Ga naar inhoud

Auto vol blutsen door enorme hagelbui


Juwes
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze nacht heeft de wagen in een enorme hagelbui gestaan, met gevolg de auto vol blutsen heb er al 30 geteld. Kan er mij iemand helpen om dit terug in orde te krijgen, ga nog wel eerst afwachten of de storm als natuurramp zal herkend worden dan kan ik mijn verzekering fonds aanspreken. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens op uitdeuken zonder spuiten.
Dit soort bedrijfjes kunnen de poffertjes pan weer effenen tot een vlakke koekenpan !

 

En bij een all risk verzekering moet dit te verhalen zijn op deze afgesloten verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het juist, na 10 jaar gereden te hebben onder omnium besloten bij de koop van de Skoda over te gaan naar gewone verzekering

Omdat we die "omnium" toch niet meer nodig hadden en je zie wel we zijn 6 maanden verder en het is al prijs. Ik ken het principe van uitdeuken zonder spuiten maar dit is belachelijk duur als je het zelf moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat zal je altijd zien, je gooit iets weg en een half jaar later heeft ge t nodig en nu dus ook met de verzekering in jou geval.

 

En zelf hieraan beginnen zonder enige ervaring zou ik niet eens aan denken.

Dus het is of in de buidel tasten en diverse offerte's laten maken bij diverse bedrijven ( schade herstellers en uitdeuken zonder spuiten ) en anders ermee blijven rijden en bij inruil de wonden likken ( financieel ) omdat de inruil waarde hierdoor sterk lager is geworden...

 

En wat u nog kan doen is de polis van de verzekering eens goed nalezen op de kleine letters, misschien dat het er toch nog ondervalt al vermoed ik van niet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini omnium is net zoiets als de WA+ in Nederland?

In Nederland heb je all risk, die in principe alles dekt, de WA die schade dekt die je bij derden veroorzaakt (maar dus niet aan je eigen auto), en WA+ die er tussen in zit: daar zitten zaken als brand, diefstal, ruitbreuk in, zeg maar schades aan je eigen auto waar je eigenlijk niets aan kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, bij ons in het BA (Burgerlijke Aansprakelijkheid), die is verplicht. Dan is er mini-omnium voor zaken waar je niks aan kan doen en ook nog Omnium (soms full Omnium genoemd), dat komt overeen met All Risk bij jullie. Enige grote verschil is dat wij in België veel meer betalen voor al die verzekeringen. Voor mij was het bijvoorbeeld 1000 euro extra bovenop de BA om Omnium te nemen (en nog nooit een ongeval of schade gehad in de 9 jaar dat ik auto rijd), daarvoor laat ik al eens iets herstellen....

 

Overigens, ik las deze ochtend in de krant dat al de mensen met geblutste auto's zelf opdraaien voor de schade, ook het rampenfonds komt er niet tussen omdat het schade is waarvoor je je normaal gezien kan verzekeren (via Omnium).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, ik las deze ochtend in de krant dat al de mensen met geblutste auto's zelf opdraaien voor de schade, ook het rampenfonds komt er niet tussen omdat het schade is waarvoor je je normaal gezien kan verzekeren (via Omnium).

Dat vind ik ook een logische constructie, eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe