Ga naar inhoud

Het internet was ooit vrij...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar die illusie (mocht je die al hebben) is nu definitief van de baan!

http://www.nu.nl/internet/2499181/voip-huidige-kpn-abonnees-geblokk...

http://www.nu.nl/internet/2498984/vodafone-blokkeert-diensten.html

Providers gaan bepalen wat je wel en niet mag doen op het internet. En de reden...?... omdat er niet genoeg pecunia voor de grote graaiers overblijft!

Het is toch van de zotte! spam :err:

Het zou net zoiets zijn alsof een waterleverancier de waterbesparende douchekop gaat verbieden omdat die water bespaart.

Of dat de energieleverancier zuinige apparaten gaat detecteren en die gaat afsluiten omdat er anders te weinig inkomsten gegenereerd worden...

En dat laatste zie ik ook nog wel gaan gebeuren; een combinatie van slimme meters, devices die hun eigen id krijgen en via IPv6 uniek identificeerbaar zijn EN bestuurbaar. M.a.w. de tijden van hackers breken weer aan (mocht dat al niet het geval zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn effectief maar een paar providers! De rest zijn allemaal merknaampjes waarmee de producten verkocht worden.

Kijk maar naar Hi, Simyo, Simpel, Hollands Nieuwe, etc, etc. Daar is niks nieuws aan! Die zijn gewoon allemaal van KPN of Vodafone en consorten. :mad3:

En KPN WholeSale is de grootste bezitter, eigenaar en wederverkoper van communicatie capaciteit in Nederland, daar kan gewoon vrijwel niemand om heen! spam :mad3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Vodafone, al jaren.. (vanaf mn 12-13e, ook al zelfde nummer trouwens)

Mijn abo is in nov 2010 verlengt met een iPhone 4, speciaal gekozen voor een 2 jaar abonnement omdat ze weleens aan die voorwaarden zouden kunnen gaan rommelen. In dat geval moeten ze me of die 2 jaar onder de oude voorwaarden laten lopen, of ik mag het contract ontbinden (en dus de telefoon houden en een mooie sim-only aanbieder zoeken).

Tot op heden kan ik gewoon gebruik maken van SMSoiP. Tenminste, als ze daar die gratis berichtdiensten als WhatsApp onder verstaan. Zelf stuur ik niet zoveel berichtjes maar mijn oudste broertje stuurt er 10.000en, ik geloof dat hij nu op 25.000 staat vanaf dec 2010. Reken dat eens uit in SMSjes.. Al zou het globaal (binnen en buiten bundels) 5 cent kosten is dat al snel 1250 euro!

Viber en Skype kon ik een poosje terug ook gewoon gebruiken. Niet recent geprobeerd, Viber heb ik sowieso verwijderd aangezien het brak werkt en ook nog eens je privé info kopieerd. Wat ze geblokkeerd hebben is denk ik VOIP, zoals je thuis internetbellen hebt. Als dat op basis van SIP is, kan je dit ook op je mobiele telefoon koppelen en dus gratis bellen en gebeld worden.

Persoonlijk vind ik dat ze niet zo moeten zeuren. Ze maken allemaal mooie reclames, zeker die KPN met hun netwerk voor de toekomst, wij zijn er klaar voor, etc. Laat ze dan maar gewoon de ontwikkelingen op internet gebied ondersteunen en als de wiede weerga hun netwerk op orde brengen. Jarenlang hebben ze kunnen profiteren, en volgens mij doen ze dat nog steeds als je die prijzen ziet. Laat ze dan ook leveren wat de klant wil, of is die geen koning meer?

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

En KPN WholeSale is de grootste bezitter, eigenaar en wederverkoper van communicatie capaciteit in Nederland, daar kan gewoon vrijwel niemand om heen! spam :mad3:

Gelukkig niet, want daar komt mn pensioen vandaan....

Maar, 4000-5000 man er weer uit, zegt veel. en ik behoorde 10 jr geleden ook bij zo'n groep.

Wat de beperkingen betreft, in het begin was er al een limietbeperking, Daarna werd het faire use en dat is in feite nu nog zo.

Als je echter ziet hoe de toename is in dataverkeer, downloaden, streamen, etc, mag je dan verwachten dat er een vorm van betalen voor gebruik komt, afhankelijk van de hoeveelheid data?

Tenslotte doe je dat ook aan de benzinepomp, betalen voor het verbruik,

Ook bij de visboer, betalen voor de hoeveelheid die je gaat gebruiken...

Mobieltje idem dito, je betaalt meer als je meer belt.

aangepast door FredV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor dat de wasmachine fabrikant gaat bepalen met welk wasmiddel je wast en wat voor een was je in die machine stopt en dan ook nog alleen met toestemming te mogen gaan wassen...

Of de autofabrikant die een brandstofherkenningssysteem zou inbouwen in haar auto's waardoor je alleen nog maar op merk X mag rijden. En pas na betaling van een extra som geld ook andere merken mag gebruiken...

Het is gewoon v.d. zotte! Nog afgezien van alle privacy, opslag en big brother issues zijn we al lang het stadium van Orwell's 1984 gepasseerd. spam:o

En we laten het allemaal over ons heen komen, als brave volgers. Triest, in en in triest.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, de eerste link werkt niet, de tweede wel,

Maar zoals ik het begrijp, wil men een maximum stellen aan het verbruik (of meer betalen voor zware gebruikers.)

Dat lijkt me toch reeel?

Men verbiedt toch niet het bezoeken van bepaalde sites? want dat is censuur.. En dat zou het geval zijn als de provider je voor gaat schrijven welk wasmiddel je moet gebruiken...

Brandstofbepaling is er al, mijn auto moet op diesle rijden.

Voor de benzinemotor wordt euro95 voorgeschreven of benzine met hoger octaangetal, maar verbiedt men brandstof met lager octaangetal.

Ik weet het, de vergelijking gaat niet helemaal op, maar ik zie he tprobleem niet zo.

Voor je stroom betaal je toch ook per kWh? dus waarom niet voor internet datahoeveelheid?

Dat is toch iets anders dan dat men verbiedt wat je wel en niet mag doen op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt er geheel aan hoe we het bekijken !

Voor me vaste aansluiting met XS4all heb ik de overeenkomst dat ik voor de snelheid betaal en daarbij heb ik een bonus dat ik met wifi op de hotspots kan inloggen

Nou ben ik niet gecharmeerd van a publiek ergens in te loggen dus maak ik hier geen gebruik van !

Als ik een Iphone oid zou hebben en hierbij een belpakket met gratis internet dan zou ik hier blij mee zijn, dat het altijd gratis zal blijven ga ik in nederland echt niet geloven want niets is hier gratis is mijn mening ( meermaals geuit )

Dus als men op bepaald moment van mij hiervoor een vergoeding verwacht dan is het een contractbreuk en krijg ik de kans om op te zeggen !

Vanaf dat moment zou ik dan bekijken of er kwalitatief gezien concurenten zijn die het wel gratis aanbieden en dus overstappen.

En zijn ze er niet dan zou ik gaan bekijken hoe mijn gebruik is hierin, is het puur alleen maar fun geweest dan zou ik gewoon weer kiezen voor een bel abbo en niets meer

Dat ik dan een mobiel met overkill heb, be it !

maw ik bepaal nog steeds wat IK doe en niet een ander !

Heb jaren geleefd in stenen tijdperk dus kan makkelijk zonder een mobiel

En ja ik weet het het is verdomd makkelijk maar geen van ons allen heeft het privé echt nodig , het is alleen maar erg makkelijk !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men verbiedt toch niet het bezoeken van bepaalde sites?

Met verbiedt het niet, het wordt technisch onmogelijk gemaakt!

Bepaalde protocollen zullen gefilterd worden. M.a.w. de provider gaat bepalen wat jij wel en niet met je internet aansluiting mag doen!

De postbode en/of TPG (of hoe ze tegenwoordig ook heten) gaat toch niet iedere envelop scannen om te zien of de inhoud hun wel bevalt. Je betaalt voor het transport van data (of post, of whatever) en dan dient dat gewoon getransporteerd te worden. Ongeacht de content!

Maar als je dat niet wilt (in)zien, dan heeft mijn betoog geen zin, sorry.

En ja, ik kan hier echt pissed om worden, omdat vrijwel iedereen als makke schapen dit pikt en slikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik slik zeker niet alles, want orgaanvlees blijf ik goor vinden !

Maar ik maak me er iets minder druk om omdat men al zoveel heeft geprobeert om te verbieden

Maar ik heb nog steedsm ijn films en muziek gratis , en zodra het één wordt geblokkeert komt er wel weer een ander waar ik terecht kan !

En ben niet voor niets jaren terug al weggestapt bij UPC met me internet omdat ze me snelheid blokkeerde en de spam niet !?

En sinds ik bij XS4all zit weet ik dat ik misschien iets duurder uit ben maar dat men daar zeker niet alles zo maar prijsgeeft wat breinorganisatie's of een regering geblokkert wil hebben.

Wat ik wil zeggen is dat we altijd, al is het met een omweg of dmv overstappen toch kunnen behalen wat we willen !

Tsja we moeten wel allert blijven en zodra we massaal ergens wegstappen dan zal een firma zich wel achter zijn oren krabben en goed of kwaadsschiks de boel terugdraaien !

Het verhaal met minuten aftikken ipv de seconden is ook maar weer teruggedraaid !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je dat niet wilt (in)zien, dan heeft mijn betoog geen zin, sorry.

En ja, ik kan hier echt pissed om worden, omdat vrijwel iedereen als makke schapen dit pikt en slikt.

Dat hoeft niet Erik,

Ik begreep niet dat er bepaalde protocollen gefilterd werden.

Vandaar mijn betoog.

Maar zoals je het nu stelt, ben ik het geheel met je eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met verbiedt het niet, het wordt technisch onmogelijk gemaakt!

Bepaalde protocollen zullen gefilterd worden. M.a.w. de provider gaat bepalen wat jij wel en niet met je internet aansluiting mag doen!

De postbode en/of TPG (of hoe ze tegenwoordig ook heten) gaat toch niet iedere envelop scannen om te zien of de inhoud hun wel bevalt. Je betaalt voor het transport van data (of post, of whatever) en dan dient dat gewoon getransporteerd te worden. Ongeacht de content!

Ik vind dit geen vergelijking. De provider bepaalt NIET wat je wel en niet mag doen. Zegt simpel jdat je moet betalen voor diensten die t internet (te) zwaar belasten. En dat is wat anders dan websites verbieden.

Overigens stond dat ook al in de voorwaarden die Faire Use Policy en VOIP.

De vergelijknig dat de postbode een envelop scant om de inhoud te bepalen gaat mank. Als ej zegt dat TPG de envelop weegt en dat je dan betaalt voor het gewicht, zoals nu dus ook het geval is, dan is dat nl wat de provider doet, betalen voor de hoeveelheid data.

Dat is wat anders dan censuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden nog steeds zaken door elkaar gehaald!

Er wordt wel degelijk op content en niet alleen op kwantiteit gefilterd.

Om dan de vergelijking met het postpakketje maar weer eens te nemen. Ik betaal b.v. een vast tarief voor een pakje tot 10kg. ONGEACHT de content. Maar bij de TelCo's wordt zometeen wel degelijk naar de content gekeken. Want als een X hoeveelheid data b.v. VoIP, Skype data bevat wordt dat geblokkeerd, maar als diezelfde hoeveelheid data b.v. enorme fotobestanden bevat, wordt het wel doorgelaten.

Dus nogmaals, de klant mag niet (meer) bepalen wat hij of zij met het internet doet! En dat noem ik censuur! :mad3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe