Ga naar inhoud

boeken


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Tijdens vakantie gelezen:

  • "Norwegian wood" van Murakami - goed als vanouds, maar wel het meest treurigstemmend boek van Murakami.
  • "De buurman" van Voskuil - ook weer goed, maar ik vind het gedrag van Nicolien wel té bizar en hysterisch. Dat had wel een graadje minder gemogen t.b.v. het inlevingsvermogen.
  • "Een rijk alleen" van Gerson Lohman - niet zo best, dit debuut.
  • "De geschiedenis van de liefde" van Kraus - mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die laatste kende ik ook, mooi idd.Klopt wel wat je zegt van dat gedrag van Nicolien. Maar ik vrees dat dit wel de realiteit weerspiegelt, net als in het geval van Detlev. Dat hou je toch ook niet voor mogelijk af en toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal de realiteit inderdaad wel weerspiegelen, maar dat maakt de reacties van Maarten op Nicolien eigenlijk ook onbegrijpelijker dan ooit. Die zit die buien maar over zich heen te laten gaan, die totale gekte gewoon te accepteren. Heb ik bij dit boek wel een beetje moeite mee. In al z'n andere werken nooit gehad.

Enne: heb je die Murakami nog niet gelezen? Moet je dan lenen van mij, kan je ook eindelijk 1q84 terugkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al gelezen hoor! Idd niet iets om vrolijk van te worden, maar wel mooi.

Dat was ook waar ik na lezen van de buurman mee achterbleef: een diep respect voor Maarten die dit allemaal maar weet te doorstaan en niet ontsteekt in blinde woede

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo eindelijk het ergenisboek uit !

Iemand vroeg aan me of ik het wilde lezen en of de teksten kloppen.

Wel ik kan het een allen aanraden als ze iets nog nooit hebben gedaan !

post-27-0-83331900-1341082186_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik hikte eerst nog aan tegen de prijs van 60 euro. Maar het was toch wel alles lekker bij elkaar, en dan ook nog lekker in het Nederlands. Met de gedachte aan de aanstaande vakantie en dan dit standaardwerk in je vingers op de klapstoel voor de tent toch nog maar even snel bij de bol besteld:

http://www.bol.com/nl/p/de-nag-hammadi-geschriften/1001004002122235/

1001004002122235.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, ik dacht even abusievelijk dat het bericht van jou was, Kees! Ik schrok al (waarom ken ik dit niet?).

Ben nu bezig in Jeroen Brouwers (Bittere Bloemen). Zijn stijl spreekt me niet zo aan, een "mooischrijver" pur sang. Wel erg knap en mooi vaak, maar het stoort me toch ook. Hou meer van het droge, puntige van AFTh of Grunberg. Diens laatste, de man zonder ziekte heb ik met veel plezier gelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh ja, wat leesbaar is bepaal je zelf natuurlijk zelf. In de vakantie lees ik altijd dingen waar ik tijdens werkweken niet doorheen kom. Ik lees ook niet per se alles, als onderdelen niet voldoende boeien staat niets of niemand mij in de weg om het gewoon over te slaan natuurlijk.

Ik lees niet graag romans (behalvej in een reisverslag-achtige vorm, dat vind ik dan weer wel leuk). Vorige vakantie "Byzantium" van Judith Herrin gelezen : Zeer leesbaar, en dus ook van a tot z uitgelezen.

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Grunberg gesproken, die kende ik tot voor kort alleen van stukjes in de krant, essays en columns.

Soms snapte ik niet wat hij nou wilde zeggen, vaak vond ik het niet boeiend, en zijn stijl vond ik altijd stroef. M.a.w. ik kon maar niet begrijpen waarom hij een literaire topper is. Uiteindelijk toch maar eens in een boek van hem begonnen, zijn debuut Blauwe maandagen. Ik ben nu op driekwart, en weer doet het me niets, interesseert het me niks, en heb ik op geen enkele manier een klik.

Wel vreemd misschien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

... In de vakantie lees ik altijd dingen waar ik tijdens werkweken niet doorheen kom....

Daar zit wel wat in. Zo heb ik lang geleden Ulysses tijdens een vakantie gelezen, in het Engels. Van a tot z, en natuurlijk begreep ik er geen moer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt ook om het een of andere inleidende werkje achter de hand te houden, waarbij je je dan altijd kan inbeelden dat het alleen voor noodgevallen is.

En natuurlijk ook simpeler boeken meenemen of een boek dat al een keer gelezen is voor als de wijn en/of zonneschijn te lekker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ook letterlijk een zwaar boek! De grap is trouwens ook dat generaties de uitgave met (spel)fouten hebben gelezen. Een jaar of 10 geleden hebben ze een neiuwe uitgave gedaan zonder de fouten... Op zich ook wel grappig trouwens.

Overigens wel een mooi en complex boek, stond mooi op de literatuurlijst op de middelbare school. Samen met een boel andere mooie boeken op die lijst. Het enige nadeel was dat de docent geen van die boeken kende/ gelezen had. Kwam die dus met het verzoek of ik niet nog even 5 boeken wilde lezen die hij wèl kende....Daarmee was die natuurlijk wel gezakt, maar je....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nu veel te doen over een nieuwe Nederlandse vertaling, en de vrijheden, of mooie oplossingen, die de vertalers hebben toegepast. Ik geloof dat het de derde vertaling is en nu worden die vertalingen met elkaar vergeleken. Soms loopt het behoorlijk uiteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe