijs, en even rondgezocht op internet, en kwam daar verschillende exemplaren tegen die echt maar enkele honderden euro's duurder zijn. Nu is de vraag of dat die exemplaren goed zijn, maar dat is bij zo'n veilingexemplaar net zo goed, zeker omdat je weinig tot niets mag/kan checken, bij wijze van spreken kan het een exemplaar zijn zonder motorblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker een risico als je bij zo`n veiling gaat kopen maar daar zal de prijs dan ook naar zijn. Anders verkopen ze niets meer daar bij een veiling. Trouwens...bij een veiling kopen is vaak niet interessant meer. Je moet echt geluk hebben en goed kunnen profiteren van andermans pech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet soms echt absurde prijzen bij veilingen: soms worden zaken ver boven de nieuwprijs verkocht (en dan heb ik het niet over antiek of kunst), en soms worden zaken voor misschien 10% van de echte waarde verkocht. Als je op veilingen je slag wil slaan, moet je allereerst goed weten wat de waarde is van hetgeen je wil kopen, en vervolgens ook goed weten wat de opslagen(onkosten) zijn, boven op het bod dat je uitbrengt, en daarnaast moet je ook de risico's van een veilingaankoop goed in weten te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal hoor. Veilingkosten op auto's is lager en de BTW is al voldaan. Er hoeft nooit twee keer BTW op een product betaald te worden. De daadwerkelijke kosten staan onderstaand.

Neemt niet weg dat het geen echt koopje is en dus niet 'voor de handel', maar als eigen auto lijkt mij dit prima, mits er geen problemen mee zijn natuurlijk.

bva-superb.png.6ce272c57bedc0256c91fc0db

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah! Zo zie je maar hoe (on)duidelijk hun site is over kosten. De lagere fee voor auto's stond niet in de voorwaarden. 

Waarom wordt er geen BTW berekend over de veilingkosten en de handlingfee? Dat het over de auto niet hoeft snap ik, maar waarom niet over de diensten? Ben jij ingelogd als bedrijf? Als particulier moet je die BTW naar ik aanneem gewoon wél betalen.

Maar zelfs als dat niet zo zou zijn, en je die wagen meekrijgt voor dat bedrag, vind ik het nog steeds veel te veel geld voor een auto waar je niet eens in hebt kunnen zitten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MarcoO2.

De enige manier om echt inzicht te krijgen is inderdaad door in te loggen, een bod te doen en de opsomming van kosten te bekijken.. Niet zo handig.

Waarom BTW over het opgeld niet wordt berekend is mij een raadsel, want logisch is het niet. Ik zou ook verwachten dat BTW wel over het opgeld geldt, maar niet de auto gezien het een marge auto is.

Ik heb verschillende keren wat via een veiling gekocht (nooit een auto overigens) en bij grotere aankopen is het wel zo raadzaam langs te gaan en het te bekijken. Er in zitten zal dan nog wel lukken, maar een proefritje is volgens mij absoluut geen mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het per veiling (bedrijf) anders: soms mag/kan een auto gestart worden, maar soms mag je alleen kijken en mag er geen motorkap open, zodat bieden meer een gokspel is, dan relationeel handelen. De onduidelijkheid over alle kosten die bij het gedane bod komen, zijn bij heel veel veilingen erg onduidelijk, daarnaast zijn er ook nog veel veilingen waar je ook met het hoogste bod toch niet het gebodene kan kopen, omdat er nog een regel is dat de aanbieder op de veiling het jou als bieder ook moet gunnen (en dan gaat soms een lagere bieder, met een goede relatie met de aanbieder er toch mee vandoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 20-2-2016 at 20:14, Cordoba said:

...deze heeft alleen een (reserve?) sleutel, en geen AB, dus de vraag is, wanneer iemand met de andere AB de auto ongevraagd bij je op komt halen. ....

Je kan de sleutel(s) er toch uit kieperen en die je wel hebt inleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe