Ga naar inhoud

Mooiste bestemmingen wereldwijd


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Net in de Shoutbox de ervaringen gelezen van diverse leden met hun gedenkwaardige bestemmingen. Geef eens aan aub waarom ze ze gedenkwaardig waren deze bestemmingen want de Shoutbox is al weer bijna ververst!

Je mag ook een top 3 of top 10 geven van mooiste bestemmingen!

Mijn top 4!

1= Rio, Brazilie, rond de Carnaval is het helemaal top maar erg mooie stranden zoals Ipanema en Copacobana.

2= Kaapstad, Zuid Afrika, vanwege de Tafelberg, de Garden route met de auto, de bevolking en het weer natuurlijk!

3= Rome, Italie, pas 1 x geweest 5 jaar terug maar nu al een onuitwisbare indruk achtergelaten vanwege de sfeer, weer de bevolking maar vergeet het eten en drinken daar niet!

4= NY, USA, ook maar 1 x geweest, maar het bruisende leven daar zorgt ervoor dat je een enorme boost krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teveel om op te noemen:

In Europa: Zwarte Woud, Vogezen en Slovenie

VS: Petrified Forest en Painted Desert

maar ik twijfel er niet aan dat er nog veel meer prachtige bestemmingen zijn, waar ik nog niet ben geweest

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 .USA Rondreis door de nationale parken, zo'n geweldige natuur, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, Valley of Fire, betoverend mooi, je wordt er stil van.

2. USA Oostkust New England, Niagara Falls. Imponerend, met een privegids onder de Falls geweest, overweldigend lawaai en massa water, New England eindeloze stilte, elanden, arenden,woowww.

3. Noorwegen, vanwege de Hardanger Vida, Route 20, de fjorden en de watervallen

4. Schotland rondreis, Unapool, Ullapool, de woestheid van het landschap in schril contrast met de vriendelijkheid van de bewoners.

5. Ierland, gewoon, omdat het heerlijke mensen zijn, met Dublin, als heerlijke stad om kroegen te bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bryce canyon en grand ganyon geweest maar Zion national park wat er tussen ligt vond ik nog indrukwekkender.

Want bryce en grand kijk je vanaf boven naar beneden de diepte in, maar bij zion rij je in de diepte en kijk jedus naar boven.

En je kan daar schiterende trails lopen en dus ook gedaan toendertijd en met veel plezier en herinneringen die nu nog vers in geheugen staan.

Tja dan toronto / ottawa/ Quebeq / boston / new York / washington DC eerste trip gedaan.

Tweede trip LA / san francisco / las vegas / grand canyon / zion / bryce / en toen naar boven via aspen door de uitlopers van de rockies

En toen we in die uitlopers reden zagen we opeens op borden Nederland staan en een x aantal miles erbij

Dus tsja even richting nederland gereden en uiteindelijk daar op camping in nederland overnacht !

vandaar verder doorgereden naar naar toronto en back home !

En beide keren dat we bij toronto zaten hebben we gelogeerd bij familie van me neef in st Catherine wat weer een 20km van de falls afligt

En daar met de hele familie 2 keer bij de falss in het park heerlijk ge BBQ met zijn allen !!

En dan door mijn hobby 2 keer in indonesië geweest op uitnodiging !

Veel van Java gezien waar je als normale toerist niet zo erg gauw komt maar omdat we voor hobby de uitnodiging hadden gekregen hield het wel in dat we op de festivals aanwezig moesten zijn en demonstraties moesten geven !

Maar 2 keer voor heel weinig guldens er geweest en heel erg genoten aldaar van de mensen eten en de natuur en cultuur !

aangepast door EdK
toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

- Finland, diverse meren geheel voor je alleen ( in goed gezelschap)

- De reis ernaartoe, kamperen en bootreizen erheen, met eigen hut om je op te frissen en natuurlijk dansen met diverse Scandinavia.

- Frankrijk per boot, de Franse kanalen geven toch een andere kijk op de stugge Fransen.

- Maleisia, maar dat was vloegel om met een van onze forumleden te spreken.

- Duitsland en dan met name de vroegere OostDuitse gebieden.

- Als enige passagier meevaren op een grotevaartschip, naar waar dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik ben geweest (top 5 in willekeurige volgorde):

Scandinavie - boven de poolcirkel, uitgestrekte toendra's, rotsformaties, rendieren en geen mens te bekennen... heerlijk

Polen\Slowakijke - Tatra gebergte, mooi gebergte, hele ronde bergtoppen, lekker ruig.

Roemenie - Transylvanische Alpen, Niet extreem hoog, maar wel mooie beboste bergen.

Spanje\Frankrijk - De pyreneeen

Rusland - Moskou en de reis er naar toe. Moskou is een prachtige stad en de reis er naar toe met de auto was al even gedenkwaardig.

Wishlist:

Azie: Rusland - Altai gebergte, ik moet er nog naar toe, maar het lijkt mij een van de mooiste gebergten die er zijn. Mooie taak voor de Skoda volgend jaar? 6000 km heen en weer? :P

Azie: de Stans ( Kazakhstan, Tadjikistan, Kyrgystan ( ook wel Kirgizie) Turkmenistan, Uzbekistan Afghanistan en Pakistan ( de laatste, twee trekken mij minder tot niet aan)) woeste bergformaties afgewisseld met dorre woestijnen en soms prachtige bossen. Hoogtes tot ver over de 3000 meter. Staat hoog op de wishlist, maar zeer moeilijk te bereizen helaas.

Azie: Karst gebergtes in zuid China

Azie: Mongolie - Uitgestrekte steppe's, geen mens te bekennnen, lijkt mij het ultieme gevoel van vrijheid.

Azie: Rusland - Baikal meer, diepste en grootste meer ter wereld. Prachtige omgeving, en een van de laatste soorten zoet water zeehonden.

aangepast door Lionheart
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe