Ga naar inhoud

tentje


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

en binnentent hangt in de buitentent ? dus met regen kun je eerst de buitentent opzetten voor je de binnentent erin hangt ?

En als grondzeil kan ik je adviseren om even een tuincentrum op te zoeken en daar een stuk vijverdoek te kopen op de maat van je tent met een 10% overlengte

Behoud van je grondzeil binnentent en spul is lekker stevig en houdt de rest lekker schoon in binnentent !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noem ik geen tentje, maar een tent! Lijkt me een prima onderkomen.

De laatste keren dat wij kampeerden was in een iglotent met een grondoppervalk van 2*2 meter. Was alleen maar geschikt om in te pitten, verder had je er niets in te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, je moet er niet in gaan zitten met de zon er op, maar om in te slapen prima. En ik heb nog steeds de oude campinggas flessen van 35 jaar geleden met zo'n 2-pittertje dat je erop draait. Doet het nog patent, heb ik verleden jaar gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken wel merken dat frank geen kampeerder is !

Sávonds als het koeler wordt na een lange dag dan doe je de tent open en je binnentent dicht met het horregaas alleen

Dan is deze op moment van slapen lekker koel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een avondje met mede kampeerders en alcoholische dranken mis je dat vogelgefluit vaak en wordt je pas wakker als de zon vol op de tent staat en jij er uit brand !

Maar kamperen is mooier dan het duurste hotel of blokhut of iets dergelijks !

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een avondje met mede kampeerders en alcoholische dranken mis je dat vogelgefluit vaak en wordt je pas wakker als de zon vol op de tent staat en jij er uit brand !

Maar kamperen is mooier dan het duurste hotel of blokhut of iets dergelijks !

Ik heb vroeger veel gekampeerd met mijn ouders in Het Grote Bos te Doorn. Erg leuk was het toen. Maar ik vind het nog leuker zonder caravan te rijden dan met. En ik heb ook een hekel aan tenten opzetten en alles uitpakken. Ik kom liever in een B&B of app waar alles klaar staat en dus weinig hoef te regelen. Even nog het slechte weer buiten beschouwing gelaten en je dus kunt wegdrijven in je tent of sleurhut!

Maar ik snap heel goed het vrije gevoel wat het geeft aan je als je eenmaal klaar bent en staat op de camping! Alleen heb ik een ander gevoel? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de tijd van de motorfiets was vakantie met de tent !

Alles in en op de motor vastbinden en rijden maar richting zuid

Mooie omgeving ? camping zoeken en tent opzetten, boodschappen halen voor 2 dagen en omgeving bekijken.

Na 2 nachten de boel weer inpakken en de natte spullen bovenop de bagage zodat ze eind van de dag weer droog was

En dan weer verder rijdend, hé een boot naar Engeland, mm ze hebben plaats voor de hoover dus over en bij dover zuidwest aanhouden en he tis een uurtje of 3 dus maar weer eens een camping zoeken !

Wel zo gingen we dan een 3 a 4 weken op vakantie en dat tentje etc stond met een klein half uurtje en had via een halogeenlampje gewoon licht in de tent

Tsja kwa kleding was het nihil je had beide een zijkoffer waar je kleding in kon proppen en de tanktas was voor campeerspullen samen met de 2 waterdichte rollen die op de bagagedrager lagen !

Maar campings boeken of iets dergelijks was er niet bij en hebben altijd een plek op een camping gevonden , soms maar voor een nacht en soms was er plek voor meerdere nachten.

2x amerika/canada was gewoon auto van te voren gehuurd en tenten mee en alleen op campings gecampeerd behalve de eerste nacht was geboekt in een hotel !

afgelopen jaar in Noorwegen was eigenlijk de eerste maal dat we alles van te voren hebben geboekt mbt blokhutten en aantal dagen

eerste maal was ook op de bonefooi en hebben toen wel eens in de wagen geslapen die hierop welwas voorbereid ( peugeot expert ) zodat er een luchtbed in paste !

Hotels en B&B etc verplichte mij om een bepaalde tijd op te staan vanwege ontbijt en in sommige gevallen vanwege avondeten

En ik heb het gehele jaar al verplichtingen dus dat wil ik in mijn vakantie niet hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal leuk en vrij inderdaad.

Zo zie je maar, voor iedereen wat wils, toch?

Wij plannen behoorlijk veel vooruit, komende vakantie in Italie hebben we 2 locaties en onderweg in Zuid Duitsland ook op heen en terugreis nog een plek om de reis te breken. Verder doen we erg veel op locatie om de omgeving te bekijken, strandbezoekjes, shoppen in een stadscentrum, vrienden/familie bezoeken daar, etc.

Nu zijn we al bezig om in 2012 naar Puglia te gaan, zuid Italie! Totaal een maand weg. Francisca verhuurt daar 4 appartementen aan de kust en we zijn hier in 2009 geweest en nu volgend jaar weer dus. Alleen in 2012 met de auto dus! Yes!!

Ik heb een hekel aan vliegen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alleen 2 campings uitgezocht. 1 in Duitsland als tussenstop en 1 in N-Italie. Lijkt wel leuk en dan zien we verder wel. En zo'n tentje staat echt in een kwartiertje.

Geloof ik wel, dat kwartier maar nog inrichten etc! Toilet opzoeken....als Francisca ongesteld is:berg je dan maar hoor. Ik zou niet graag dan op de camping staan naast ons dan, haha!! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe